FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Örebro den 14 september
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Örebro den 14 september
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Thu Sep 15, 2005 8:22 am    Post subject: Örebro den 14 september
Reply with quote

Några reflektioner över gårdagskvällen.
Låtlista (ej i spelordning):
1. Din barndom skall aldrig dö
2. Ramlösa kvarn
3. Inga gränser
4. Måsarna lämnar Gotland och hela Sverige tittar på
5. Skördevisa
6. Delikatesser
7. Skratta tills tåget går
8. Komedia
9. Tarschan Boulevard
10. Lagom hårt
11. Går inget tåg till himlen
12. Jag kysste henne våldsamt
13. Jesus, Marx & Billy The Kid
14. Europa brinner
15. Lång tid
16. Mörkret
17. Jazz
18. Osårbar
19. Mer än Amerika
20. En viskning från Nastassja Kinski
21. Caviar Pizza
22. Jesus på DVD
23. Berlin Alexanderplatz (Peter R)

Har säkert glömt nån låt den här gången också Wink för igår var det svårt att räkna låtar i extasen Smile . Och visst glömde jag att han spelade "Lång tid" i tisdags... Men nu till onsdagens gig. Går bara att säga: FULLSTÄNDIGT FENOMENALT!!!!!!! Anders F & Co verkade taggade till max. Publiken var långt bättre än på tisdagskvällen (även om den var bra då också). Jublet visste inga gränser när Anders F brände av "Tarschan Boulevard" ensam och bandet rockade något kolossalt i "Skratta tills tåget går". För att inte tala om den underbara versionen av "Caviar Pizza" som drogs ut så långt att Anders ändå skippade sista versen Cool . Det är bara att bocka och buga!!!!!!

Om jag har räknat rätt så fick vi åtta låtar som inte spelades i tisdags. Man frågar sig ju nu om det ska vara nödvändigt att spela in i Malmö efter det här Confused . Skämt åsido... jag är helt övertygad om att det kommer att bli två kanongig i Malmö också och då blir det svååååååååååårt att välja låtar till en ynka dubbel-CD (kan man göra en livebox också, kanske??????). För allt måste ju med, känns det som.

Hur som helst... tack till alla underbara F-Heads för två oförglömliga kvällar och tack till Anders F & Co för två kanongig. Hoppas att det blir bra på Blidösund ikväll. Jag önskar att jag kunde vara där...

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Pop



Joined: 16 Sep 2005
Posts: 2
Location: Örebro

 Post Posted: Fri Sep 16, 2005 10:12 am    Post subject:
Reply with quote

Jo visst var konserten sevärd men jag känner att det skulle kunna varit mycket mycket bättre. Med den suveräna scenen, närheten till publiken så tycker jag att konserten kunde ha lagts upp så hela lokalen engagerats. Tänk om man fått höra alla låtarna i det texthäffe som såldes!! Tänk om Anders F bjudit in till lite mer allsång...Då mina vänner....hade vi haft en sagoloik spelning. Missupfatta mig nu inte som en sur närking....det var BRA men som sagt det kunde ha varit BÄTTRE!! Laughing
_________________
F-HEAD NR 601
 Back to top »
View user's profile Send private message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Fri Sep 16, 2005 4:21 pm    Post subject:
Reply with quote

Som sagt en JÄTTEKRAM till Peter, Fan vad du skrämde oss... Men med ditt goda humör och humor så kommer allt att bli bra. Ta det nu bara lite långsamt, Baby.

Ja du Pop, hur Onsdagsspelningen hade kunnat vara bättre förstår jag inte... Själv var jag i extas, fullständig otrolig extas, jag har inte landat ännu.
Var vi på samma spelning???

Men det är klart häftigt med olika åsikter, man kan ju inte behaga alla Laughing

Micke,du är ju helt otrolig - hur kan du ha en sån full koll på vilka låtar som spelades, suveränt alltså... Annars verkar du och jag iallafall ha varit på samma spelningar för jag håller helt och hållet med dig.

Nu gäller det bara att ta semester så att det inte uppstår problem med Malmöspelningarna för det vill jag inte för allt i Världen missa och givetvis ska vi till Gbg oxå.

Ha det gott alla o Rock on

//Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Fri Sep 16, 2005 9:17 pm    Post subject:
Reply with quote

Pop: Grejen är väl den att Anders F inte är den typen av artist som har det där fysiska utagerandet som exempelvis Springsteen och Lundell har. Om man ska dra några paralleller så kan man väl säga att F:et är mer lik Dylan i sitt karismatiska utspel. För att han är karismatisk går inte att undgå va???? Alltså, hans scennärvaro går ju inte att beskriva, den måste ju ses Cool . Det där att bjuda in till allsång tycker jag är en bisak eftersom publiken sjöng med mest hela tiden, åtminstone där jag satt. Jag tycker att både Anders F och resten av det fenomenala bandet hade en scennärvaro och publikkontakt utan dess like. En publikkontakt som inte behöver något fjäskande mellansnack hela tiden. En publikkontakt som gör att fansen sjunger med en stundtals blundande, stundtals skuttande Anders F som hela tiden fraserar om och vänder och vrider på textraderna.

Karin: Tack, det där var övermåttan vänligt sagt... nu var ju i ärlighetens namn låtarna jag listade inte ens i spelordning för extasen gjorde att jag glömde mig lite. Men visst... det är nog så att jag helt enkelt är en rikitg listnörd Very Happy . Det märktes väl om inte annat i mitt inlägg om tjat på att lägga upp setlistor här på sidan Smile .

Hoppas i alla fall att du och Katrin har haft ett par fina dagar i Örebro. Misstänker att jag stötte på någon som kanske letade efter dig också. Satt bredvid två tjejer första kvällen när en kille kom fram till den ena och frågade om hon var Karin varpå hon skakade på huvudet. Tja... det kan ju ha varit någon annan han letade efter också.

Kul för er att ni ska se Malmö och Göteborg. Möjligen blir det kanske Södertälje för mig. Jag är mycket sugen på det. Känner också att jag nästa gång måste ta mig till Stockholm och åka med Blidösund när Anders F & Co spelar. Det verkar klart mysigt. Men... nu väntar Dylan i Globen den 17 oktober. Ska bli kul. Och så längtar vi ju alla efter Anders F:s live-CD.... Razz

Ha det Wink

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Sat Sep 17, 2005 1:50 pm    Post subject:
Reply with quote

Micke m fl,
Ja! Blidösundsgigen kan verkligen rekommenderas. Trångt o trivsamt o F-stämningsfullt på fördäck, ett band i högform, en öl i näven och skärgård eller stadsljus passerande revy utanför. Hittills tre besök, det blir fler, så vi ses där till sommaren ! (Nu utgår jag lixom bara från att det blir B-sund igen, det känns självklart efter att begreppet "F-heads årsmöte" myntats...!)

Take care everybody!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Pop



Joined: 16 Sep 2005
Posts: 2
Location: Örebro

 Post Posted: Tue Sep 20, 2005 11:00 am    Post subject:
Reply with quote

Härligt att ni är supernöjda. Settet med Tarchan B, Din Barndom...och Ramlösa kvarn var himmelskt. Det var lite så jag menade....Då var hela publiken i extas....
_________________
F-HEAD NR 601
 Back to top »
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Örebro den 14 september
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group