FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
RESA I F-LAND PÅ MYSPACE
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Talking in F-major » RESA I F-LAND PÅ MYSPACE
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Gudrun



Joined: 21 Feb 2007
Posts: 33
Location: Stockholm

 Post Posted: Thu Feb 22, 2007 11:29 am    Post subject: RESA I F-LAND PÅ MYSPACE
Reply with quote

Adressen är: www.myspace.com/resaifland

Vi ses där!

Kram

Gudrun o Åsa
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Gudrun



Joined: 21 Feb 2007
Posts: 33
Location: Stockholm

 Post Posted: Sun Feb 25, 2007 6:29 pm    Post subject: Fesa i F-land på Myspace
Reply with quote

Efter endast ett par dagar på MySpace har vi många träffar och ett stort antal uppspelade filmsnuttar, vänner, meddelanden och kommentarer...då tog jag ändå bort en video som jag namngivit fel och inte gick att ändra, så antalet "views" rasade drastiskt för ett ögonblick.... Dessutom har filmklippen rejtats så de "kommer ut" i spejsen...Tack snälla ni! Gå gärna in och kolla lite då och då eftersom sidan uppdateras eftersom. Men se sidan som ett komplement till forumet - "adda" oss gärna! - och fortsätt skriva här också (det tänker jag göra, jag som just har börjat!). Stor kram till alla sköna F-heads!
Vi ses o hörs i F-land/space
Gudrun
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sun Feb 25, 2007 6:39 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, det var verkligen på tiden att fler låtar än "Det är inte snön som faller" kom ut på myspace... ett himla bra sätt att få fler att se och höra Anders storhet... jag har varit ute på andra forum och lagt till adressen till F-Land
oxå... fan, det är ju perfekt nu innnan skivan kommer...

Men att sluta skriva här är en omöjlighet... det här är ju bästa forumet och det är ju här vi finns, alla vi F-Heads Very Happy

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gudrun



Joined: 21 Feb 2007
Posts: 33
Location: Stockholm

 Post Posted: Sun Feb 25, 2007 7:49 pm    Post subject:
Reply with quote

Karin! Vilken klippa du e!!!
Helt grym på att sprida info...
Ja, jag håller med om att detta är ett otroligt bra forum, så jag skriver vidare nu när jag "kommit igång". Läst har jag gjort länge, men nu....
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ingvar



Joined: 15 Jan 2006
Posts: 138
Location: Urgöteborgare men bor i Borås

 Post Posted: Sun Feb 25, 2007 8:58 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej,
finfint Gudrun, men.... jag är inte lika ung och rask som övriga här... jag har minsann lyckats skapa någon sorts konto på myspace, men sedan fattar jag noll. Hur hamnar man bland vännerna? Vi som bor på västra sidan av detta land, är ju rätt svältfödda vad gäller AFR och liveframträdanden, därför kastar vi oss över varje strå som en skock utsvultna ulvar... kanske någon kan bringa litet klarhet?

Jag har ju gillat AFR sedan den dag jag hörde flera spår från "Kvarnen" som veckans LP i radio på det tidiga 70-talet, och anskaffade skivan på studs...

Bästa hälsn. Ingvar
_________________
"Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983)
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
hypno



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 342
Location: Skåne - Lund

 Post Posted: Mon Feb 26, 2007 8:03 am    Post subject:
Reply with quote

Så har då även jag fixat ett myspace konto. Länken är här http://www.myspace.com/mynickishypno .... nu väntar jag bara på lite vänner Wink

Men hur fasiken ändrar man "layouten" på myspace? Question
_________________
//Anders

Hfb FhF aA

http://www.boulevarden.se
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Gudrun



Joined: 21 Feb 2007
Posts: 33
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Feb 26, 2007 10:26 am    Post subject: Svar till Hypno
Reply with quote

Hej Hypno!

Layouten är ganska standardmässig, men man kan lägga den info man skriver in lite var som helst om man går till Edit Profile och väljer edit och skriver in det man vill säga i olika fälten.

Själva utseendet väljer man genom att gå in på nårgra olika myspacesidor och kolla vad andra har. Hittar man någon snygg så finns det en länk till vilken "myspace"sida som gjort mallen och där kan man välja mellan gratisvarianter eller sådana som man betalar för. Den länken finns längst uppe till vänster på en MySpacesida. Väl där på sidan finns några varianter att välja mellan. Välj en och kopiera html-koden som finns i anslutning till den valda formen. Gå in på din egen sida, välj Fältet för "About Me" som ligger under Edit profile eller Safe mode. Klistra in koden där och "submit". Då kommer din sida att få nytt utseende. Lycka till!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Gudrun



Joined: 21 Feb 2007
Posts: 33
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Feb 26, 2007 10:50 am    Post subject: Svar till Ingvar - och andra...
Reply with quote

Hej
Det är mycket enklare än man tror...allt är bara färdiga mallar som finns på internet och du fyller i med din egen info. Gå på Myspace.com och välj "sign up" där skapar du ett Myspacekonto. Sen när du har din egen sida kan du lägga till bilder och text genom att gå via "edit profíle" eller "Add/change pictures" mm. Du kan bara bli vän på andra MySpace-sidor genom att ha en egen sida. För att skaffa vänner sen så går du bara till andras sidor, väljer "add to friends" och väntar på att din inbjudan ska accepteras. Jag är själv rookie på detta, men jag lär mig hela tiden. Om du vill kan du höra av dig med PM till mig kan jag försöka hjälpa till mer konkret.
Hälsningar
Gudrun
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Feb 26, 2007 11:15 am    Post subject: Re: Svar till Hypno
Reply with quote

Gudrun wrote:
Hej Hypno!

Gå in på din egen sida, välj Fältet för "About Me" som ligger under Edit profile eller Safe mode. Klistra in koden där och "submit". Då kommer din sida att få nytt utseende. Lycka till!


Hmmm, Gudrun.... det finns inget “About Me”-fält under “Edit Profile”.....

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Gudrun



Joined: 21 Feb 2007
Posts: 33
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Feb 26, 2007 11:33 am    Post subject:
Reply with quote

Hrm...det kan hända att "MySpace film" som jag använder ser något annorlunda ut i sin struktur och då ber jag om ursäkt för att jag inte kollat upp det innan. Men det finns en ganska bra "Hjälp" med många standardfrågor och svar längst uppe på sidan intill "SignIn"/"SignOut" och där finns olika kapitel för hur man gör. Tex om man signat sida som musiker/artist eller privatperson mm...
Förlåt förvirringen jag skapat!
Gudrun
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Talking in F-major » RESA I F-LAND PÅ MYSPACE
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group