FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
S/S Blidösund 27/6
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » S/S Blidösund 27/6
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Candyman



Joined: 30 Jan 2006
Posts: 270
Location: Södermalm

 Post Posted: Thu Jun 28, 2007 8:34 am    Post subject: S/S Blidösund 27/6
Reply with quote

Tackar för en mycket trevlig upplevelse. Tror att alla vi bak på "taperssection" trivdes. Shopping Center = WOW!!!

Förväntar mig att protokollförare Hibbitt informerar oss om den korrekta setlistan så småningom.
_________________
"Hand me my old guitar
Pass the whiskey round"


Last edited by Candyman on Thu Jun 28, 2007 10:53 am; edited 1 time in total
 Back to top »
View user's profile Send private message
bengofury



Joined: 29 Aug 2005
Posts: 198
Location: Stockholm (Spånga)

 Post Posted: Thu Jun 28, 2007 9:04 am    Post subject:
Reply with quote

Håller helt med om att det var en upplevelse vi bjöds på. Nu hoppas jag bara att våra "tapers" sprider materialet också!
_________________
Hur ska det gå för lille Sven?
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Thu Jun 28, 2007 9:45 am    Post subject:
Reply with quote

det ska inte bli något mera trams i din trädgård
en ängel överlevde divornas krig
ramlösaland
vildhonung
alternativ rock'n'roll cirkus
jag kysste henne våldsamt
eld och vatten
skratta tills tåget går
komedia
-------------
shopping center
grand hotel
håll in din häst sophie
ömhetsdesperado
annabeenox
mer än amerika
jesus marx och billy the kid part 1
osårbar
-------------
drömde
ulla hau
desoto
välkommen till verkligheten

Tror jag fick med dom allihop där. Wink
Kort rapport: Höjdarspelning med flera sensationella låtval - tidigare ospelade gobitar som hur smidigt som helst lades till den långa listan av spelbara alster. Första set typ akustiskt. Kvällens Shopping Center har redan nämnts som en klassiker. Tokbra. Hela bandet glänste i låt efter låt; Amerika, JM&BtK, Grand Hotel, Annabeenox... Den utsålda båten kokade. F-heads vart man än såg. Hemmaplan! På slutet lämnades gitarrplatsen tom - det gick inte att komma tillbaka till scenen i trängseln. Men Peter hade solat och krängt bland strängarna med MVG-betyg tidigare så vi fick väl stå ut med Välkommen Till Verkligheten utan sologitarr. Eller med bara EN sologitarr menar jag.
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
frissan



Joined: 19 Apr 2007
Posts: 39
Location: Byhålan Hölö

 Post Posted: Thu Jun 28, 2007 12:34 pm    Post subject:
Reply with quote

En härlig kväll med underbar musik,men det går alldeles för fort förbi.

Vi gör ett försök att hoppa på tåget flera gånger i sommar

"tyvärr så inkräktar arbetet alldeles för mycket på fritiden just nu"
för att citera en medpassagerare i går Smile

Tack o lov så inköptes skivan i går kväll.

Tack till er på scen för en underbar kväll, vi ses igen alla gånger.
_________________
livsnjutare,optimist,empatist.


Last edited by frissan on Thu Jun 28, 2007 8:28 pm; edited 1 time in total
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sunjan



Joined: 25 Aug 2005
Posts: 215
Location: Stockholm

 Post Posted: Thu Jun 28, 2007 1:47 pm    Post subject: Fantastisk kväll!
Reply with quote

Det första setet fick en att tappa hakan! En inledning med 5 låtar som jag aldrig hört live förut (missade Fasching i våras).
Caviar Pizza-sjoket i andra setet var också helt enastående, med långa instrumentala partier och sköna effekter på gitarrerna!

Alltid kul att träffa så många andra fans: hibbitt, candyman, bengofury + fru, bozze + bekant, krikkola + bekant, karin, Uppsala-Anders, Kålle och Ulrika + bekanta, Gudrun, F-Niklas, tvillingarna, m fl som jag inte kan namnet på.

Fick sällskap hemåt av ett par F-heads som också visade sig bo i Råcksta. De var fans sedan tidigt 80-tal, och första F-spelningen för damen i fråga var på någon fritidsgård i Nynäshamn (11 dec 1981?).

Det var också taper-rekord med råge: 6 inspelningar som vi känner till!
Iriver H120 (WAV)
Zoom H4 (WAV)
Zoom H4 (MP3)
Sony D100 (DAT)
Core Sounds-myggor+okänd minidisc (MD)
Halvofficiell video (mini-DV)
(oräknat alla som numera spelar in snuttar på mobiltelefon och vanlig digitalkamera)

Om jag får ändan ur för att formatera min WAV kanske det kan bli startskottet på DC-hubben, som legat lite på is sedan i vintras.
Då vore det kul att jämföra ljudet på de olika varianterna ovan.

Vi hörs och syns!
/jan
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Nyttblod



Joined: 28 Jun 2007
Posts: 4
Location: NÄVEKVARN

 Post Posted: Thu Jun 28, 2007 9:09 pm    Post subject:
Reply with quote

Detta är mitt första inlägg på forumet, kanske värt en öl? Det är dock inte första besöket, men efter att igår kväll blivit kallad smygis ombord på Blidar´n tog jag nyss hemkommen och registrerade mig. Så stryk mig på listan Karin!
Vilken fantastisk spelning! Glada F-heads vart man än såg, och massor av låtar jag aldrig hört live. Vilket sväng, så tajt, vilket band. Kapten Anders med världens sjökort i hand, rorsman Aggemyr styr lugnt medan Eldaren Rothstein gasar så havet kokar ibland och maskinist Ericson får mistluren att bli avundsjuk. Oj oj, jag sitter fortafarande med fånigt leende på läpparna.
Ringde upp och aktiverarde ett annat F-head i pausen som hann före i regstreringen (Tom Petty Freakset). Ska lura upp honom på en båtresa i september. Hoppas att få höra gunghäst gunghäst och hedersman då. Just nu är jag bara så nöjd!!
_________________
Jag vet vad jag behöver
Fly bort från det som söver

Niklas
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Gudrun



Joined: 21 Feb 2007
Posts: 33
Location: Stockholm

 Post Posted: Fri Jun 29, 2007 7:19 am    Post subject: Blidösundspelningen...
Reply with quote

...finns som bekant dokumenterad på DV och jag har lagt upp ett videoclip på min MySpace www.myspace.com/presensfilm liksom ett annat på http://www.youtube.com/gudrlind eftersom det av nån anledning igår kväll var mycket segt på MySpace. Ha en skön sommar alla F-heads!
Gudrun
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ulla



Joined: 12 Jun 2007
Posts: 111
Location: Hörnefors,Umeå

 Post Posted: Fri Jun 29, 2007 7:36 am    Post subject:
Reply with quote

Very Happy sitter här och njuter av era inlägg, det känns som jag var där... Och vilken spellista!!! Någon gång borde jag väl kunna masa mej ner mot Sthlm och träffa er andra f-heads! Nåt bra och billigt hotell i närheten av Blidösund? Ge mej tips! Jag kan ta Y-bussen ner... Idea

"Nu har jag suttit och tänkt..."

byebye!
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Fri Jun 29, 2007 11:54 am    Post subject:
Reply with quote

Bästa tipset är att bo på STF af Chapman, bara att gå runt viken och ut på SKeppsholmen. Där bodde jag själv efter årsmötesspelningen.
Blidösundskvällarna är ju alltid höjdare! Första set var mest helgjutet tycker jag, och alla tre gamla låtar som flaggats upp lite mystiskt i inbjudan här på F-siten spelades (ALternativ, Trams och Divornas krig). Den sistnämnda är min frus favoritlåt så hon blev lite avundsjuk att jag var där (men fick höra hela låten i mobilen!). Fina versioner oxå av Eld och Vatten, Vildhonung mm. I andra set vill jag främst framhålla Shopping center, Annabeenox (som Jacob, ny bekantskap för mig, framhöll, passar den särskilt bra till båtgunget!) och den alltid lika säkra Osårbar. Dock tycker jag det kändes lite tamare än vanligt under extranumren, trots flera inropningar har jag nog varit med om högre stämning på andra årsmöten. Även om det var fantastiskt att få höra både Ulla Hau och De Soto live för första gången på typ 25 år saknade jag ändå en riktig "stänkare" på slutet. Men hur som helst, en härlig upplevelse som vanligt och med flera överraskningar som vanligt (dock blir årsmötet 2006 svårslaget därvidlag vad gäller rariteter i setlistan!).
Hade med mig min musikkunnige svåger som tyckte det var kul att få en introduktion till F-världen. Minns hans fascinerade kommentar vid någon låt "...från D till C via H in på en refräng - fantastiskt!" Hans främsta intryck var att framförandet kändes väldigt äkta och varmt.
Trevlig sommar på er allihop och tack AFR Band för ännu en fin musiknautisk upplevelse!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Fri Jun 29, 2007 12:56 pm    Post subject:
Reply with quote

Ett par tillägg till föregående:
- Roligt höra nya låtarna ffg på B-sund. Valet av Ramlösaland, Vildhonung och Håll in din häst Sophie helt ok. Även om det ropades mycket på Mamma kom som en ängel...
- En av de mer "religiösa" upplevelserna på Bsund jag varit med om var när "Sommarnattsregnmoln" dök upp en sommar. Jag tror på det, att ha med någon riktig sommarlåt just på detta sommarårsmöte.
- Blir spännande att se setlistorna från den närmaste veckans övriga spelningar!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Nyttblod



Joined: 28 Jun 2007
Posts: 4
Location: NÄVEKVARN

 Post Posted: Fri Jun 29, 2007 2:08 pm    Post subject:
Reply with quote

Som svar till Ullas frågan om billigt boende. Det finns även ett vandrarhem på Tjärhovsgatan. Det är en kort promenad uppför Söders Götgatsbacke förbi en massa vattenhål. Bla. Big Ben som nämts i tidigare inlägg.
"Du kanske säger Norrköping, det är en jävla stad", sa Lundell, men då var han inte på en liten lokal bar en fredagkväll. Ha det så kul alla ni som ska dit, era lyllos!
_________________
Jag vet vad jag behöver
Fly bort från det som söver

Niklas
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Johan A



Joined: 02 Apr 2007
Posts: 7
Location: Täby

 Post Posted: Fri Jun 29, 2007 7:38 pm    Post subject:
Reply with quote

Missade tyvärr spelningen i onsdags men det tänker jag verkligen ta igen i september. Kul att läsa alla intryck. Vi ses på Big Ben innan.
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Fri Jun 29, 2007 10:06 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, det var ännu ett fantastiskt årsmöte! Vlken setlista och vilken underbar glöd de hade, gubbsen Very Happy
En helt makalös kväll igen... Dessa musiker kan verkligen få oss att må bra...

Kul oxå att se att vi blir fler.. 4 nya registreringar sedan i Onsdags!!!

Nyttblod, välkommen hit.. känns bra va.. att slippa smyga Wink

Fan va skoj att träffa er alla igen.. ha en underbar sommar och njut och ta det lugnt och fint alla F-Heads så syns vi snart igen Laughing

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » S/S Blidösund 27/6
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group