FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Posta bilder direkt på forumet?!
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Talking in F-major » Posta bilder direkt på forumet?!
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sunjan



Joined: 25 Aug 2005
Posts: 215
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Jul 30, 2007 6:28 am    Post subject: Posta bilder direkt på forumet?!
Reply with quote

Hej!

"Tom Petty Freaks" frågade i en annan tråd om man fick posta bilder direkt i foruminläggen. Det ska nog gå bra, om vi bara kan klura ut hur.

Så här står det i de officiella instruktionerna:
http://www.andersf.com/indexpages/phpBB2/faq.php?mode=bbcode#9

Som jag kan tolka det måste dina bilder alltså ligga på webben någon annanstans, de kan inte "hostas" av forumet själv.

Bosjo kanske vet mer?

/Jan
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
bosjo



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 183
Location: Märsta

 Post Posted: Mon Jul 30, 2007 9:13 am    Post subject: Re: Posta bilder direkt på forumet?!
Reply with quote

sunjan wrote:
Hej!
Som jag kan tolka det måste dina bilder alltså ligga på webben någon annanstans, de kan inte "hostas" av forumet själv.


Det är korrekt. Om det finns ett stort intresse, och om Headmaster går med på det, kan jag (eller rättare sagt mitt alter ego "admin"...) konfigurera om forumet så att det tillåter uppladdning av bilder, om jag nu inte minns fel i hastigheten.
_________________
F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade!
 Back to top »
View user's profile Send private message
sunjan



Joined: 25 Aug 2005
Posts: 215
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Jul 30, 2007 11:33 am    Post subject:
Reply with quote

Tja, det finns ju så många bra gratis fotosajter nuförtiden, kanske onödigt att belasta serverutrymmet (som ju Headmastern själv måste betala för!)

Jag kan varmt rekommendera flickr.com för egen del. OK, man kan bara visa 200 bilder samtidigt, men den är otroligt smidig att använda, och taggar gör att man lätt hittar bilderna.

/Jan
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Jul 30, 2007 3:33 pm    Post subject:
Reply with quote

sunjan wrote:
Tja, det finns ju så många bra gratis fotosajter nuförtiden, kanske onödigt att belasta serverutrymmet (som ju Headmastern själv måste betala för!)

Jag kan varmt rekommendera flickr.com för egen del. OK, man kan bara visa 200 bilder samtidigt, men den är otroligt smidig att använda, och taggar gör att man lätt hittar bilderna.

/Jan


Hmmm... ja, det känns ganska skönt att slippa bilder här på forumet. Jag tänker på hur jobbigt det kan vara på Myspace med alla bilder som folk laddar upp... Nej, vi håller forumet rent från bilder, tills vidare.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Talking in F-major » Posta bilder direkt på forumet?!
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group