FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Dagens / Veckans F- Favorit...
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Dagens / Veckans F- Favorit...
View previous topic :: View next topic  
Author Message
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Fri Feb 06, 2009 7:55 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej
Fredagsfavoriten:
Swedish rock legend AFR in the Lindfors workshop to try out one of the recent assemled 50w plexitype.
Jag gillar melodin,slingan. Det låter bra, väldigt bra
Trevlig helg
Hälsningar
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Fri Feb 06, 2009 8:09 pm    Post subject:
Reply with quote

förklara please
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
Christer



Joined: 16 Nov 2007
Posts: 55
Location: Hörnefors, Umeå

 Post Posted: Fri Feb 06, 2009 11:53 pm    Post subject:
Reply with quote

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=16516303
Det är nog denna Peter menar, bara att hålla med... Snygg slinga..
 Back to top »
View user's profile Send private message
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Sat Feb 07, 2009 6:22 pm    Post subject:
Reply with quote

ok-inte så dumt - väntar bara på flingreklamen på TV 4 - ärligt talat -efter Winnerbäckfilmen som var hyfsad är det dax för FILMEN!


Men liten slinga kan bli stor låt - väntar och väntar och väntar igen

Tack för upplysningen av den vilde
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Tue Feb 17, 2009 8:02 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej
Jag var ute och testade längdåkning på skidor i helgen,väldigt bakhalt, ett glid bakåt och två framåt i alla fall.Det var soligt och lite dagsmeja en härlig vinterdag.Två favoritlåtar poppade upp:

Pepparmintpiller Och Pärlor "Rummet är tomt men din doft av Xanadu har inte försvunnit"

Tokyo Line (jag kommer inte ihåg men ungefär så här) "Galenskap och långa nätter vintergäck kring hals och hud, vid Stureplan har kylan segrat,vi har kommit för att be till gud" . Grymt bra!!!

Hälsningar
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Feb 23, 2009 11:10 pm    Post subject:
Reply with quote

Har under långpromenader och långfärdsskridskor i helgen njutit mycket av två lysande album; Våld och Det Hysteriska Draget och försökt komma underfund med varför jag inte rankar dem fullt i klass med de två första - VHSMÄIB -KOMEDIA eller DAUTÄF och inte helller i klass med U1-2.

Det första jag gjorde var att försöka med någon slags logik - att Våld som annars är genomgjuten har ett uselt öppningsspår utan vare sig nerv, vemod, underfundighet eller de vanliga kängorna med klacksparks kittling - kunde gott platsat på Boulevardminnen...

Det angreppssättet funkar inte,

-nej det funkar inte - för På VHSMÄIB finns 2,5 sådant spår - och det förlåts med råge av det bästa vemods-sjok som gjorts i svenk popmusik - och DHD har ingen enda dålig låt - däremot har mina stora favoriter (Missnöje och Dårar) aldrig riktigt nått bred uppskattning - men det hedrar väl bara plattan att den dessutom innehåller en tre fyra mera självklara bredare höjdarlåtar.

Förklaringen kommer när jag efter tre lyssningar zappar igenom KOMEDIA + VHSMÄIB -- känslan - klart det är känslan - och hur mycket man än försöker analysera musik så är det känslan som gäller till sist - nästan omöjlig att ta på och för övrigt är ju smaken som baken

Pratade med någon en kväll på Big Ben som ansåg att det jag framhöll som den enda riktigt svaga AFR-perioden - HOS/Bravado/Boulevardminnen och som jag ansåg vände uppåt rejält med Våld, var den Bästa och att inget varken förr eller senare kan mäta sig med countryplattorna...!!! - Ja höjdarlåtarna från Bravado Bravado lever ju i högsta välmåga och HoS har ju växt och flickan med den blågröna ... , ja den förlåter ju i sig existensen av Boulevardminnen, men sammanfattningsvis så är det ju så att även vi som uppskattar en artist, musikstil eller en låt gör det av olika skäl och med lite olika ingångar och där är alltid känslan en viktig komponent.
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Fri Feb 27, 2009 6:59 pm    Post subject:
Reply with quote

Shoppingcenter - får den inte ur huvudet - jobbar i Kista där Sveriges största galleria byggs ut och bor vid Liljeholmen där nu galleria byggs....
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Sun Mar 01, 2009 6:19 pm    Post subject:
Reply with quote

U1-2.
Dubbelplatta hade varit möjlig = sant

Långfärdsskridsko denna helg samt promenader har ackompanjerats av följande topp 5

1. A Little Light Music - Jethro Tull
- en "halvakustisk " liveplatta från mitten av nittiotalet som saknar en del av de självklara favoriterna men som med sin trots nedtonade blues och hårdrockstendenser enorma livekänsla påminner en del om LFDMZ i själva livekönslan och om man som jag hört alla självklara JT - livelåtar nästan till leda så är också det bitvis udda urvalet spännande -Lysande o blir bara bättre med åren varje gång den åker fram!

2. U1-2. - AFR
- ev rent misstag råkade jag trycka in låtarna i min MP3 så att låt ett på U1 följs av låt 1 på U2 , låt 2 på U1 av låt 2 på U2 OSV och det gav först en enormt tydlig bild av att skivorna verkligen hänger ihop o att det även om U1 är mer melodisk, snällare och mer lättsmält o U2 mer rapp, aggresiv, provokativ och spännande så är det verkligen en helhet - och vilken helhet! Förmodligen den bästa svenska dubbeln någonsin i konkurrens med Lundells "Den vassa eggen". Vilken kvalite'!

3. Nya A Camp
Mera helgjuten och genomgående bättre låtar än ettan för någrqa år sedan och fantastisk produktion ibland kanske nästan överproducerad. Men Ninas sång går igenom också de värsta smörproduklktionsfadäserna.

4. Eldkvarn - Kungarna från Broadway
Eldkvarns bästa håller än - hade inte lyssnat på den på några år. Visserligen är de få dåliga spåren nu ännu sämre - nästa pinsamma -idag - tex "När ryssar kysser ryssar," men som helhet nästan AFR klass

5. Omaha - Lundell
Efter mest skräp i ca femton år (sedan Män utan kvinnor) äntligen en bra Lundellplatta, men som vanligt ganska ojämn. Klart lyssningsvärd i alla fall om än iinte i närheten av hans två enda helgjutna mästerverk (Nådens År och Den Vassa Eggen)

Överhuvudtaget om man ser till sällskapet ovan förundras man gång på gång på gång på gång över hur orättvist lite media AFR får jämförelsevis - han är ju med bland dessa storheter - det är den nivån vi talar om!!!!
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
Veritas



Joined: 17 Sep 2007
Posts: 9
Location: Stockholm

 Post Posted: Sat Mar 07, 2009 5:53 pm    Post subject:
Reply with quote

Det farliga med låten: "Vykort från förödelsen" i samband med funktionen "repeat" är att man aldrig tröttnar, och finner sig helt plötsligt ha suttit där i 4 timmar och lyssnat på samma låt...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Sat Mar 14, 2009 2:50 pm    Post subject:
Reply with quote

dagens favorit är orginal - långfingret med Tiggaresticket
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
Karlösa Kvarn



Joined: 02 Dec 2007
Posts: 94
Location: Halmstad

 Post Posted: Sun Mar 15, 2009 7:56 pm    Post subject:
Reply with quote

Veritas wrote:
Det farliga med låten: "Vykort från förödelsen" i samband med funktionen "repeat" är att man aldrig tröttnar, och finner sig helt plötsligt ha suttit där i 4 timmar och lyssnat på samma låt...


Farligt bra!
_________________
"Ge mig snabbt en avkyld pilsner"
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Ulla



Joined: 12 Jun 2007
Posts: 111
Location: Hörnefors,Umeå

 Post Posted: Mon Mar 16, 2009 4:27 pm    Post subject:
Reply with quote

Spelade U1 idag, och uppatäckte än en gång hur mycket jag älskar "Gunghäst,gunghäst".
Lot´s of love!
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Sat Mar 21, 2009 1:58 pm    Post subject:
Reply with quote

Ute o vårstädadepå tomten o i bodar - kunde inte få "Oväder på väg" ur huvudet - annars är det ju faktiskt lite vår i luften och på tippen/sorteringsstationen i Årsta-Östberga märktes att det inte bara var vi som vårröjt - KÖ!

Hade man köpt och sparat lite mindre hade man tex sluppit slänga sin lilla svartvita väl fungerande TV tex (den som inhandlades 82 till vårt ditills tv-fria hushåll när första barnet fyllde 1 år "BARA för barnprogram och nyheter med en så liten svartvit tittar man inte på mer - vi skall bara ägna oss åt studier, barn, karrär, kultur och socialt umgänge "... well well)

- "Programerade att konsumera""


- såg för övrigt "liten liten sparv" idag också - rätt tidigt tycker jag - men vad det var för fågel....ja liten var den... säkert en sparv eller fink eller så
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Mon Mar 23, 2009 7:44 am    Post subject:
Reply with quote

Helt klart så är det "Visst älskar jag dig och dina arbetarbarn" och kommer så att vara livet ut Laughing

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Fri Aug 28, 2009 5:57 pm    Post subject:
Reply with quote

Fredagsfavoriten.

Då Flyr Vi Tillsammans.
"långt bort från kringel och krångel" "och jag tar med mig en flaska konjak"
//
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Dagens / Veckans F- Favorit...
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next
Page 14 of 19

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group