FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Minns någon "Snön" på Q-club?
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Minns någon "Snön" på Q-club?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Parfymerad Kyckling



Joined: 02 Dec 2005
Posts: 44

 Post Posted: Tue Dec 20, 2005 4:15 am    Post subject: Minns någon "Snön" på Q-club?
Reply with quote

17 december 1993. Anders F med band hade en underbart intim och rolig spelning inne på skivaffären Bengans i Göteborg. Det bjöds glögg och pepparkakor och en oherrans massor Anders F-klassiker, en helt underbar spelning. Men fortfarande vet jag inte vad basisten Lasse Bax menade när han introducerade "Europa brinner" med orden " Och nu är det dags för herrarna fria åkning..."

Nu till saken: På giglistan finns Bengan-spelningen med, men det står inget att man när konserten var slut på samma biljett kunde komma in på Q-club (som väl sedemera brann ner, eller hur?). Där lirade Traste Lindéns kvintett som var stora då och som alltid bjöd på svettigt ös. När de avslutat sitt set, vill jag minnas att Anders F med mannar släpptes upp på scen för att köra "Det är inte snön som faller". Om jag inte missminner mig var bandet då förstärkt med någon som blåste takten med saxofon. I alla fall den mest rasande härliga och svettdrypande version av "Snön" som jag hört. Eller har jag drömt alltihop eftersom det inte nämns i giglistan?

Finns det månne någon här som drömt samma sak? Kanske webmaster själv? *ler*
_________________
Yeah, right, exactly...du vet vad jag menar...
 Back to top »
View user's profile Send private message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Sun Jan 08, 2006 8:41 pm    Post subject:
Reply with quote

När du säger det.... så stämmer det nog.
Ja, vi hoppade upp och gjorde en version av 'Snön' tillsammans med Traste Lindéns... På Q-Club
Tack. Det måste vi föra in på gig-listan.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Sun Jan 08, 2006 10:14 pm    Post subject: Re: Minns någon "Snön" på Q-club?
Reply with quote

Parfymerad Kyckling wrote:
Om jag inte missminner mig var bandet då förstärkt med någon som blåste takten med saxofon. I alla fall den mest rasande härliga och svettdrypande version av "Snön" som jag hört.


Denne någon måste ha varit vår bokare och tillika barytonsaxofonist i gruppen "Mr. Soul and his Marshmallows", Stefan Lilja. Och jag har för mig att Traste Lindéns var förstärkta med sångerskan Ebba Forsberg på dragspel.
Svettig version var det!!

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Parfymerad Kyckling



Joined: 02 Dec 2005
Posts: 44

 Post Posted: Thu Jan 12, 2006 3:22 am    Post subject: Ebba var med...
Reply with quote

Jo, det stämmer, Ebba Forsberg var med.

Den kvällen var en av de mest underbara jag varit med om och avslutningen med "Snön"...det blir inte mycket bättre för den här mannen.
_________________
Yeah, right, exactly...du vet vad jag menar...
 Back to top »
View user's profile Send private message
sunjan



Joined: 25 Aug 2005
Posts: 215
Location: Stockholm

 Post Posted: Tue Jan 24, 2006 4:47 pm    Post subject: Re: Minns någon "Snön" på Q-club?
Reply with quote

Headmaster wrote:
Parfymerad Kyckling wrote:
Om jag inte missminner mig var bandet då förstärkt med någon som blåste takten med saxofon. I alla fall den mest rasande härliga och svettdrypande version av "Snön" som jag hört.


Denne någon måste ha varit vår bokare och tillika barytonsaxofonist i gruppen "Mr. Soul and his Marshmallows", Stefan Lilja. Och jag har för mig att Traste Lindéns var förstärkta med sångerskan Ebba Forsberg på dragspel.
Svettig version var det!!

(F)Headmaster


Det var väl en del spelningar på 90-talet där Mr Soul-blåsarna var med?!
Och Ebba var väl ett radarpar med Maria Blom, de var suveräna på blidösundsspelningarna kring åren 93-95 eller så!

F-et själv kanske har med detaljerad info än så under vilka år tjejerna var med live?!

/Jan
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Minns någon "Snön" på Q-club?
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group