FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Cafe Kom
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Cafe Kom
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Christer



Joined: 16 Nov 2007
Posts: 55
Location: Hörnefors, Umeå

 Post Posted: Mon Jul 06, 2009 9:43 pm    Post subject: Cafe Kom
Reply with quote

Av en slump är vi i Göteborg till helgen, Eldkvarn fredag sen AFR- Band på lördag.. Kan det bli bättre? Hoppas bara att det inte är knökat...Skall bli skoj, håller på att få lite abstinens, länge sedan nu...
Vore nice om Sveriges väl o ve hittade in på setlistan..Wink
Med ett leende..
 Back to top »
View user's profile Send private message
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Wed Jul 08, 2009 8:07 pm    Post subject:
Reply with quote

finns det en chanstill en matchrapport från bortamatchen sen Smile
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
vigge



Joined: 19 Feb 2009
Posts: 45

 Post Posted: Thu Jul 09, 2009 4:19 am    Post subject:
Reply with quote

självklart
Ska försöka att gå på båda kvällarna.
 Back to top »
View user's profile Send private message
vigge



Joined: 19 Feb 2009
Posts: 45

 Post Posted: Thu Jul 09, 2009 9:42 pm    Post subject:
Reply with quote

och när det ändå finns en tråd om spelningen så kulle jag vilja önska en låt: nya temperaturer. klockren sång med riktigt gött gung.

hoppas vi blir lite f-heads där
 Back to top »
View user's profile Send private message
Grebil



Joined: 19 Dec 2005
Posts: 10

 Post Posted: Fri Jul 10, 2009 9:26 am    Post subject: Sen önskan
Reply with quote

En låt jag görna skulle vilja höra är "en ängel överlevde divornas krig" sen kommer "vit flagg" högt på min önskelista också, en, i mitt tycke, AFR starkaste låtar. Jag är också förtjust i Dessa sanslöst förlorade män från senaste skivan. Sen gillar jag också .... listan kan göras hur lång som helst.

jag är förväntansfull inför kvällens spelning och kommer att knô maj in (hoppas verkligen att det blir knökat)
 Back to top »
View user's profile Send private message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Fri Jul 10, 2009 9:51 am    Post subject:
Reply with quote

i dag nu kl 11,00 så kommer Anders att vara med i http://www.sr.se/Goteborg/ och då i programmet Radiohuset... Coolt!

och givetvis kommer jag oxå i kväll och i morgon.. skiter i om jag inte har hunnit bli frisk.. missade ju slussens pensionat igår tack vare post-Roskildesyndromet Evil or Very Mad

Syns i kväll och jag hoppas verkligen att uppslutningen blir enorm av oss i västragötaladnsdivisionen... ta med alla ni känner så festar vi loss Laughing

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Fri Jul 10, 2009 4:26 pm    Post subject:
Reply with quote

Karin wrote:
i dag nu kl 11,00 så kommer Anders att vara med i http://www.sr.se/Goteborg/ och då i programmet Radiohuset... Coolt!


Ligger på nätet - kul att höra - tack för tipset!
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Fri Jul 10, 2009 10:36 pm    Post subject:
Reply with quote

[quote="vigge"]och när det ändå finns en tråd om spelningen så kulle jag vilja önska en låt: nya temperaturer. klockren sång med riktigt gött gung.

Här finns en till som är övertygad om att Nya temperaturer skulle låta kanonbra med det nuvarande bandet.
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Mon Jul 13, 2009 12:44 pm    Post subject:
Reply with quote

Fredag eftermiddag, kliver av tåget runt 17,00 och känner de där välbekanta fjärilarna i magen som jag alltid får innan AFR spelar... ni vet... ljudet? lokalen? låtar? (Har lite ångest läs "mycket" för att jag missade torsdagens spelning på Slussens pensionat på Orust) SHIIIT!
Kommer så fram till Café KOM och kliver in på detta mysiga lilla stället.. och tänker.. men hur kommer ljudet att låta här och fan va lite sittplatser och kunde det inte va lite större...

MEN det ska jag säga Er alla att dessa tankar snabbt sopades undan när AFR Band gick på scenen... För det som dessa underbara musiker levererade var helt klart en av de 5 bästa spelningar som jag varit på och vilket bra ljud för att vara en så liten lokal... Jag har ingen koll på setlistor det vet ni.. - jag har fullt upp med annat och jag kan heller inte återge spelningen rättvist eller så att ni kan få känslan av att va med..men det var nya arr och en helt sanslöst goo version av "snön" där Anders blev väldigt lekfull och sjöng KOMEDIA istället för God Jul som extranummer... alltså det var så jävla bra och bandet var så lyhörda och samspelta och så rått taggade och tajta med varandra och när jag såg ut över människorna i publiken syntes det tydligt att detta var jag inte ensam om att tycka.. Laughing Någon sa att ljudet var så bra så att det var som om man satt hemma och lyssnade på sin egen stereo.. en annan sa att detta var FÖR bra för att "bara" spelas på ett sådant ställe...ALLA var i EXTAS mer eller mindre. DET stod en massa stackars männsikor utanför och tryckte näsorna mot fönstren och ville inget hellre än att komma in...Det var så knökat och varmt så det var på gränsen till att vara ohälsosamt för både band och publik Laughing
Ja kära nån vilken fest vilken yra... Jag såg min sambo vars leende som bara blev bredare och bredare och snart kunde inte ens han hålla sig utan diggade mer och mer...
Ja, sedan har vi lördagen på samma ställe..kliver av tåget något senare och förbereder mig på att inte ha för höga förväntningar, jag menar vad skulle kunna slå fredagskvällen, men så ta mig fan att lördagen oxå var en topp 5 spelning och återigen knökat, svettigt , varmt och en jävla allsång och folk stod på upp på de soffor som stod längst med väggen och sjöng av hjärtats lust och klappade och stampade och ingen tänkte på att lida med de stackare som fick stå med näsan mot rutan.. utanför...
Ja detta är två kvällar som jag önskar att Fler F-HEADS skulle fått vara med på... förresten så dök den allmänne snubben upp på lördagsspelningen!

Till AFR BAND vill jag säga...Jag ÄLSKAR er mer än myllan på flaket... jag älskar er mest! TACK för två underbara dagar som jag önskar skulle varit 4.. men inte ens jag kan gå på allt Embarassed

Kram Kram och Kram igen
Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Christer



Joined: 16 Nov 2007
Posts: 55
Location: Hörnefors, Umeå

 Post Posted: Wed Jul 15, 2009 10:14 pm    Post subject:
Reply with quote

Sällan har väl uttrycket festligt, folkligt och fullsatt nått upp till den nivån som rådde på Kafe Kom lördag kväll.... Helt fantastiskt...
Bara att hålla med Karin, det var magi på Hög nivå, Stort Tack till alla i Bandet för en oförglömlig upplevelse o Tack oxå till den otroliga personalen på Kafet...
Kan vi hoppas på lite bonusmaterial måhända? Ljudet var ju bara såå bra..
Ha det gott alla
 Back to top »
View user's profile Send private message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Thu Jul 16, 2009 8:11 am    Post subject:
Reply with quote

Christer,
TACK själv till dig och ALLA F-heads som var där. Det blev nog också en del nya heads, tror jag...
Ja, vi jobbar på det... Kommer att lägga upp lite från Café Kom. Ljudet var bra, och det finns många härliga versioner. bl.a. "Caviar Pizza" från dag 1 och "Jesus Marx" från dag 2... Återkommer.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Cafe Kom
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group