FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Dylan contra AFR
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Dylan contra AFR
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Thu Feb 02, 2006 4:59 pm    Post subject: Dylan contra AFR
Reply with quote

Hej F-heads
Saxar ett kort utdrag från Forumet under "Annan musik" där höstens Dylan-gigs diskuteras. Micke har gått igenom lite listor och kommit fram till följande:
Imponerande må man säga. Ännu mer imponerad blir man om man roar sig med att räkna igenom dom spelade låtarna under årets 82 tidigare konserter och finner dom vara 104 till antalet. Det visar ju vilken enormt aktuell och kreativt nyskapande liveartist Dylan är.

Då vill jag tillägga att våra kära vänner och inspiratörer i AFR Band är minst lika imponerande, kreativa och nyskapande, om inte mer! 58 låtar på 31 gigs under 2005 innebär ju nästan två (1,87) unika låtar per spelning, medan Dylans protokoll stannar på 1,27 ! Ser fram emot att göra bokslut efter 82 konserter med AFR och se var vi landar i jämförelsen.
Vi får således vara extra glada och tacksamma för de högre makter - inklusive Dylans munspel! - som sett till att vi får avnjuta en så varierad och njutbar blandning på "våra" AFR-gigs! Stort tack till AFR BAND för detta! Och även för den suveräna sammanställningen av spelade låtar under 2005 - man började genast kolla vilka man saknar på "sin lista" = ännu ett skäl att gå på fler konserter...

Roll along like a rollin stone!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Dylan contra AFR
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group