FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
AFR BAND LIVE AT VICTORIA..... SETLISTOR BÅDA DAGARNA
Goto page 1, 2  Next
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » AFR BAND LIVE AT VICTORIA..... SETLISTOR BÅDA DAGARNA
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Mar 01, 2010 5:46 pm    Post subject: AFR BAND LIVE AT VICTORIA..... SETLISTOR BÅDA DAGARNA
Reply with quote

På fredag och lördag ses vi på Victoriateatern...

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!


Last edited by Headmaster on Sun Mar 07, 2010 7:02 pm; edited 1 time in total
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Christer



Joined: 16 Nov 2007
Posts: 55
Location: Hörnefors, Umeå

 Post Posted: Fri Mar 05, 2010 5:00 pm    Post subject:
Reply with quote

All the best!
Spela för Sveriges väl o Ve!!
Wish I was There.
 Back to top »
View user's profile Send private message
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Sat Mar 06, 2010 11:18 am    Post subject:
Reply with quote

Rapport från ett varmt fosterland = Victoriateatern igår kväll! Premiärbesök för undertecknad. Fantastiskt ställe, måste vara unikt i Sverige med bring-your-own både mat och dryck. De säljer inget alkoholhaltigt på plats utan man m å s t e ta med sig eget om man vill ha det. Härlig gammal teaterlokal som vad jag förstod Mikael Wiehe var med om att rädda en gång i tiden.

Well - till setlistan! Som utlovats bjöds det på en hel del udda låtar!

1. Rosen i regnet
2. Opium
3. Vildhonung
4. Eld och vatten
5. Billys väntan på Isabell
6. Bara vara nära dig
7. Salladsdagar
8. Mamma hjälp mig
9. Ett samhälle i sönderfall
10. Boulevardminnen
-------------------------------
11. Shopping Center
12. Välkommen till verkligheten
13. Dimman ligger tät
14. Mamma kom som en ängel
15. Visst älskar jag dig och dina arbetarbarn
16. Jesus Marx & Billy the Kid
17. Det ska inte bli nått mera trams i din trädgård
18. Drömguide
19. Kokofån
20. Kyss min hand och min tamburin
-----------------------------------
21. Din barndom skall aldrig dö
22. Ramlösa kvarn
23. Jag kysste henne våldsamt
-----------------------------------
24. Det är inte snön som faller

Kommentarer:
Många sällan hörda låtar som sagt, och jag som missar kväll två kan bara önska er som är kvar ytterligare en spännande kväll! För mig var det en speciell höjdpunkt att äntligen höra Boulevardminnen live. Salladsdagar hade aldrig körts live enligt Anders, och är en ganska svår låt att spela. Ett mycket speciellt ögonblick. Inledningen med en avskalad akustisk Rosen i regnet var finstämd. Ett otroligt drag i låtar som JMBTK och Kyss min hand och min tamburin. Känslomässig tyngd i Drömguide och Trams i trädgården. Jazzigt sväng i Ett samhälle i sönderfall. Hela bandet på högsta spelhumör inklusive danssteg av Jesper.
Framförallt visade konserten på Anders F:s otroliga bredd. I setlistan finns verkligen alla sorters låtar från alla F-epoker. Låtar från alla album utom fyra - däribland F13 som annars haft stort utrymme senaste åren (Osårbar, Jazz osv). Av mina egna specialönskningar saknade jag särskilt I ett snöfall, men vi fick ju Snön istället! Och de avslutande orden "Länge leve snön!" passade ju ovanligt bra denna vinter... Cool
Vad som helst kan hända i kväll på Victoria, kanske till och med I jakten på Victoria! Helt klart är i alla fall att hit ska man åka igen!
Tack AFR Band och alla mer eller mindre tillresta F-heads för stämningen, både under och efter spelningen!
F-heads out there - vi ses i vårregnet eller under sommarnattsregnmolnen. Take care, rock on and sail away!
En trött men lycklig Arnie
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Sat Mar 06, 2010 8:25 pm    Post subject:
Reply with quote

WOW man får helt enkelt skylla sig själv!!!
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
EoB



Joined: 09 Jul 2009
Posts: 11
Location: Ramdala

 Post Posted: Sun Mar 07, 2010 2:20 pm    Post subject: Victoriaspelningen den 6 mars!
Reply with quote

Tack för en enastående musikupplevelse í en fantastik lokal. Vi säger det varje gång, att ni aldrig varit bättre, men i går slog ni alla tidigare versioner av Billys väntan på Isabell och den stämningsfulla versionen av Väldigt nära många gånger, för att bara nämna några. Great!! Nästa gång tar Perssons pojk sin Desoto med sig (hoppas vi).

Tack o hej
EoB

Hon håller ut över vintern.............
Very Happy Very Happy
 Back to top »
View user's profile Send private message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Sun Mar 07, 2010 6:46 pm    Post subject: Re: Victoriaspelningen den 6 mars!
Reply with quote

EoB wrote:
...den stämningsfulla versionen av Väldigt nära många gånger,
Very Happy Very Happy


Tack själva!
Men "väldigt nära..." var det nog inte... utan jag tror ni menar JAG BEHÖVER DITT STÖD Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
anyway, en fantastisk kväll var det... "Sveriges Bästa Rockband", sa jag till mig själv då och då under kvällen.... En fröjd att få spela med dessa killar!

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Sun Mar 07, 2010 7:01 pm    Post subject: ANDRA DAGENS två set!
Reply with quote

En fantastisk konsertkväll. Och den tog nästan aldrig slut...
TOP-5 EVER! enligt flera F-Heads...

1. Rosen i Regnet
2. Opium
3. Vildhonung
4. Billys Väntan på Isabell
5. Bara Vara Nära Dig
6. Salladsdagar
7. Ett Samhälle i Sönderfall
8. Jag Behöver Ditt Stöd
9. Mamma Hjälp Mig
10. Komedia
-------------------------------
11. I Jakten På Victoria
12. Shopping Center
13. Välkommen Till Verkligheten
14. Dimman Ligger Tät
15. Mamma Kom Som En Ängel
16. Visst Älskar Jag Dig och Dina Arbetarbarn
17. Annabeenox
18. Kokofån
19. Tolv Tiggare
20. Kyss Min Hand och Min Tamburin
-----------------------------------
21. Din Barndom Skall Aldrig Dö
22. Ramlösa kvarn
23. Jesus, Marx och Billy The Kid
-----------------------------------
24. Drömde
-----------------------------------
25. Inga Gränser

CD / DVD kommer till hösten!

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
EoB



Joined: 09 Jul 2009
Posts: 11
Location: Ramdala

 Post Posted: Sun Mar 07, 2010 7:52 pm    Post subject:
Reply with quote

Tråkigt att jag tog fel på låtarna, det var ju naturligtvis Inga gränser jag menade.

Lev väl!

EoB

Hon håller ut över vintern ............
 Back to top »
View user's profile Send private message
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Sun Mar 07, 2010 10:16 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej
Det hängde på en skör tråd att vi kom iväg,men nu fick vi möta våren i Malmö.Träffade Karin Bosjö Viggo Katrineholmarna, Lena och Anders från Strömstad,alla sköna F-heads, stämningen var på topp.Så kom musiken igång,låtar i helt nya arrangemang överraskade.Rosen i regnet, Jag behöver ditt stöd, Vildhonung, Dimman ligger tät, Kokofon, Kyss min hand och min tamburin,ja alla låtarna gjorde oss knäsvaga, wow vilken knock Very Happy Tummen upp, det här var en riktig toppspelning, en peak performance.
Vi tackar för en härlig kväll
Hälsningar
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Sun Mar 07, 2010 10:16 pm    Post subject:
Reply with quote

Minsann det BLEV I jakten på Victoria!!
Hoppas ni kör den fler gånger, det är en betydelsefull låt.
Måste berätta detta för min gode vän Strand141 här på forumet. Vi lärde känna varann när jag råkade sjunga inledningsraderna i den låten i samband med ett parti biljard på skogshögskolan i Umeå.
Härlig setlista igen. Och en låt mer än i fredags!
Det blir en ynnest för oss alla att kunna ta del av CD/DVD i höst! Då håller vi ut över både vintern, våren och sommaren!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Mon Mar 08, 2010 7:17 pm    Post subject:
Reply with quote

Tackar för rapporter, Arnie & Anders & andra!
Nu när man sett VILKA låtar kommer man fram till nästa fråga; HUR lät låtarna?
Hoppas hösten kommer tidigt i år. Rolling Eyes

Med lite snabbt klippoklistrande om jag nu gjorde rätt i hastigheten får vi detta utgångsmaterial för höstgodisar:

Rosen i regnet x2
Opium x2
Vildhonung x2
Billys väntan på Isabell x2
Mamma hjälp mig x2
Bara vara nära dig x2
Salladsdagar x2
Ett samhälle i sönderfall x2
Mamma kom som en ängel x2
Visst älskar jag dig och dina arbetarbarn x2
Shopping Center x2
Välkommen till verkligheten x2
Kokofån x2
Ramlösa kvarn x2
Din Barndom Skall Aldrig Dö x2
Jesus, Marx och Billy The Kid x2
Dimman Ligger Tät x2
Kyss Min Hand och Min Tamburin x2

Eld och vatten
Boulevardminnen
Det ska inte bli nått mera trams i din trädgård
Drömguide
Komedia
Tolv Tiggare
Annabeenox
I Jakten På Victoria
Jag Behöver Ditt Stöd
Det är inte snön som faller
Jag kysste henne våldsamt
Drömde


...och sen ska det väljas och ordningordnas och layoutas och döpas och...
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
hydra



Joined: 16 Dec 2005
Posts: 99
Location: Småland

 Post Posted: Mon Mar 08, 2010 8:48 pm    Post subject:
Reply with quote

En fantastisk fredagskväll. Och lördagskvällen var ännu ett par snäpp bättre vad gäller energi och engagemang från både publik och "spelemän". Vad som jag möjligtvis saknade var att inte någon till av mina favoriter bland "udda låtar" spelades. (Efter en mycket hård sållning och moget övervägande skickade jag in en hårt bantad lista på endast 34 låtar.Very Happy )
Viktoriateatern är verkligen ett riktigt kultställe och Malmöpubliken är fantastisk och lite tillresta "utbölingar" norr ifrån gör ju inte saken sämre. Att höra Desotoönskningar på härlig "Ramdalsk" dialekt är ju t.ex alltid trevligt. Very Happy
Kul att göra ytterligare några nya F-bekantskaper. Bosjo, Arnie och speciellt tack för trevligt efterF-snack på lördagskvällen med Tilia, Bobby K och Vigge. Jag hoppas och tror att ni har många härliga "salladsdagar" kvar framför er! (Bosjo, Tack för pusselbiten!) Wink

/Hydra
_________________
Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit, kommer hellre aldrig bli, det verkar djävligt marigt.
 Back to top »
View user's profile Send private message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Mar 08, 2010 9:00 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, och "Inga Gränser" också, eller hur...?

Personliga reflektioner, så här två dygn efteråt, med minnesbilderna något så när intakta är att:

1. Båda dagarnas öppning med Gretsch Bros framförande Rosen och Opium var ett lyckokast.

2. Billys Väntan första dagen var magiskt bra.

3. Salladsdagar andra dagen var klockren, eller...?

4. Extra kul med coola Martin "Frontman" Andersson på scenen.

5. Andra dagens avslutning på första set var GRYMT TUNG. "Mamma hjälp mig" har aldrig låtit bättre, tyckte Peter R. Och Peter Wanloo grät under refrängen på Komedia .

6. Ett Samhälle i Sönderfall... crazy jazz, cool...

7. Kyss min hand och min tamburin.... Arenarock och perfekt showstopper!

8. Men det BÄSTA av allt var nog den fina ljussättningen, gjord av Nicklas Aggemyr. Och att vi hade tillgång till tre kameror på fredagen.

Nu väntar ett stort redigeringsarbete under sommaren. Och ytterligare överraskningar att plocka in i den slutliga DVD-boxen.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Tue Mar 09, 2010 12:05 am    Post subject:
Reply with quote

Summa summarum finns egentligen ingen anledning att överhuvudtaget klaga över någonting alls i livet när man har allt detta att se fram emot! Med eller utan snöfall eller vårregn! Very Happy
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
bosjo



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 183
Location: Märsta

 Post Posted: Wed Mar 10, 2010 12:52 pm    Post subject:
Reply with quote

Så; åter hemma efter besöket i den skånska obygden (innan någon F-skalle i Malmö/Lund-regionen utfärdar en f-atwa är det kanske bäst att påpeka att jag också besökte Österlen)... Mycket kul att träffa "gamla bekanta" (Karin, Arnie, Peter, m fl), och "nya bekanta", som Hydra och Vigge. Första kvällen hade jag den oförskämda turen att hamna vid samma bord som Hydra med fru, och hade därför mycket trevligt sällskap; och andra dagen hamnade jag bredvid en trevlig norrman, som hade hamnat på F-kroken tack vare konserten/skivan tillsammans med Caj Karlsson. Med andra ord -- två mycket givande kvällar!

Jag instämmer i vad alla sagt, även om jag inte skulle uttryckt det på exakt på samma sätt alla gånger; "Salladsdagar", till exempel, var möjligen objektivt sett vassare på lördagen, men om man lägger till "överraskningsmomentet" på fredagen så är det den upplevelsen som satt sig i minnet. Framför allt vill jag understryka det som Arnie var inne på, nämligen att det här nog var den av de konserter jag sett som bäst visade fram mångsidigheten, både hos Anders och de olika bandmedlemmarna. IGB, AFR solo och AFR med fullt band; alla versioner fungerade. Rothstein satt bakom en imponerande samling kastruller, grytlock och äggklockor; Jesper hade tagit med sig större delen av stränginstrumentlagret; och även övriga bandmedlemmar bytte instrument lite då och då. Jag antar att det i första hand är ett logistikproblem på mindre scener, det blir helt enkelt svårt att få rum med alla prylar på en liten scen.

Jag förslog en "F-estival" för något år sedan, om nu någon kommer ihåg det, och det här blev ju ett slags minifestival; min idé var ju en IGB-kväll, en solokväll, en bandkväll, en "coverkväll" (andra artister sjunger AFRs låtar) och en stor finalkväll -- båda kvällarna fanns det ju element från alla de dagarna...

"Komedian" var en av de bästa jag hört; "Billys väntan" är alltid bra; "Jag behöver ditt stöd", oväntad men mycket fin; "Inga gränser", också alltid bra; kontrasten mellan den lekfullt jazziga musiken och den svarta texten i "Samhälle i sönderfall" satt också bra. Osv, osv, osv...

En sak som ingen påpekat än vad jag kan se -- andra kvällen hade varken ickefallande snö, europabrand eller våldsam kyss; jag tror inte jag varit med om det tidigare? Inte heller kunde man hitta vare sig Amerika, Jazz eller Osårbar under någon av kvällarna; inga tunna trådar eller oväder på väg. Om inte det är ett tecken på ett brett låtmaterial, så vet jag inte riktigt vad som skulle kunna vara det...
_________________
F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade!


Last edited by bosjo on Wed Mar 10, 2010 11:53 pm; edited 1 time in total
 Back to top »
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » AFR BAND LIVE AT VICTORIA..... SETLISTOR BÅDA DAGARNA
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group