FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Pasi Oksman på Gretsch-plattan?
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Musiker & Samarbetspartners » Pasi Oksman på Gretsch-plattan?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sunjan



Joined: 25 Aug 2005
Posts: 215
Location: Stockholm

 Post Posted: Sun May 18, 2008 12:05 am    Post subject: Pasi Oksman på Gretsch-plattan?
Reply with quote

Sveriges Radio listade att de spelat Liv Och Lust, ett extraspår från Gretsch-plattan i boxversionen. Originellt val förresten!
http://www.sr.se/cgi-bin/latlistor/latlista.asp?programID=158&startstop=200611112300200611120000

Nu undrar jag hur denne Pasi Oksman kom in i bilden? Jag har inte sett honom nämnd på någon annan platta...
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Sep 29, 2010 3:38 pm    Post subject: Re: Pasi Oksman på Gretsch-plattan?
Reply with quote

sunjan wrote:
Sveriges Radio listade att de spelat Liv Och Lust, ett extraspår från Gretsch-plattan i boxversionen. Originellt val förresten!
http://www.sr.se/cgi-bin/latlistor/latlista.asp?programID=158&startstop=200611112300200611120000

Nu undrar jag hur denne Pasi Oksman kom in i bilden? Jag har inte sett honom nämnd på någon annan platta...


Hej Sunjan!

Nu kanske du redan har fått svar på din fråga utan att skriva det här men jag råkade minnas ditt inlägg när jag nu stötte på den gode pasi Oksman på nätet av en tillfällighet. Först och främst är det ju tydligen så att Pasi och Björn Aggemyr äger företaget som driver Musikaffär´n och BPM Studios (där bl a "Dom automatiska undren"-plattan och "Liv och lust" är inspelad) i Södertälje. Så där finns ju säkerligen den direkta och naturliga kopplingen.

Oksman har som keyboardist ett förflutet som fältartist i Liberia och Kosovo 2005-2007. Han spelar också keyboard i coverbandet Strictly People som kompat flera "stora" Wink artister som Martin Stenmarck, Linda Bengtzing, Nordman, Magnus Carlsson, Charlotte Perrelli och Pernilla Wahlgren m fl.

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Musiker & Samarbetspartners » Pasi Oksman på Gretsch-plattan?
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group