FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
En massa nördfrågor hopar sig.... :-)
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Musiker & Samarbetspartners » En massa nördfrågor hopar sig.... :-)
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Thu Feb 03, 2011 3:15 pm    Post subject: En massa nördfrågor hopar sig.... :-)
Reply with quote

Egentligen så hör alla dom här frågorna hemma på olika ställen på forumet men jag ställer dom här så får väl Adm. stycka upp inlägget om han önskar.

Har återigen lyssnat ett tag på den eminente Bosse Hanssons plattor och kom till slut till hans LP "Mitt i livet" från 1985. På första spåret så leadsjunger Greta Zackrisson. Är det samma GZ som medverkar på "Sista festen i frestelsens tempel"? Torde väl inte finnas såå många kvinnor med det namnet... som sysslar med musik. Efter lite sökande så fann jag LP:n "Greta & Malou" med GZ och Malou Berg. Utgiven 1977 på Mercury (Polygram). Formgivaren till det delikata omslaget är ingen mindre än Anders F Rönnblom på Studio Matchbox Very Happy . Då blir man ju lite nyfiken på om omslagsjobben för Polygram ledde till skivkontraktet två år senare med dom? Eller var dom olika "kontakterna" helt fristående och tillfälligheter?

Om Greta Zackrisson blir det däremot tyst efter AFR och Bosse Hanssons skivor. Någon som vet vad hon gör idag? Har sett att Malou Berg har en egen hemsida. Dock nämns inte henns gamla vapendragerska på den. Många frågor, mycket att undra över Wink

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Sat Feb 05, 2011 12:43 pm    Post subject: Re: En massa nördfrågor hopar sig.... :-)
Reply with quote

Micke L wrote:
Efter lite sökande så fann jag LP:n "Greta & Malou" med GZ och Malou Berg. Utgiven 1977 på Mercury (Polygram). Formgivaren till det delikata omslaget är ingen mindre än Anders F Rönnblom på Studio Matchbox Very Happy . Då blir man ju lite nyfiken på om omslagsjobben för Polygram ledde till skivkontraktet två år senare med dom? Eller var dom olika "kontakterna" helt fristående och tillfälligheter?

Om Greta Zackrisson blir det däremot tyst efter AFR och Bosse Hanssons skivor. Någon som vet vad hon gör idag? Har sett att Malou Berg har en egen hemsida. Dock nämns inte henns gamla vapendragerska på den. Många frågor, mycket att undra över Wink

Micke


Det stämmer. Jag började med grafiska uppdrag åt Polygram, redan i början på 70-talet, när de låg på Banérgatan i Stockholm. Monica Törnells 2:a LP t.ex. med knappen i pannan gjordes bland annat...
Greta Zackrisson kände Per Ousbäck i Seskaton, och hon medverkar med oss i programmet Norrsken från Sundsvall i början av 1984. Hon sjunger kör på den video av "Ömhetsdesperado" som har legat uppe på Myspace.

Det är första gången Ömhetsdesperado framförs. 5 år innan den spelas in för Bravado Bravado-plattan.

Jag vet att Greta försökte sig på en comeback under 90-talet... Men jag vet inte vad hon gör idag...

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Musiker & Samarbetspartners » En massa nördfrågor hopar sig.... :-)
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group