FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Dylan till Borlänge :-)
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Annan musik » Dylan till Borlänge :-)
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Tue Mar 22, 2011 12:34 pm    Post subject: Dylan till Borlänge :-)
Reply with quote

Från Aftonbladet 2011-03-22 Very Happy :
Bob Dylan kommer till Borlänge.

Den mytomspunne rocklegendaren blir, kan Nöjesbladet i dag avslöja, huvudattraktion vid sommarens Peace & Love-festival.

– Jag tycker det är det bästa som hänt både festivalen och Borlänge, säger kreative chefen Jesper Heed.
Jay-Z har gjort det, liksom Iggy Pop, Sex Pistols och Alice Cooper. Och nu ska alltså även Bob Dylan uppträda på Peace & Love i Borlänge. Efter ihärdigt förhandlande lyckades festivalledningen för bara några dagar sedan bärga sin drömbokning.

– Ända sedan vi blev så pass stora att vi kunnat boka artister på den nivån har Bob Dylan stått högst upp på listan över namn vi vill ha. Jag tycker det här i artistisk mening är det största som hänt både festivalen och Borlänge, säger grundaren och kreative chefen Jesper Heed när Nöjesbladet möter honom på MacDougal Street i Greenwich Village i New York.

Att Heed valt just den platsen för att avslöja den stora nyheten är förstås ingen tillfällighet. MacDougal Street, kantad av musikklubbar som Café Wah, är klassisk Dylan-mark.

– Dylan symboliserar ju det vi står för, vår kamp för en bättre och rättvisare värld. Jag är medveten om att han inte är protestsångare längre, men det var han som startade allt, säger masen och sveper med armen över kvarteren där låtar som ”The times they are a-changing” och ”Masters of war” kom till.

Att festivalens huvudattraktion, som fyller 70 år i maj och gett ut skivor sedan 1962, kanske inte har samma genomslag hos en ung festivalpublik som fjolårssensationen Jay- Z ser Jesper Heed inte som något problem.

– Dylan är en artist som ständigt väcker intresse hos en ny publik och jag tror de flesta som kommer på Peace & Love har en relation till honom, säger han.

Sedan tidigare är det klart att bland andra Kings Of Leon, M.I.A., Håkan Hellström, Ziggy Marley och Wilmer X uppträder vid sommarens Peace & Love.Ytterligare namn kommer att presenteras de närmaste dagarna. Festivalen äger rum mellan 28 juni och 2 juli.
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Annan musik » Dylan till Borlänge :-)
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group