FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Setlista Stadsträdgårdens Restaurang, Örebro 9/7
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Setlista Stadsträdgårdens Restaurang, Örebro 9/7
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Sat Jul 09, 2011 11:32 pm    Post subject: Setlista Stadsträdgårdens Restaurang, Örebro 9/7
Reply with quote

1. Lång tid
2. Minnesbilder
3. Mamma hjälp mig
4. Boulevardminnen
5. Vildhonung
6. Caviar Pizza
7. Desoto
8. Mer än Amerika
9. Europa brinner
10. Din barndom skall aldrig dö (SOLO)
11. Drömde
12. Visst älskar jag dig och dina arbetarbarn
13. Komedia

EXTRANUMMER:
14. Jag kysste henne våldsamt
15. Det är inte snön som faller (På begäran)
16. Skördevisa (AFR Band + förbandet Tullamore Brothers)
17. Irländsk folkvisa som jag inte uppfattade namnet på (AFR Band + förbandet Tullamore Brothers där Olle Unenge i TB tog över basen av Aggemyr)

EXTRA EXTRANUMMER (efter långt och tålmodigt klappande när hela scenen släcktes ner och sedan tändes till slut):
18. Ramlösa Kvarn (AFR och Frontman)

Längd: 113 min (Noterbart är att den sista låten "Ramlösa Kvarn" gjorde att konserten pågick tre minuter över tillåten tid eftersom tillståndstiden till kl 23.00 passerades)

BANDET:
Anders F Rönnblom
Peter R Ericson
Björn Aggemyr
Björn Rothstein
Martin "Frontman" Andersson

Inget skydd behövde sökas från ett oväder med vindens raseri och åska där blixten slog i publikens ögonvrår. Förutsättningarna var de allra bästa. Himlen blå, vindarna ljumma, ölen, läsken och mineralvattnet iskallt och Stadsträdgårdens restaurangs äppelträd och parasoller erbjöd den hundratalet stora publiken svalka. Ändå var det inget ljumt publikfrieri Anders F med band inledde med utan en blytung "Lång tid" (låten som en gång i tiden istället var det obligatoriska extranumret). Den följdes av en mycket suggestiv "Minnesbilder" som var så innerlig att man nästan kunde se de små, små dropparna av de morfinelektriska tågen svirra omkring i luften.

Längre fram mot kvällen så lättades stämningen upp och både "Mamma hjälp mig", "Europa brinner", "Jag kysste henne våldsamt" och efter mycket tjat även "Det är inte snön som faller" gjordes i inspirerade versioner. Däremellan bjöds vi bl a på en "Desoto" där Herr Aggemyr fick utlopp för sina gamla hårdrocksrötter och en "Caviar Pizza" som måste vara något av den överjävligaste bästa version som någonsin gjorts. Sex minuter total magi! Extranumren bjöd ju såklart som traditionen i Örebro bjuder på "Skördevisa" efter att en flock "crazy F-Heads" dansat till "Kysste henne" och "Snön". Avslutningsvis så fick vi efter långt klappande och ropande en avskalad och vacker "Ramlösa Kvarn".

Jag har varit på konserter med F som har haft betydligt intressantare låtlistor. För egen del hade man gärna fått byta ut de mest nötta låtarna men jag inser samtidigt att detta var den perfekta låtlistan för en kväll som denna. För ändå... det här var en kväll på tok för vacker att vi skulle kunna dö och mot slutet stod faktiskt publiken upp i extas för att få dansa med F i kvällens sista dans. Det ni.

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Grönlund



Joined: 26 Jun 2011
Posts: 42
Location: Boden men bor i Södertälje

 Post Posted: Mon Jul 11, 2011 8:30 pm    Post subject:
Reply with quote

En mycket bra skriven recension! Jag uppskattade verkligen att läsa den. Nu väntar jag med spänning tills den 15 september då jag får uppleva magin själv.
_________________
“The best music is essentially there to provide you something to face the world with.” - Bruce Springsteen
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Setlista Stadsträdgårdens Restaurang, Örebro 9/7
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group