FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Eldkvarn, Lasse i Parken
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Annan musik » Eldkvarn, Lasse i Parken
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kålle



Joined: 11 Apr 2007
Posts: 46

 Post Posted: Sat Aug 13, 2011 1:01 am    Post subject: Eldkvarn, Lasse i Parken
Reply with quote

Kom just hem från en fin sommarupplevelse med Eldkvarn i Lasse i Parken. Att jag kom dit var mest en slump, men en bra sådan. Jesper var gästartist och det ger mig än mer anledning att skriva en rad här på forumet...
Eldkvarn är ett mycket kompetent band, dom kan om några, få ett riktigt fint countrysväng och dom har rätt fina låtar och melodier därinne. Dom som skriver att AFR band är Sveriges bästa liveband (i genren) måste vara medvetna om Eldkvarn, som låter mer helgjutna. Dom har också vett att hålla låtarna korta = fler. Det som Eldkvarn dessutom har är en självklar självsäkerhet och folklig folklighet, en sån som folket får en kick av; att känna att vi alla är här tillsammans. Pluras TV-närvaro gör väl sitt till. Men hursomhelst blir det hela ganska äckligt i mina ögon/öron. Solbrända leende välmående sommar-svenskar som delar nästan alla åsikter och tycker det känns äkta att lyssna på Eldkvarns dussin-texter om sommar-fylle-tragi-promenader-genom-stockhom-å-vin/kvinnor-å-det-osv. Det är inte konstigt att dom är populära - dom låter som om dom är ett trovärdigt band - på rätt sida dansbandsträsket, men skillnaden är hårfin.
Ja, jag ska sluta skriva nu, jag vet inte vad poängen var riktigt, utom en allmän känsla av att det borde vara Rönnblom som tar 350:- inträde tre dar i rad där i parken, men det finns mycket här i världen som är mer fel än så, så vi lägger ner detta och går till sängs....
_________________
JAG ÄR INTE RIKTIGT SÄKER... DET KAN OCKSÅ VARA FEL...
MEN JAG LEVER, “OH, LA-LA-LA”...
 Back to top »
View user's profile Send private message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Thu Sep 08, 2011 9:41 pm    Post subject:
Reply with quote

Hmm... Det finns väldigt lite som placerar AFR BAND i samma genrer som Eldkvarn.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Annan musik » Eldkvarn, Lasse i Parken
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group