FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
RELEASEKONSERT på K5
Goto page Previous  1, 2
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » RELEASEKONSERT på K5
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Mar 22, 2006 1:48 pm    Post subject:
Reply with quote

Headmaster wrote:
Ja, det stämmer.
Hawk (Scandinavian Songs) såldes förra sommaren och de nya ägarna skall fokusera på förlagsdelen och lär avveckla skivutgivningen.
Nytt skivbolag/musikförlag blir Studio Matchbox med skivmärket F-Records, i samarbete med bolaget Lovande Projekt. Niclas Johansson arbetade under 90-talet på Hawk, och var bl.a. initierare av Incredible Gretsch-projektet. Niclas och Lovande Projekt kommer att sköta distributionen av F-Records ut till detaljhandeln.

(F)Headmaster


Låter mycket spännande. Ursäkta frågvisheten men vad händer då med dom gamla utgåvorna när dom är slutsålda? Har ni "köpt tillbaka" hela din gamla katalog så att man kan hoppas på någon form av återutgivningar när F-boxen är slutsåld? Annars lär det bli tomt på AFR-skivor i affärerna när den är slut och Hawk har avvecklat sin utgivning. Jag förstår att återutgivningar är kostsamma men man kanske kunde tänka sig återutgivningar av delar av diskografin eller en ny uppdaterad samlingsplatta?

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Wed Mar 22, 2006 2:55 pm    Post subject:
Reply with quote

Bra fråga, Micke...
Jag vet faktiskt inte.
Det finns ju alltid möjligheten att licensiera gamla inspelningar, så som Hawk gjorde, om man nu vill göra nya samlingsplattor.
Vad gäller F-Boxen och eventuell nypressning av enstaka skivor så som har önskats av många, så säger jag väl som jag brukar säga: Skulle det finnas ett STORT intresse och marknaden formligen SKRIKER efter dessa plattor, så kommer säkert vilket bolag som helst att vilja pressa upp och sälja...
Själv tänker jag nu nästan enbart framåt. På uppföljaren till 'Undrens Tid', den engelskspråkiga 'Paradise Redecorated' och andra spännande skivprojekt!!

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
russel



Joined: 28 Mar 2006
Posts: 29
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Mar 29, 2006 10:24 am    Post subject:
Reply with quote

Nu närmar sig torsdagen snabbt Arrow Arrow

Vi ses snart Exclamation

/Håkan
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Thu Mar 30, 2006 9:15 am    Post subject:
Reply with quote

Örebro, ready or not here I come Wink

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Thu Mar 30, 2006 12:43 pm    Post subject:
Reply with quote

Inte helt lätt att lämna en plats där vårens första tranor och gäss står och skriker över markerna (även skrik från lom och skrake förväntas), men vad gör man inte för konsten! Jag hoppas vi ses i det som verkar vara F-headsens huvudstad.
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
namnlös



Joined: 03 Feb 2006
Posts: 61
Location: flygödla till ?

 Post Posted: Thu Mar 30, 2006 7:12 pm    Post subject:
Reply with quote

Ha det bra !

Sitter o följer Lundell's gig direkt via pafrifot.net
Måste släppa att se honom,
behövde hjälpa en vän m stålar.

"Nu håller jag på att släppa Rönnblom också"
sa jag ... och gjorde det.

Liveplattan kommer i första hand.

hade varit jättetrevligt att få vara med er,
och ute på lanned till på de !!!
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Hidan



Joined: 17 Sep 2005
Posts: 1
Location: Örebro

 Post Posted: Fri Mar 31, 2006 3:10 pm    Post subject:
Reply with quote

Hallå alla andersf-polare. ännu en livsförlängarekonsert med gubbsen igårkväll. dom blir ju för f-n bara bättre o bättre. prexis som med årgångsvin. låtlista kommer välan, men skratta tills tåget går o ömhetsdesperado var nåra av mina höjdare. Juste av anders o lira mycket sånt som inte kom med på plattan och man undrar ju varför dom inte kom med? som vanligt härliga människor runt "oss" som gör livet värt att leva. tack också till karin som förgyller vår närkemetropol med sin sköna närvaro. nu orkar man leva på nåra år till.gg snart 60.
 Back to top »
View user's profile Send private message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Fri Mar 31, 2006 6:33 pm    Post subject:
Reply with quote

Några intryck från gårdagskvällen. Helt klart är ju att Anders sorterar in bland dom där supercoola artisterna som vägrar att marknadsföra sig på det där enkelspåriga sättet som skivbolag säkert ofta önskar att man gör, d v s spelar dom bästa/populäraste låtarna från den nya skivan. Visserligen är ju Anders sin egen även på skivfronten numera, med sitt F-Records men ändå... I cool Dylan-anda så annonserade Anders redan inför första låten att man skulle spela mycket udda låtar, sånt som inte kom med på skivan. Och jösses vilken konsert han och bandet bjöd på. Tre lite kortare set + en handfull extranummer som inkluderade delikatesser som bl a "Mamma hjälp mig", "Har du sett min broder Josef?", "Billys väntan på Isabell", "Guds rosor", "Alternativ rock´n roll cirkus", "Dimman ligger tät" , "Bara vara nära dig" (ÄNTLIGEN!!!!) och till min stora glädje "Alla är vi förlorare" som, av vad jag förstod när jag pratade med Anders, framfördes live för första gången någonsin. Han gjorde den ensam med akustisk gitarr och det framförandet visade verkligen vilken gripande och fortfarande akutell låt det är rent textmässigt. Tack så väldigt mycket för den, Anders Wink .

Naturligtvis spelade man ju också en del låtar från liveplattan och vi fick några fullständigt underbart utflippade versioner av bl a "Ramlösa kvarn" och "Osårbar". Trevligt var det också att tråffa alla F-Heads som var där och vimmlade med bandet i pauserna. Ett stort tack till Anders, Peter R (skönt att du är på G igen Cool ), Björn och Björn för en fantastisk kväll. Vi längtar redan tills nästa gång ni kommer tillbaka. Tills dess lyfter vi på hatten för den nya kanonliven.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sun Apr 02, 2006 3:34 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, kära nån då vilken konsert! Jag har ju varit på några spelningar nu och det var kul att höra några låtar man aldrig har hört live innan som när "Bara vara nära dig" kom, ja då höll jag på att flippa ut totalt...
Ja, den här spelningen var riktigt goo, helt galen stundtals!!! Laughing

Säger som Micke, riktigt kul att träffa lite F-Heads Smile

Vill oxå pass på att tacka Anders & co för en riktigt höjdarspelning, igen!!!

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » RELEASEKONSERT på K5
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group