FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Anna + Idde:s fullängd-CD
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Annan musik » Anna + Idde:s fullängd-CD
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Tue Mar 14, 2006 4:48 pm    Post subject: Anna + Idde:s fullängd-CD
Reply with quote

Nu är den här. Fullängdaren från Anna + Idde.
Med ett starkt urval låtar av Jakob Hellman, Magnus Lindberg, Toni Holgersson, Persssons Pack, Ulf Lundell, Docenterna, Reeperbahn, Ulf Dageby och AFR.
htttp://www.annaidde.se
Både 'Inga Gränser' och 'Drömde' kom med, och det känns fantastiskt roligt. Samtidigt som de både låtarna också finns med på vår nya LIVE-CD.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Mar 15, 2006 9:23 am    Post subject: Re: Anna + Idde:s fullängd-CD
Reply with quote

Headmaster wrote:
htttp://www.annaidde.se


Mmmm, låter mycket intressant. Skall genast undersökas Cool .

För övrigt så tror jag att ett "t" för mycket i "http"-adressen har smugit sig in, för länken funkar inte.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Wed Mar 15, 2006 11:42 am    Post subject: Re: Anna + Idde:s fullängd-CD
Reply with quote

Micke L wrote:
Headmaster wrote:
htttp://www.annaidde.se


Mmmm, låter mycket intressant. Skall genast undersökas Cool .

För övrigt så tror jag att ett "t" för mycket i "http"-adressen har smugit sig in, för länken funkar inte.

Micke


Jo men visst...
http://www.annaidde.se
skall det vara.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Thu Mar 16, 2006 1:26 pm    Post subject:
Reply with quote

Oj oj oj vilken platta. Jag förstår att Anders F är mäkta stolt över "Inga gränser" för den går sannerligen inte av för hackor. Dom har ju liksom gjort en helt annan låt av den. En rolig grej var ju att han sa, antingen på K5 förra våren eller nu i höstas, någonting i stil med att "nu ska vi spela en låt som man bara kan spela på ett sätt, d v s rnsam med gitarr Wink ". Visst, jag hajar att det inte var så allvarligt menat men vem hade egentligen trott att den texten, som på något sätt känns så naturligt stillsam och vilande, skulle göra sig så bra i detta arr. Häftigt, var ordet.

Även "Drömde" var mycket fin. För att inte tala om Lundells "Kärlekens hundar" (måste vara en av Uffes bästa låtar) och John Holms "Den öde stranden", bara för att nämna några nu.

Ett av vårens givna skivköp, jämte "Live från den mixade zonen"!!!

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Thu Mar 16, 2006 1:48 pm    Post subject:
Reply with quote

Micke L wrote:
En rolig grej var ju att han sa, antingen på K5 förra våren eller nu i höstas, någonting i stil med att "nu ska vi spela en låt som man bara kan spela på ett sätt, d v s ensam med gitarr Wink ". Visst, jag hajar att det inte var så allvarligt menat men vem hade egentligen trott att den texten, som på något sätt känns så naturligt stillsam och vilande, skulle göra sig så bra i detta arr. Häftigt, var ordet.

Micke


Micke, du har rätt. Jag brukar göra den reflexionen, i och med att så många av mina låtar har fått 'ny kostym' under åren... Men 'Inga Gränser' har jag aldrig haft tanke på att arra om. Desto roligare att konstatera att Anna+Idde kan göra ren Power-Pop av låten. Wow!

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Sun Apr 02, 2006 9:48 pm    Post subject:
Reply with quote

Köpte Anna+Idde-CD:n i Luleå förra helgen och den har snurrat mycket, i alla fall fram tills man fick AFR-Live-2CD:arna i sin hand...
Idén att ta upp ett antal kanske lite mindre brett kända låtar från 70-80-tal och lyfta fram dessa fina alster och inte minst deras upphovsmän (det var väl mest män tror jag) är lysande tycker jag. Extra roligt är det förstås då att AFR och Magnus Lindberg var de enda låtskrivarna som "fick med" två av sina kompositioner på plattan.
Gå och köp Anna+Idde, jag har svårt att tänka mig att någon skulle kunna bli besviken!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Annan musik » Anna + Idde:s fullängd-CD
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group