FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Den yngre generationen är på G
Goto page 1, 2  Next
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Talking in F-major » Den yngre generationen är på G
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Thu Mar 16, 2006 8:50 pm    Post subject: Den yngre generationen är på G
Reply with quote

Snackade med min systerdotter Lisa nyss fyllda 13 år på msn idag och vi tjatade på om lite av varje , sen kom det: Du, jag har fått en av Anders F´s låtar på hjärnan , den där han sjunger, vid denna strand... den är fin...
Jag blev så glad... så jag tror jag ska köpa henne den nya skivan... det finns hopp om den yngre generationen...

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
hypno



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 342
Location: Skåne - Lund

 Post Posted: Fri Mar 17, 2006 7:50 am    Post subject:
Reply with quote

Bra jobba Karin... Wink

Tyvärr är det ju alldeles för många som missar alla guldkorn som Anders har gjort. Crying or Very sad
_________________
//Anders

Hfb FhF aA

http://www.boulevarden.se
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Fri Mar 17, 2006 12:14 pm    Post subject:
Reply with quote

Det visar helt klart att den tjejen har hög potential för god musiksmak Very Happy . Här kan väl kanske "Frestelsen" och "Romantiken"-samlingarna sitta rätt bra som födelsedagspresent eller nåt sånt va? Wink

Keep up the good work, Karin

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Apr 03, 2006 6:26 pm    Post subject:
Reply with quote

De senaste fyra-fem årens turnéer och gig har visat att det finns många unga människor som lyssnar på oss. Många F-Headsföräldrar har också 'indoktrinerat' sina barn att följa i deras spår... Very Happy
Jättekul!

Låt mig också påminna om att det var, den då 22-åriga, Ulrika Magnusson som år 2002 övertygade mig om att det borde komma ut någon form av samlingsbox så att de gamla vinylerna kom på CD (se text i F-Box). Utan hennes seriösa övertygelse om att jag hade mer att ge, så hade vi nog inte varit här idag... med en F-Box och en nyinspelad live-CD. Ulrika var nu med oss i Örebro på releasekonserten och påbörjade arbetet med en filmdokumentär. Spännande!

(F)headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Mon Apr 03, 2006 7:50 pm    Post subject:
Reply with quote

Headmaster wrote:


Låt mig också påminna om att det var, den då 22-åriga, Ulrika Magnusson som år 2002 övertygade mig om att det borde komma ut någon form av samlingsbox så att de gamla vinylerna kom på CD (se text i F-Box). Utan hennes seriösa övertygelse om att jag hade mer att ge, så hade vi nog inte varit här idag... med en F-Box och en nyinspelad live-CD. Ulrika var nu med oss i Örebro på releasekonserten och påbörjade arbetet med en filmdokumentär. Spännande!

(F)headmaster


Vilken tur att det finns människor som påverkar och att vi stannar upp, lyssnar, tar till oss och tänker om i bland...

Tack till Ulrika! Vilken evig tur att du sa som det va´

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Mon Apr 03, 2006 8:57 pm    Post subject:
Reply with quote

Headmaster wrote:
De senaste fyra-fem årens turnéer och gig har visat att det finns många unga människor som lyssnar på oss. Många F-Headsföräldrar har också 'indoktrinerat' sina barn att följa i deras spår... Very Happy
Jättekul!

Låt mig också påminna om att det var, den då 22-åriga, Ulrika Magnusson som år 2002 övertygade mig om att det borde komma ut någon form av samlingsbox så att de gamla vinylerna kom på CD (se text i F-Box). Utan hennes seriösa övertygelse om att jag hade mer att ge, så hade vi nog inte varit här idag... med en F-Box och en nyinspelad live-CD. Ulrika var nu med oss i Örebro på releasekonserten och påbörjade arbetet med en filmdokumentär. Spännande!

(F)headmaster


Jag hade familjen med mej i Uppsala på Katalin 6/1,mucket bra konsert
perfekt ljud proffsigt,Efter en stund säger äldsta dottern karin. Du pappa
jag tycker Anders F har bättre röst nu när han är lite äldre. Ja vad ska man säga, men det stämmer, lite mer oslipad och tuff är den allt.Den yngre generationen är verkligen på gång.

Hälsningar från
Peter (den äldre generationen)
 Back to top »
View user's profile Send private message
hypno



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 342
Location: Skåne - Lund

 Post Posted: Mon Apr 03, 2006 11:20 pm    Post subject:
Reply with quote

Man får väl, frampå denna sena natt timme passa på och tacka Ulrika för F-boxen. Hemma hos mig är F-boxen det bästa som släppts de sista åren och varit värt varenda krona, snygg och mkt trevlig att ha framme. Ett måste i varje hem.


och nu ser jag framemot kommande projekt Smile



Go'natt Wink
_________________
//Anders

Hfb FhF aA

http://www.boulevarden.se
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Wed Apr 05, 2006 8:08 am    Post subject:
Reply with quote

Ja den yngre generationen är verkligen på G, även "den tredje vågen" är på gång! Jag har hört många trevliga historier om "F-head-barn" som börjat sjunga på F-låtar i bilen osv. Nu börjar även min 2,5-åriga dotter komma med i leken: så fort "Ruby Doobie" hörs från högtalarna kommer det snabbt ett svar "obi dobi". Vi får se vad som blir nästa F-låt här, hälsar en rörd F-ar!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Apr 05, 2006 7:55 pm    Post subject:
Reply with quote

Den nioårige grabben härhemma diggar "Måsarna" och "Jazz" på nya liveskivan som bara attan. Men så har han hört gamla vinyler och nu boxen och liven ett tag Cool .

Visst är det jättekul att det kommer många yngre till gigen. Helt klart ska Ulrika äras för sina insatser att övertyga AFR om att ge ut alla plattor på CD och i boxformat. Låter mycket spännande med en dokumentär. Hur ska den presenteras? Genom TV eller på annat sätt. Har själv tryckt på både SVT, Kunskapskanalen och TV 4 om att de borde göra någonting om Anders. Kanske skulle man kunna gräva lite i de beryktade arkiven likt Dylans "No direction home". GO, ULRIKA, GO!!!!!!!! Wink

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sun Sep 10, 2006 4:04 pm    Post subject:
Reply with quote

Yngsta dottern Sanna hade några polare hemma nyss och dom satt här vid datorn och lyssnade på musik och var inne och msn:a. Så kom "Min barndom skall aldrig dö" så jag sprang in och talade om att det var Anders F Rönnblom som sjöng och spelade.. Då sa Madde som är 16 år, jag vet, jag har tre skivor utav honom!!!
Hon hade fått dom utav sin pappa som hon inte träffat på jättelänge och han hade sagt att "lyssna på texterna Madde, även om du inte tycker musiken är jättebra så lyssna på texterna
dom kommer att hjälpa dig attt må bättre, tro mig"

Till saken hör att Madde har mått skitdåligt ett längre tag och lyssnar nu på Anders skivor som en slags egenterapi och för att förstå sin Pappa lite bättre!
Jag tyckte att detta var skithäftigt och fick både tårar i ögonen och ståpäls!
Frågade henne om jag fick skriva om det här på Forumet och hon sa, självklart!

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bengofury



Joined: 29 Aug 2005
Posts: 198
Location: Stockholm (Spånga)

 Post Posted: Tue Sep 12, 2006 10:27 am    Post subject:
Reply with quote

Min dotter Sanne är också helsåld numera, efter att ha blivit indoktrinerad sedan 5-års åldern. Då var det "Ta väl hand om Louis" som gällde, eftersom hon kände en hund med det namnet Smile
Troligen kommer hon med på Blidösund för första gången nästa vecka också. Det är naturligtvis vår förbannade plikt att föra Anders musik vidare!
_________________
Hur ska det gå för lille Sven?
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Fri Sep 15, 2006 9:47 am    Post subject:
Reply with quote

Karin wrote:
Yngsta dottern Sanna hade några polare hemma nyss och dom satt här vid datorn och lyssnade på musik och var inne och msn:a. Så kom "Min barndom skall aldrig dö" så jag sprang in och talade om att det var Anders F Rönnblom som sjöng och spelade.. Då sa Madde som är 16 år, jag vet, jag har tre skivor utav honom!!!
Hon hade fått dom utav sin pappa som hon inte träffat på jättelänge och han hade sagt att "lyssna på texterna Madde, även om du inte tycker musiken är jättebra så lyssna på texterna
dom kommer att hjälpa dig attt må bättre, tro mig"

Till saken hör att Madde har mått skitdåligt ett längre tag och lyssnar nu på Anders skivor som en slags egenterapi och för att förstå sin Pappa lite bättre!
Jag tyckte att detta var skithäftigt och fick både tårar i ögonen och ståpäls!
Frågade henne om jag fick skriva om det här på Forumet och hon sa, självklart!

Kram Karin


Javisst, är det ruggigt härligt Karin. Jag menar, tänk vilken guldgruva med sånger Madde har framför sig. Visst är det fantastiskt att upptäcka hur mycket glädje, tröst och kraft bra musik och texter kan ge. Jag hoppas att Madde kommer att må bättre snart. Varför inte ta med henne till Gbg i höst vetja. En riktigt bra konsert kan ju vara en vitamininjektion som sitter i bra länge och med tanke på vad Anders & Co presterar på scen så lär hon nog få positiv energi så det räcker tills våren kommer tillbaka med ljuset igen Wink . Hälsa till henne och ge henne en F-kram.

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Mon Sep 18, 2006 11:37 am    Post subject:
Reply with quote

Nya generationen ja. Jag kommer till Blidösund med min 9-årige polare Hugo som kan sin Anders F. Very Happy Inga Gränser är hans jättefavvo.
Och Komedia och Mamma Hjälp Mig och en massa andra också...
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
hydra



Joined: 16 Dec 2005
Posts: 99
Location: Småland

 Post Posted: Sat Nov 18, 2006 11:56 pm    Post subject:
Reply with quote

Javisst!
Den yngre generationen ÄR PÅ GÅNG!!! Very Happy
Även här i Småland.
http://www.smp.se/article_blog/737836_191-230-0-0#737836

WOW!!!
/Hydra
_________________
Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit, kommer hellre aldrig bli, det verkar djävligt marigt.
 Back to top »
View user's profile Send private message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sat Feb 10, 2007 3:14 pm    Post subject:
Reply with quote

Jag gick förbi Sannas rum för en stund sedan, och banne mig om hon inte satt framför datorn och sjöng till "Jesus på Dvd" Laughing

Åh, vad det värmer ett modershjärta...

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Talking in F-major » Den yngre generationen är på G
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group