FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Utgångna skivor?
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Utgångna skivor?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L

Post Posted: Wed Aug 25, 2010 1:01 pm    Post subject: Utgångna skivor?
Reply with quote

Ser på hemsidan att "Bravado" och "Boulevardminnen" är slutsålda och på CDON går bara "LFDMZ" och "UG2" samt "En popklassiker" att köpa. I och med att Hawk "lägger ner" skivbolaget och ägnar sig åt förlagsverksamhet betyder det att man säljer slut på lagret och sedan så är alla AFR:s och andras skivor utgångna? Detta innebär ju i så fall att vi åter står inför samma dilemma som innan "F-Boxen" kom. Vad händer med alla mastrarna? Får ni artister köpa loss dom eller?. Det är ju för trist att det inte ska gå och få tag på en AFR-skiva gjord innan 2006 om det vill sig illa. Kanske dags för en ny samling om "Sånger från dom första trettio åren 1 & 2" snart är utgångna?

Micke

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster

Post Posted: Wed Aug 25, 2010 2:12 pm    Post subject: Re: Utgångna skivor?
Reply with quote

Micke L wrote:
Ser på hemsidan att "Bravado" och "Boulevardminnen" är slutsålda och på CDON går bara "LFDMZ" och "UG2" samt "En popklassiker" att köpa. I och med att Hawk "lägger ner" skivbolaget och ägnar sig åt förlagsverksamhet betyder det att man säljer slut på lagret och sedan så är alla AFR:s och andras skivor utgångna? Detta innebär ju i så fall att vi åter står inför samma dilemma som innan "F-Boxen" kom. Vad händer med alla mastrarna? Får ni artister köpa loss dom eller?. Det är ju för trist att det inte ska gå och få tag på en AFR-skiva gjord innan 2006 om det vill sig illa. Kanske dags för en ny samling om "Sånger från dom första trettio åren 1 & 2" snart är utgångna?

Micke

Ja, där har vi lite av dilemmat i dagens läge... Skivor tar slut och marknaden för att pressa upp nytt är inte längre lika stor, som förr i tiden.

Mastrarna finns bevisligen kvar, vad det gäller F-BOXEN. Och där är ju alla skivor representerade. Så om vi vill göra nya separata CD-skivor så kan vi det. Frågan är bara vilka? Och om det är ekonomiskt försvarbart. Vad det gäller "klassikerna" så ligger RAMLÖSA KVARN och RAPPORT FRÅN ETT KALLT FOSTERLAND bäst till att få bli nästa återutgivningar.

Ny Samlingsskiva är inte aktuellt. Däremot liveinspelningar, som tillför mycket nytt i och med nya arrangemang av gamla låtar, gästartister etc.

I och med vår profilering på framför allt Facebook har många "gamla fans" från 70- och 80-talen aktiverats, och det har blivit viktigt att spela och presentera äldre material live. Samtidigt vill jag ju som artist hela tiden komma med nytt material och visa att man inte har stagnerat.

Nästa steg blir alltså DVD-boxen + ny studioskiva + bonusmaterial i någon form. Alltså både gammalt och nytt.

Mer info inom kort.

Still rockin'

(F)Headmaster
Arnie

Post Posted: Wed Aug 25, 2010 10:38 pm    Post subject:
Reply with quote

Låter som en fortsatt utmärkt mix - som leg. F-head vill man gärna blanda gammalt med nytt och gammalt i nya former. Fortsatt livespelande med ständigt pågående förändringar i repertoaren parallellt med att vissa klassiker alltid kommer att spelas. känns oxå bra. Ett gott betyg till AFR & band live är att jag i princip alltid förväntar mig att vilken låt som helst från vilken skiva som helst kan dyka upp i en setlista nära mig.
View user's profile Send private message Send e-mail
arnbert

Post Posted: Thu Aug 26, 2010 5:33 pm    Post subject:
Reply with quote

ny studioplatta är ju mht de tre senaste guldkornen DAUTÄF och U1-2 efter 2004 ju den allra bästa nyheten, även om box mm får stilla "hungern"
View user's profile Send private message
bengofury

Post Posted: Fri Sep 03, 2010 11:56 am    Post subject:
Reply with quote

Ett alternativ till svårsålda återutgivningar kunde kanske vara att göra alla gamla titlar åtkomliga på Spotify? Det kan ju också ge lite STIM-pengar även om det inte rör sig om några stora summor.
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Utgångna skivor?
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003