
 |
|
 |
 |
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Headmaster

Joined: 26 Aug 2005 Posts: 1540 Location: Stockholm
|
Posted: Fri Oct 19, 2012 9:27 am Post subject: Recension av konsert 18/10 på Länsteatern, Visby. |
|
|
Anders Folke Rönnblom med band framförde i afton en alldeles lysande konsert på Länsteatern. Och för er som inte var där ikväll finns det en chans till imorgon. Riktigt jävla bra!
Och bandet. HerrefuckingJesus, bandet! Här vankades det toner i Knopfler-land, Dylan-territoriet kring Rolling Thunder Revue-perioden och en massa annat godis från Rönnbloms katalog. Jesper Lindberg på pedal steel, banjo, mandolin, steel guitar och vanlig elgitarr glänste mer än han någonsin gjort på scen med Eldkvarn. Att Peter R Ericson (Baklänges på Nilen) var så innihelvitte kompetent elgitarrist hade åtminstone jag ingen aning om! På bas; Björn Aggemyr från Råg I Ryggen. En uppenbarelse i ZZ Top-skägg, cowboyhatt och genuin coolness. Batterist var ingen mindre än good old Rothstein från Miklagård. Å så Anders F själv on top... Magic!
Två och en halv timme för en knapp tvåhundring i Visby i oktober? Come on! Don't you fucking dare miss it.
Tack för en bländande uppvisning, Anders F Rönnblom!
av TOBBE STUHRE _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Fri Oct 19, 2012 3:17 pm Post subject: |
|
|
Lovely! _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
| Back to top » |
|
 |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
 |
|
|
 |
|