FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Rufus Wainwright-biljett till salu
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Annan musik » Rufus Wainwright-biljett till salu
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Wed Nov 21, 2012 1:25 pm    Post subject: Rufus Wainwright-biljett till salu
Reply with quote

Hej. Inte tänkte jag på när jag köpte biljetten i maj att jag skulle på födelsedagstillställning 1 december…

Nej jag tänkte ju se en femte Rufus Wainwright-konsert, på Berns denna gång.

Så om det är någon som mot förmodan inte skulle äga en Rufusbiljett så säljer jag min för 450:- dvs aningen billigare än på ticnet. J

Först till kvarn, teasers nedan.
/Christer


Från SvD 2005 Södra Teatern: ”Det är svårt att beskriva i detalj, men innefattar striptease, stroboskop, operett och en massa klädbyten. Efter fetischutstyrslar och häxkläder står hela bandet i morgonrockar. Avslutningen på konserten, till låten Old whore"s diet, kan mycket väl vara den bästa jag någonsin sett. Rufus Wainwright blir naturligtvis inklappad ytterligare en gång och sätter sig vid pianot iklädd morgonrocken.
Under ungefär två och en halv timma hinner Rufus Wainwright med att täcka in så mycket att det knappt går att sammanfatta. Även frågan om hur man gör så relevant pop av musikal är alldeles för svår för att försöka reda ut här.
I korthet spelar Rufus Wainwright allt från sin senaste skiva och en massa mer, som hans version av Leonard Cohens Hallelujah.
Den bästa versionen av den kompletta låten.
Det här är den kompletta konserten.”


Från SvD 2007 Cirkus: ”På Cirkus är det inte längre något snack om vilken galaprinsessa Rufus Wainwright är och publikens mottagande liknar närmast det som entertainern Robbie Williams brukar möttas av. I en erbarmligt ful fluorescerande grön kostym, som påminner om Jim Carreys i The Mask, gör han ­entré och river av fantastiska versioner av Release the stars och Going to a town. ”The world’s greatest entertainer” som han nu, med självdistans bör påpekas, kallar sig.

I andra perioden har han bytt om till lederhosen, vilket kanske låter spektakulärt det också, men vars dovare färgskala trots allt har en positivt nedtonande effekt på föreställningen. I den tredje, då han blir inklappad för extranummer kommer han in insvept i en morgonrock som efter någon låt ryker för högklackat, rött läppstift och den lilla svarta. Klädbyten i all ära, det är våra svenska musikalartister rätt bra på också. Men de slänger inte ur sig referenser om Jenny Lind på scenen, de växlar inte mellan irländsk folkmusik (som framförs på traditionellt vis utan mikrofon), fransk chanson, Judy Garland, imponerande pianospel och egenproducerat material.
Och jag kan inte heller komma på någon som har en sådan röst som Rufus Wainwright. Den bara genomsyrar hela rummet, äter upp allt syre.”


http://www.berns.se/calender/rufus-wainwright
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Wed Nov 21, 2012 8:10 pm    Post subject:
Reply with quote

Såld folks.
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Annan musik » Rufus Wainwright-biljett till salu
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group