FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
SENASTE NYTT OM NYA SKIVAN
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » SENASTE NYTT OM NYA SKIVAN
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Aug 26, 2013 9:40 am    Post subject: SENASTE NYTT OM NYA SKIVAN
Reply with quote

FOR YOUR INFORMATION:

Mixningen av de 12 spåren avbröts för en stund...
För att spela in en grym "BONUSLÅT" på 8:45 Shocked
En ny F-klassiker, utan tvivel (ursäkta min "blygsamhet") Embarassed

Alltså: THE CAVIAR PIZZA MAN IS BACK kommer att innehålla 13 titlar.

Slutmixning och mastring inom två veckor.
Omslag påbörjat.
Planerad release i slutet av september.

Stay cool!

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Tue Aug 27, 2013 8:31 pm    Post subject:
Reply with quote

Wow , spännande en BONUSLÅT på nästan 9 minuter!!!
THE CAVIAR PIZZA MAN IS BACK
Välkommen Very Happy
//
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Wed Aug 28, 2013 7:15 am    Post subject:
Reply with quote

Ja... Bonus och bonus? Den blev lite för bra för att inte tas med på skivan. Så den ingår i det totala programmet.. Stämmer med budskapet, så att säga. Det är alltså ingen "extralåt" som tas med på slutet för att "fylla ut".

Mer info kommer.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Wed Aug 28, 2013 6:02 pm    Post subject:
Reply with quote

Har alltid gillat långa låtar !
Komedia är ju en av de bästa!Dessutom är den bästa låten på underbara DAUTÄF den längsta eller om Tolv Tiggares senaste version är bäst är den iaf näst bäst " kommer som vapenhandlare", "med sina konkubiner", etc - grym, men gillar också Drömguide o är väl skadad av att vuxit upp i ett sammanhang där det var naturligt att Jethro Tull följde upp en USA etta - med massor m korta 'hits' med att göra en platta med en(1) låt på som man fick vända på plattan för att lyssna färdigt på och, jo den blev också US etta - "Thick as a Brick", följdes ju sen upp av några minst sagt hyggliga plattor.. Varav "A passion play "också bara har en låt uppdelad på två sidor!

Dessutom vill man ju ha så mycket musik som möjligt!!!!! Fullmatade plattor som. DAUTÄF o T& L lyssnar jag dessutom oftare på eller så är de bättre:-)
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » SENASTE NYTT OM NYA SKIVAN
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group