FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Setlista East West Sushi Grill, Örebro 28/9-2013
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Setlista East West Sushi Grill, Örebro 28/9-2013
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Sat Sep 28, 2013 11:39 pm    Post subject: Setlista East West Sushi Grill, Örebro 28/9-2013
Reply with quote

SETLISTA:
1. Skratta tills tåget går
2. Stygg stygg whisky
3. Dimman ligger tät
4. Tambourines & lovers
5. Jag kysste henne våldsamt
6. Mamma hjälp mig
7. Ömhetsdesperado
8. Annabeenox
9. Mörkret
10. Tolv tiggare
11. Osårbar

EXTRANUMMER:
12. Skördevisa (Gäst: Björn "Lycklig" Wallgren från Generalerna)
13. Det är inte snön som faller (Gäst: Björn "Lycklig" Wallgren från Generalerna)

Längd: 67 min

BANDET:
Anders F Rönnblom
Peter R Ericson
Jesper Lindberg
Björn Aggemyr
Björn Rothstein

Eftersom Anders F Rönnblom denna kväll delade scen med Sala-bandet Generalerna så blev det ett kort, rått, kompakt och politiskt elektrifierat set inför en ganska stökig lördagspublik. Många av låtarna är skrivna för längesedan men texterna kunde lika gärna vara skrivna idag. Efter att i morse ha läst i DN om FN:s klimatpanels alarmerande rapport om jordens klimat kändes det helt rätt att höra "Jag kysste henne våldsamt". "Mörkret" bjuder på de ständigt aktuella visdomsorden "Mörkret faller på igen över mig och över hela Skandinavien / Och över domarna som dömde dig min vän / Vad hände sen? / Mörkret är ett leende som ligger stilla över ditt beteende / Ljuset finns men det är ingenting för seende / Vilket skeende". "Tolv tiggare" är så tung och elektrisk att det ligger ett sprakande neonskimmer över stan som sträcker sig ända bort till miljonprogramsområdena och berättar för dom som tappat allt hopp att det faktiskt fortfarande finns artister som bryr sig. Och med tre månader kvar till julens sjuka konsumtionshets så kändes det faktiskt helt perfekt att avsluta med "Det är inte snön som faller".
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
HH



Joined: 19 Dec 2005
Posts: 28

 Post Posted: Mon Sep 30, 2013 9:19 am    Post subject:
Reply with quote

Och om man som jag gjorde stannade och såg Generalerna fick man se Anders F och Rothstein medverka på de två avslutande låtarna "Kvart i fem" och "Raj raj".
 Back to top »
View user's profile Send private message
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Mon Sep 30, 2013 9:44 pm    Post subject:
Reply with quote

Tung inledning med tåg, whisky och dimma! Stygg whisky måste vara länge sen sist. Härligt Örebro!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Setlista East West Sushi Grill, Örebro 28/9-2013
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group