FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
STORT TACK!!!
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » STORT TACK!!!
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Jun 27, 2016 8:05 am    Post subject: STORT TACK!!!
Reply with quote

Jag vill härmed rikta ett stort varmt tack för presenten på min 70-årsdag – bidraget till live-inspelningen i Atlantis studio den 24 maj. Det var med stor förvåning och glädje som jag mottog presenten i slutet av mars och fick plötsligt planera in en ny händelse i ett pågående projekt. Jag hade således sju veckor på mig att förbereda inspelningen.

Jag hade tidigare besökt Atlantis och spelat in tre skivor mellan åren 1989-1994, så det var ett mycket kärt återbesök. Som vid det senaste tillfället, Caviar Pizza 1994, var det Peter R Ericson som producerade och i kontrollrummet satt Janne Hansson.

Som kanske framgått på sociala medier och på min hemsida så är denna inspelning en del av ett redan tidigare startat konst- och musikprojekt. Jag bestämde tidigt att vi skulle spela in med publik i studion, att det skulle framföras 4-5 helt nya kompositioner, och att detta var ett tillfälle som äntligen skulle få resultera i en efterlängtad vinylskiva.

Nu hann vi bara med fyra låtar denna eftermiddag, den 24 maj, och den femte låten är hämtad från det pågående projektet ”Freak Show”.

Du som varit med och stöttat denna inspelning kommer att få ett exemplar av skivan nu i höst, som en försmak av projektet ”Freak Show”. Projektet kompletteras sedan under 2017 med en CD/DVD-box och en konstutställning. Denna CD/DVD-box kommer att innehålla helt nytt låtmaterial, diverse unika live-klipp med AFR Band, intervjuer, konst m.m.

Vinylskivans fem låtar kommer initialt inte att finnas på separat CD utan kommer läggas med i boxen. Mer information kommer att publiceras på hemsidan.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Wed Jun 29, 2016 10:48 pm    Post subject:
Reply with quote

Stort tack själv Anders med band, Gudrun, Janne H och alla andra involverade i sessionen på Atlantis - en fullkomligt unik och helt outstanding eftermiddag i legendariska lokaler. Riktigt bra låtar var det dessutom, och gott om tid för trevligt mingel med likasinnade mellan varven. En av årets höjdpunkter alla kategorier! Smile
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Fri Jul 01, 2016 9:55 am    Post subject:
Reply with quote

Ja det var en fantastisk händelse, den 24 maj.

Jag vet att det här kan låta väldigt subjektivt... men det som hann med att göras i den studion den eftermiddagen, anser jag vara bland det allra bästa jag har gjort under mina år som skivartist.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Fri Jul 01, 2016 10:41 pm    Post subject:
Reply with quote

Fantastiskt! Verkligen en förmån att ha varit med om denna speciella F-dag. Smile
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Songs & Records » STORT TACK!!!
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group