FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Om Låtar under lupp
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Låtar under lupp » Om Låtar under lupp
View previous topic :: View next topic  
Author Message
admin
Site Admin


Joined: 23 Aug 2005
Posts: 45

 Post Posted: Mon Nov 21, 2016 12:59 am    Post subject: Om Låtar under lupp
Reply with quote

Denna kategori har tillkommit på förslag av Kålle. Tanken är att vi här ska kunna dela med oss våra synpunkter på text och musik hos enskilda låtar. Så här skriver Kålle:

Quote:
Jag tycker det skulle vara intressant med en ny kategori här i forumet där man kan samla tankar om enskilda låtar. Visst kan man göra inlägg om låtar i Songs & Records men där samlas så mycket redan. Lättare isåfall att ha en helt ny kategori som skulle vara lätt att hitta i. Jag tror att det skulle kunna bli roliga och intressanta diskussioner som skulle kunna öppna upp ännu fler aspekter i låtarna. Det kan vara närläsning av både text och musik, enskilda ord eller gitarrsound, paralleller, subtexter, men även kanske anektoter?

Det skulle behöva finnas ett par regler i denna kategori:
1. Om man skapar ett nytt ämne, new topic, ska det döpas till titeln på låten. Endast en tråd per låt, så alla tankar samlas på ett ställe.
2. Man bör undvika inlägg som inte ställer frågor eller ger svar/förslag/tankar (typ inte “åh vad jag gillar den här låten”) Men inga frågor är för små!


Som han skriver kan man ju göra det i "Songs & Records", men sådana inlägg har lätt att försvinna; jag vill minnas att Sten Tyrfors försökte dra igång lite diskussioner av den här typen för tiotalet år sedan, men att det inte blev så mycket diskussion. Kanske fungerar det bättre i ett eget forum?
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Nov 21, 2016 10:48 am    Post subject:
Reply with quote

Tack Admin. Tack Kålle. Intressant kategori.
Undertecknad hoppas på många inlägg och ska försöka bidraga med en lämplig dos information och kuriosa om så önskas.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Låtar under lupp » Om Låtar under lupp
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group