FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Joker
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Joker
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Apr 19, 2006 7:30 pm    Post subject: Joker
Reply with quote

"Osårbar" och "Jazz" från "Bravado"-plattan har ju varit ganska stående inslag i setlistan ett tag nu. I Örebro fick vi ju även höra "Ömhetsdesperado". Tycker det skulle vara kul att få höra "Joker" från den skivan också. Den är fin och jag tror att den skulle passa den här sättningen bra. F på akustisk gitarr och Peter R på el eller tvärtom. Tror jag skulle funka kanon. Har nog faktiskt bara hört den live en gång. På Cityhallen i Sthlm i juli 89.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Ingvar



Joined: 15 Jan 2006
Posts: 138
Location: Urgöteborgare men bor i Borås

 Post Posted: Wed Apr 19, 2006 8:12 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej,
där slog du "huvet" på spiken Micke! Joker är en "låt" (ursäkta det blasfemiska uttrycket...) som vinner i längden. Lustigt att du tar upp detta, eftersom jag lyssnat på den flera gånger under påskhelgens promenader med Gula Kräket. Och den blir bara bättre och bättre.

------------

Bravado bravado är ett av de bästa albumen, men frågan är om inte Boulevardminnen är ett strå vassare. Tyvärr har jag ingen fantasi när det gäller att "arra" en låt, men på det mästerliga sätt som vår headmaster stöpte nytt liv i "Mer än Amerika" på Live från den mixade zonen, så inser jag att jag har väldigt svårt att föreställa mig hur en viss "låt" skulle KUNNA låta.

Hälsn Ingvar
_________________
"Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983)
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Tue Apr 25, 2006 10:43 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej F-heads
Jag är oxå väldigt förtjust i Boulevardminnen, och noterar med saknad att INGET spår från den skivan spelades live under 2005. (I övrigt lämnar konserterna inget övrigt att önska!). Särskilt titellåten med sin trösterika rad "jag blir bara äldre o äldre o det känns bättre o bättre..." är svårslagen. Anders sa någon gång att han tröttnade på countryrocksoundet eller något ditåt, men som sagt allt går ju att arra om...
...och så gjorde ju Tic-Tac-Toe comeback i repertoaren på live-festen i Örebro 30 mars, så nu är Minnena på gång!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Joker
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group