FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
LIVE-låtar
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » LIVE-låtar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Fri Sep 02, 2005 3:47 pm    Post subject: LIVE-låtar
Reply with quote

Tack för alla låtförslag till live-CDn.
Mycket intressant att se att så många låtar har varit på förslag. 113 st till dags dato. Från samtliga LP- och CD-skivor. Flest låtar har önskats från “Våld”, “Krig & Fred” och “Komedia”, följt av “Din Barndom”, “Fosterlandet”, “Ramlösa Kvarn”, “Änglar i Bur”... och förvånanvärt nog den senaste plattan “Dom Automatiska Undrens Tid”.

Intressant också att så få låtar har valts från skivorna “Alternativ Rock” och “Boulevardminnen” – två plattor som har behandlats ganska styvmoderligt av oss när vi har gjort setlistor de senaste åren.

Ni kan rösta på favoritlåtar fram till måndag morgon 5/9.

Roll along! Sail Away!

(F)Headmaster
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Fri Sep 02, 2005 4:16 pm    Post subject: Låtval
Reply with quote

Om jag har grubblat i dagar, ja mer än så för att välja sex låtar, hur svårt är det då inte för er när ni ska välja låtar till era spelningar. Det kan inte va lätt..
Det låg jag och tänkte på häromkvällen...


Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sunjan



Joined: 25 Aug 2005
Posts: 215
Location: Stockholm

 Post Posted: Fri Sep 02, 2005 8:38 pm    Post subject: Re: LIVE-låtar
Reply with quote

Headmaster wrote:
Tack för alla låtförslag till live-CDn.
Mycket intressant att se att så många låtar har varit på förslag. 113 st till dags dato. Från samtliga LP- och CD-skivor. Flest låtar har önskats från “Våld”, “Krig & Fred” och “Komedia”, följt av “Din Barndom”, “Fosterlandet”, “Ramlösa Kvarn”, “Änglar i Bur”... och förvånanvärt nog den senaste plattan “Dom Automatiska Undrens Tid”.

Intressant också att så få låtar har valts från skivorna “Alternativ Rock” och “Boulevardminnen” – två plattor som har behandlats ganska styvmoderligt av oss när vi har gjort setlistor de senaste åren.

(F)Headmaster


Var är alla Bravado-klassiker???
Jag har inte kommit mig för att skriva ner en fullständig önskelista till Örebro förrän nu.
Spontant är jag inne på många av Bravado-låtarna, som man inte hört på evigheter.

Cadillac Car
Refräng
Brevet
Vit Flagg
Sista Festen i Frestelsens Tempel
Kyss min hand och min tamburin

Kriteriet för att de ska hamna på önskelistan är förstås att det är länge sedan man hörde dem sist. Jag menar, Tåget och Komedia behöver man inte önska för dem är man så bortskämd med i alla fall! Wink

Hade jag velat vinna ett ex av plattan hade jag nog sneglat mer på statistiken och tagit säkra livekort, men det känns viktigare för mig att de mer bortglömda guldkornen uppmärksammas!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Fri Sep 02, 2005 9:14 pm    Post subject: LIVE-låtar
Reply with quote

Jag håller med dig Sunjan.
Och var är t.ex. 'Jazz', 'Osårbar', 'Ömhetsdesperado', 'Norrländska Vatten', 'Boulevardminnen', 'Annamaria'... Lite förvånande, kanske.

Men nu är det ju så att vi har ett gäng säkra kort som skall med, och vi har ett gäng nygamla låtar, med lite udda arr, som vi har tänkt ta med, oavsett vad röstningen säger... Och sen blandar vi detta med vad utfallet blir av vår enkät.

Det roliga med denna röstning är att få en koll över vad F-Headsen egentligen tycker. Och det är vissa mönster som går igen, som vi alltid har vetat om... med låtar från dom äldre skivorna, och 'de tre hitsen' t.ex.
Men det roliga är ändå att det trots allt är en så stor spridning bland låtar och skivor...

Hursomhelst, det skall bli kul.
Roll along, sail away!

(F)Headmaster
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Mon Sep 05, 2005 11:10 am    Post subject: LIVE-låtar
Reply with quote

Så har vi F-Heads gjort våra låtval och det här var ju rikitgt kul. Att både få komma med låtförslag och dessutom få föreslå namn på den kommande CD:n. Det känns ju verkligen som att det blir "vår" CD litegrann. Funderar ändå lite över dom femton första låtarna på rankinglistan. Det känns lite som att en del av låtarna bland nr 1-15 är ganska självklara för en liveskiva redan från början. Hur har man tänkt att göra när utfallet nu har blivit så. Kommer man att se dom "självklara" låtarna som "självklara" trots att dom står på fansens önskelista och plocka låtar från nr 16 och neråt också, eller? Jag hoppas att det blir en dubbel-CD för det känns som att det är mycket som måste komma med. När F:et gästade Örebro senast så gjorde han ett otroligt bra och skapligt låååångt gig och "hoppade" ändå över vissa "självklara" låtar som "Snön" exempelvis. Och det är ju modigt. Men...var är "Alla är vi förlorare"...suck...????? Sad
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Sep 05, 2005 11:29 am    Post subject:
Reply with quote

Lugn, bara lugn... Det kommer att bli både ''självklara'' och mindre ''självklara'' låtar på denna CD... Överraskningar och något helt nytt... Ja, troligtvis blir det en dubbel... Så att vi får en mer typisk ''konsertkänsla'' med två set. 'Alla Är Vi Förlorare' var med och kämpade men hamnade strax utanför de 15 första... Hmmm, vi får se vad so händer med den.

Roll along... Sail away!

(F)Headmaster
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
bosjo



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 183
Location: Märsta

 Post Posted: Mon Sep 05, 2005 2:57 pm    Post subject:
Reply with quote

Inte en enda låt bland de femton första... Sad Så får jag med alla mina sex favoriter måste jag ligga bra till hos bookmakers... Cool Fast att välja ut sex ynka favvisar är knepigt; hade man fått välja femtio låtar hade man kanske kunnat få med de flesta av dem...
_________________
F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade!
 Back to top »
View user's profile Send private message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Tue Sep 06, 2005 10:04 am    Post subject:
Reply with quote

Lyssnade igår på "Caviar Pizza"-plattan och funderade på att titelspåret nog skulle göra sig alldeles förträffligt helt akustiskt. Ja, det får väl bli ett sistaminuten-förslag helt utom tävlan då såvida inget annat F-Head föreslagit låten. Tycker i alla fall att det är en låt som är klart underskattad och att den kanske skulle kunna få lite nytt fokus på sig om den arrades om i en mer akustisk miljö. Det håller den utan tvekan för... och texten är verkligen värd det.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Tue Sep 06, 2005 10:10 am    Post subject: Caviar Pizza
Reply with quote

Vilket sammanträffande.
Igår kväll repade vi igenom 'Caviar Pizza'.
Visserligen med akustisk gitarr... men ändå väldigt heavy, lite Hendrix style... Vi kör den definitivt i Örebro!!

Roll along... Sail away!

(F)Headmaster
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Mon Sep 12, 2005 11:08 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja det är lite underligt att Boulevardminnen "försvinner" så mycket - den innehåller några verkliga favoriter tycker jag, särskilt titellåten med dess "jag blir bara äldre o äldre o det känns bättre o bättre" och "allting som är bra kan göras bättre om man får ta det med sig genom tiderna". Den sitter alltid lika perfekt till de egna meditationsstunderna över nybryggt kaffe...!
Och Annamaria, var inte det lite av en radiohit då? Varför hamnar inte den bland F-headsens favoriter? Förklaringen ligger väl i det som flera skriver "man borde fått välja 50 låtar..." o sånt...

Går inget tåg till himlen, som ni vet!
Bara 20 timmar kvar nu till Örebro I !
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Songs & Records » LIVE-låtar
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group