FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Kjell Höglund
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Annan musik » Kjell Höglund
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Wed May 10, 2006 9:43 am    Post subject: Kjell Höglund
Reply with quote

Kjell har ju kommit ut med en ny skiva... någon som har köpt den eller lyssnat på den?

Själv har jag bara hört Jonny Dandalero och det är ju årets mest medryckande låt, helt sjukt bra... men blir ju skitglad...

Bra musiker har han ju med sig på skivan oxå: Björn Rothstein,Laughing Lasse Bax och Johan Johansson...

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Fri May 12, 2006 8:10 am    Post subject: Re: Kjell Höglund
Reply with quote

Karin wrote:
Kjell har ju kommit ut med en ny skiva... någon som har köpt den eller lyssnat på den?

Själv har jag bara hört Jonny Dandalero och det är ju årets mest medryckande låt, helt sjukt bra... men blir ju skitglad...

Bra musiker har han ju med sig på skivan oxå: Björn Rothstein,Laughing Lasse Bax och Johan Johansson...

Kram Karin



Nej, jag har inte hört någonting från Kjelles nya CD men musikeruppställningen är ju klart grym. I det sammanhanget så är det väl också läge att tipsa om Johan Johanssons egna plattor. Solodebuten "Flum" bör ju finnas i var man och kvinnas skivsamling. Så också CD:n "Bombpartyt" med hans gamla grupp Strindbergs som jag faktiskt rankar som en av de bästa svenska rockplattor som gjorts. Tyvärr är den sedan länge utgången ur MNW:s lager och det är baske mig en skandal.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Fri May 12, 2006 4:02 pm    Post subject:
Reply with quote

- och jag tycker om KSMB och då Sardjentpepperskivan i synnerhet...
Att vara själv hemma och sätta på den på hög volym, då jäklar kan vad som helst hända Wink
Men det skulle vara kul att höra de andra skivorna som du skriver om...
-går det att lösa någon gång i framtiden tro???

Soliga Kramar Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Sun May 14, 2006 8:37 pm    Post subject:
Reply with quote

Karin wrote:
- och jag tycker om KSMB och då Sardjentpepperskivan i synnerhet...
Att vara själv hemma och sätta på den på hög volym, då jäklar kan vad som helst hända Wink
Men det skulle vara kul att höra de andra skivorna som du skriver om...
-går det att lösa någon gång i framtiden tro???

Soliga Kramar Karin


Mmmm... KSMB var ett band det... Cool Många bra låtar det bandet gjorde. Blir mycket nostalgisk fast ändå inte. Deras texter är ofta högaktuella fortfarande, tyvärr. Älskar deras avskedslive-LP "De e för mycke". Har läst nånstans att dom var helt orepade och jäääävligt osams och... jösses vilken energi och aggression i musiken som föddes ur det. Helt otroligt.

Men Strindbergs alltså... innan jag hittade den där LP:n "Bombpartyt" i skivaffären så fanns den i musiklyssningsrummet på Stadsbiblioteket i Eskilstuna. Ojojoj, vad deras ex måste vara sönderspelat. Jag och en kompis var där flera gånger i veckan och lyssnade. Den plattan är en av dom skivor som jag nog kommer att bära med mig resten av livet djupt, djupt inom mig. Den är förknippad med så otroligt mycket känslor, upplevelser och erfarenheter. Underbara texter.

Såg till min glädje när jag sökte efter Strindbergs på CDON att det förra vintern kom en samling som heter "Släktklenoder 82-84" som innehåller 8 av 10 låtar från "Bombpartyt" samt material från deras övriga två fullängdare. Faktiskt ett givet köp eftersom det här är låtar som har varit svåra att få tag på rätt länge. Dessutom så finns det ju en utsökt samling med Johan också som heter "Sånger ur trähatten 1982-2000" som innehåller mycket av det bästa som Johan har gjort.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Annan musik » Kjell Höglund
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group