FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Båttur i Örebro???
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Båttur i Örebro???
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Tue Jul 04, 2006 1:21 pm    Post subject: Båttur i Örebro???
Reply with quote

Eftersom jag är gräsligt avundsjuk på er som hade förmånen att få vara på Blidösund i torsdags (fy attan vilken setlista, Anders Cool ) så satt jag igår kväll och grunnade på det där med konsertbokningar. Här i Örebro har vi en liknande båt, kanske lite mindre, som heter M/S Gustaf Lagerbjelke och som onsdag till lördag från den 3 maj till den 29 september gör en tre timmars tur på HJälmaren med musikunderhållning och räkbuffé. Oftast så är det väl covertrubadurer av den lokala sorten som spelar men jag har nu via mail tipsat om att dom borde boka Anders & Co. Kanske kunde vi få en "båttradition" även här i Örebro. Vi får se vad dom svarar. Jag tror att det skulle kunna bli en kul grej efter dom fantastiska gigen på K5.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Tue Jul 04, 2006 2:39 pm    Post subject:
Reply with quote

Kul idé, Micke!
Vi har lite ont om gig i augusti, vecka 34 t.ex. skulle passa bra.
Vad kan det vara för deal?
Hur många tar dom in? Vad brukar dom ta i entré?
Sånt som ju avgör vad vi kan ta i gage...

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Jul 05, 2006 7:00 am    Post subject:
Reply with quote

Har snokat runt lite nu och det verkar som om dom tar in 98 passagerare varav det finns 80 matplatser för dessa. Resan kostar 240 spänn och inkluderar då räkbuffé och underhållningen.

Ett annat tänkbart ställe att lira pä här i Örebrotrakten skulle annars kunna vara Vinöns Värdshus. Det ligger på Vinön som är Hjälmarens största ö. Ett mycket vackert och populärt turistresemål så här års. Ön har ett antal bofasta invånare året om och man tar sig dit med färja. Värdshuset ordnar konserter från midsommar t o m slutet av augusti och många artister som Totta Näslund, Mats Ronander och Roffe Wikström har gjort klaissiska gig där och kommit tillbaka gång på gång. Speciellt Totta blev så charmad av stället att han bestämde sig för att stanna över natten vid sitt senaste (sista, tyvärr) gig.

Dom allra flesta artisterna brukar spela akustiskt, så här kanske Gretsch, helt solo eller typ AFR/Olov Sjögren kan tänkas passa. Det skulle i och för sig säkert funka kanonbra med AFR Band också. Vad inträdet var på Totta minns jag inte, men det kanske var en hundring eller hundrafemtio och då spelade han akustiskt med två killar. Hur som helt så har jag även kontaktat dom angående ett ev gig samt gett dom adressen till kontaktsiten på F-Site. Jag återkommer när jag hör något.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Thu Jul 06, 2006 4:05 pm    Post subject:
Reply with quote

Du är allt sugen på en spelning nu va, Micke... Laughing skänkte dig både en och två tankar ute på böljan den blå... Se nu för guds skull till att boka in den 21 sep...

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Sat Jul 08, 2006 11:51 am    Post subject:
Reply with quote

Karin wrote:
Du är allt sugen på en spelning nu va, Micke... Laughing skänkte dig både en och två tankar ute på böljan den blå... Se nu för guds skull till att boka in den 21 sep...

Kram Karin


Jodu, Karin... det kan man lugnt påstå. Samtidigt så var det ett försök att få till åtminstone ett AFR-gig till i Örebro under året eftersom den där preliminära julkonserten försvann... snyft.

Det var snällt av dig att ägna mig en tanke när du var på Blidösund. Själv var jag ju som sagt på cirkus och det var i och för sig inte helt fel det heller men jag måste medge att jag lyssnade på liveskivan på kvällen och tänkte på er också.

Jag antar att det gäller att boka in 21-23 september eftersom det skulle hända en del grejor kring F:s 60-årsdag, förutom Blidösunds-gogget, alltså. Låter skoj.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Jul 12, 2006 6:22 am    Post subject:
Reply with quote

Vinöns värdshus har nu svarat. De tackar för tipset och meddelar att de denna sommar har alla livekvällar fullbokade men att man ska ha AFR & Co i åtanke när man planerar nästa års sommarsäsong.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Båttur i Örebro???
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group