FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Bonuslåtar
Goto page 1, 2  Next
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Bonuslåtar
View previous topic :: View next topic  
Author Message
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Sat Jul 15, 2006 4:42 pm    Post subject: Bonuslåtar
Reply with quote

Tre nya fina bonuslåtar live.Olovs kontrabas låter häftigt i Eld Och Vatten.En Viskning Från Nastasja låter finstämt och bra.
Tack Anders, hoppas det kommer mera senare.

Hälsningar
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Mon Jul 17, 2006 7:16 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, "Eld och vatten" är verkligen inte att leka med Wink .

Det är bara att tacka och bocka.

Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Jul 17, 2006 10:34 pm    Post subject:
Reply with quote

Tack för det.
Ja, nu börjar det att komma upp lite bonusmaterial.
Vissa s.k. 'official bootlegs' är ju kanske av lite lägre kvalitet ljudmässigt sett, men jag tycker ändå det kan vara intressant att lägga upp dem, då de ofta är ganska unika. Som t.ex 'LÅNGFINGRET' och 'FRAMTIDEN ÄR EN UNDERBAR PLATS'.

Mer intressanta saker kommer efter sommaren!

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Wed Jul 19, 2006 5:12 pm    Post subject:
Reply with quote

Jag viill oxå instämma i denna glädjekör... såååå bra alltså... och att äntligen få höra Anders läsa "Framtiden är en underbar plats" det blev en dubbelrysning på den...

Så jag får väl tacka och niga då... Wink
Tack för bonusen, Anders

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ingvar



Joined: 15 Jan 2006
Posts: 138
Location: Urgöteborgare men bor i Borås

 Post Posted: Sun Jul 23, 2006 3:38 pm    Post subject:
Reply with quote

Jajjamensan!

När man minst anar det så händer grejer...

.... fast en obehaglig tanke smyger sig på.... detta plötsliga bonusande innebär väl inte att vi på Västkusten får nöja oss med detta och alltså ingen konsert ????


Jaha, då skall jag ta itu med att plocka bort litet från min F-mp3-spelare som rymmer 1 GB. För att få in LFDMZ när den kom, fick Ramlösa Kvarn-skivan utgå för att frigöra minne (jag kan nog den skivan utantill ändå - rätt praktiskt - jag bara tänker på en titel och så spelas den upp, fast nog blir texterna knepiga ibland..).
Kanske läge att köpa en större F-mp3-spelare, varför inte en som man kan se video på också när man ändå är i farten?


Ack ja, redan har halva semestern gått, och inget av det som står på listan för semesterjobb på huset är ens påbörjat... och det däringa F-krysset var inget att leka med. Det har kört fast sig rejält, har inte fått till en endaste bokstav de senaste två veckorna. I ärlighetens namn tror jag inte någon kan knäcka detta kryss utan att vara "jävig".


Ha det gôtt i sommarvärmen och drick mycket te! Och tack för bonusbootlegsen!

Bästa hälsn / Ingvar
_________________
"Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983)
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Ingvar



Joined: 15 Jan 2006
Posts: 138
Location: Urgöteborgare men bor i Borås

 Post Posted: Wed Sep 06, 2006 6:41 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej hej,

jag har lyssnat och lyssnat och lyssnat... alltså denna "Eld och Vatten" bara växer hela tiden. Den har blivit som ett gift som skapar ett abstinensliknande sug att lyssna på den en gång till...
Och inte kan jag sätta tummen på vad exakt som gör att den är så himla bra, och när jag tänker i dessa banor måste jag lyssna en gång till - och när den spelats litet mer än halvvägs upptäcker jag att jag tappat koncentrationen och måste nog skärpa mig och lyssna bättre på början nästa gång.

Skulle vara intressant att veta ifall det finns någon mer än jag som råkar ut för sådant här med abstinensliknande symptom som är som en brinnande förälskelse?


Ha det gôtt / Ingvar, från ett regnigt (vad annars?) Borås
_________________
"Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983)
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Sep 06, 2006 7:23 pm    Post subject:
Reply with quote

Ingvar wrote:

Skulle vara intressant att veta ifall det finns någon mer än jag som råkar ut för sådant här med abstinensliknande symptom som är som en brinnande förälskelse?




Jovisst, är det så att vissa låtar fastnar och att man måste höra dom om och om igen. "Eld och vatten" är ju just en sån låt, även i den fantastiska originalversionen. Andra låtar med Anders som har den förmågan är bl a den alltid lika makalösa "Alla är vi förlorare" (får vi höra den på Blidösund den 21:a, snällaaaaaaaa Wink) och "Inga gränser". Andra låtar som den senaste året sitter som något slags behagligt superlim i hjärnbarken är Thåströms "Om Black Jim" (från senaste CD:n "Skebokvarnsv 209"), som är så vacker att jag nästan dör varje gång jag hör den och Dylans "Beyond the horizon" från den alldeles färska plattan "Modern times". Måste vara sällsynt begåvade människor som kan skriva såna låtar va?

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Thu Sep 07, 2006 1:51 pm    Post subject:
Reply with quote

Jag är med dig hela vägen, Ingvar. Det finns låtar som har byggt bo i mig, en del har funnits där i flera år, t.o.m sedan jag var riktigt liten och tjuvlyssnade på syrrans skivor...

Abstinens har jag hela tiden efter att höra Anders och gubbsen spela (Sveriges snyggaste band) skulle behöva se och höra dom ca: två ggr i månaden för att få min minimidos, dom får mig att må så bra Very Happy
Snacka om förälskelse...

Ingvar... vi syns väl i Gbg?

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ingvar



Joined: 15 Jan 2006
Posts: 138
Location: Urgöteborgare men bor i Borås

 Post Posted: Thu Sep 07, 2006 6:03 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej Karin,
inte alls osannolikt att vi råkar hamna på samma ställe vid samma tidpunkt. Jag har varskott hustrun (som sälan lyssnar på musik) om att det är en spelning jag gärna skulle gå på. Kommer att göra litet PR på jobbet också, även om mina närmaste arbetskamrater har smaken mer åt jazz - sådan som t.ex. den virtuose Jonas Kullhammar klämmer fram ur sin lur...


Som gammal urgöteborgare hade jag givetvis inte hört talas om Musikens hus. Kollar i Eniro - haha, det är ju gamla Flickläroverket!
Jag gick ju högstadiet i Karl-Johansskolan inte så långt därifrån. Minns mycket väl att vi var tre fånar som på frukostrasterna köpte var sin cigarr (Pepita hette sorten, budgetpris, kostade 35 öre styck - som jämförelse kostade ett litet paket John Silver 1:95) i en tobaksaffär på Djurgårdsgatan, sedan gick vi gatan ner, förbi flickläroverket under yvigt bolmande, fortsatte ner och sedan över den skrangliga bron till fiskhamnen... jovars - dessa kvarter väcker många minnen.

Kan ju nämna - appropå låtar som "bygger bo" som du så korrekt beskriver det - det var en period på kanske 15 år som jag inte lyssnade på gamla skivor som jag hade, bland dessa c:a 5-6 st Anders F. Men konstigt nog så har t.ex. "Följ med till fabriken" och "Diesel" samt i känslosamma situationer även "Drömde" ofta surrat mellan öronen. Och när jag köpte F-boxen var det förunderligt att lyssna på texterna som genom åren hade omformats en aning men var i stort sett rätt.

"Eld och Vatten" är ju i sig inte särskilt märklig. Första gången man hör den är den rätt tjatig (ursäkta), men den liksom växer, men den växer inte själv som t.ex. "Följ med till fabriken" - jag får ingen ingen kick av att lyssna på den - min egen version i mitt inre är antagligen enligt mina egna sinnen bättre än originalet!!
Men det är annorlunda med "Eld och Vatten", jag kan gå och nynna på den, jag tänka på den - men får ingen kick. Däremot får jag en härlig sugande känsla i hela kroppen när jag kan sjunga med i den, och jag har givetvis jämfört bonusversionen med originalet, och - bonusversionen har en extra dimension som jag inte riktigt kan förklara - skillnaden är inte mätbar men tydligt märkbar.


Gissa vad jag skall lyssna på när jag går ut på "kisserundan" med Gula Kräket (gammal grinig golden retriever)... i går passade det extra bra i spöregnet -det var bara elden som fattades.


Hälsn. Ingvar
_________________
"Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983)
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Thu Sep 07, 2006 6:42 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, bor man i Borås får man ha elden i sig, vattnet är ju som sagt inga problem och är man som jag född i Solens tecken så har jag ju faktiskt elden i mig per automatik, vilken tur Wink

Själv tycker jag att den är så råå ... versionen med Eld och Vatten som vi fick som bonuslåt... me like!


Ingvar om du nu inte får med dig någon från jobbet, så kan du maila mig för vi är ett gött gäng på 17 personer nu som kommer att åka ner både äldre F-Heads och nya unga ovetandes... blandad kompott alltså... så om du vill så kan du gärna hänga på, skulle vara skitkul!

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ingvar



Joined: 15 Jan 2006
Posts: 138
Location: Urgöteborgare men bor i Borås

 Post Posted: Thu Sep 07, 2006 8:23 pm    Post subject:
Reply with quote

Tack för erbjudandet Karin,

Jag åker nog med min älskade hustru... det där med jobbet var mer att jag vill ju gärna pusha för något som är jättebra!

Kanske skulle höra med självaste Headmaster om man kan ladda ner någon affisch att pryda någon trist anslagstavla med. Vi är ju en bit över 3.000 pers på jobbet och kultur i alla former står högt i dessa kretsar.

Häpnadsväckande nog hade en av mina närmnsta arbetskamrater rätt bra koll. Jag råkade nämna vid en fika att jag köpt en F-box. All trodde givetvis att det var ett nytt modellflygplan, men jag förklarade att det var en fet packe CDs med i stort sett hela Anders F Rönnbloms utgivna skivor plus litet till. Aha, säger en, det var väl han som gjorde Det är inte snön som faller och Europa brinner?
Sagde arbetskamrat är ofta ute på äventyr med sin äventyrslystna flickvän. Dessa är nog inte så svårt att "lura" med...

Jaha, du har alltså sopat ihop 17 pers från Borås... hur åker ni då? Blir väl minst 3 bilar? Jag åker alltid bil - jag blir bara ännu värre av alkohol, så bilen är alltid en bra ursäkt att hålla sig nykter...

Nej för sjutton, klockan är mycket - dags att greppa mp3-dosan och lyssna på Eld och vatten medans Gula kräket får en ny chans att lokalisera den löpande tiken i grannskapet...

God natt / Ingvar
_________________
"Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983)
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Sat Sep 09, 2006 5:51 pm    Post subject:
Reply with quote

Vilka lyckostar, ni som åker med blidösund den 21 September
Det verkar bli ett häftigt låtfyrverkeri, en del gamla låtar i nya arrangemang,härligt.
Det kommer säkert att eka länge bland skären och kobbarna.
Ja ni får väl berätta om resan när ni kommer hem.
Hälsningar
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sat Sep 09, 2006 5:59 pm    Post subject:
Reply with quote

Men Peter, det kanske är lite sent för att ta ut semesterdagar... men lite sjuk kan man ju alltid va Wink
Nu vet jag inte var i Sverige du bor..., hmm, men tågen går ju nästan överalltifrån och biljett till båten finns säkert, så vad är problemet Confused

Skoja bara lite... vi kommer att tänka på er alla som inte kan åka med...

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Sat Sep 09, 2006 6:15 pm    Post subject:
Reply with quote

Aj Aj Aj Karin, plötsligt fick jag vädiigt ont i halsen,hög feber
39,5 grader,halsfluss brukar hålla i sej ca 3 veckor utan läkemedel
Hälsningar
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sat Sep 09, 2006 6:24 pm    Post subject:
Reply with quote

Skulle du mot all förmodan bli frisk innan, såå finns ju två chanser till nämligen Göteborg4 Nov och sen Svenska Hjältar den 11 Nov, men där får man nog skynda... gå in på www.vikingline.se tror jag det var!!!

Åkte med den båten 2004 och kan bara säga att det var jur kul som helst.

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Bonuslåtar
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group