FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Blidösund 21/9
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Blidösund 21/9
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sat Sep 23, 2006 9:18 pm    Post subject: Blidösund 21/9
Reply with quote

Ja, Herregud vilken spelning vi bjöds på... rent otroligt, fullständig och total spelglädje, alldeles galet bra och snacka om att det blev en hel del överaskningar i låtlistan... Hoppas Micke.L eller Hibbit kommer in med en fullständig setlista, då jag som vanligt inte har tid att skriva ner det!!!
Vi överaskade Anders med sång oxå, 4 månader för sent sjöng vi så äntligen, Ja Må Han Leva för vår käre Headmaster och det gjorde vi bra...

Sen hade vi ju den stora dagen efter oxå med en helt otrolig F-vandring i Anders barndomskvarter, det blev verkligen en guidning som tog oss genom olika tidsepoker, intressant fakta blandat med roliga anekdoter och tänkvärda tankar, solen sken och alla var glada utom Arga Tanten Evil or Very Mad
som stack ut huvudet och ropade o skrek: -har ni tillstånd att filma, har ni frågat hyresvärden om lov, vad är det ni filmar och vem är det ni filmar? det var verkligen dråpligt, nästan overkligt...

OCH... Nu har vi kommit till skott: Sällskapet Rönnbloms Vänner bildades i samband med vandringen, mer info om den kommer att läggas upp här på sidan snart...

Ja, jag lider med alla som inte hade möjlighet att komma för det här var två dagar som man alltid kommer att bära med sig, Stort TACK Anders!

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
hypno



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 342
Location: Skåne - Lund

 Post Posted: Sat Sep 23, 2006 10:35 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja du Karin, vad säger man. På vägen hem tog jag telefonen, installerade Opera mini i telefonen (ingår liksom i jobbet), hittade direkt länken på google till forumet och skickade ett PM till vår kära headmaster och tackade. Jag hade ett totalt rus i tåget hem, tankarna om min barndom for genom mitt huvud. Anders (f) har verkligen väckt känslor med F-vandringen som jag antingen glömt eller förträngt, hoppas verkligen att jag glömt och att det inte är det andra alternativet, annars vore det ju förfärligt.

Perspektiven på livet är många och känslor ännu fler. Vill bara tacka alla underbara människor jag träffade och hoppas vi snart ses igen... Livet är underbart och långt. Smile


Vi får ju inte glömma långfingret på blidösund, antar att det blir en klassiker., precis som den "arga tanten" ute på gärdet. Smile ...





Arrow Till Anders; en vandring runt gröna lund nästa år hade varit trevligt Wink







" Jag hittar inte mitt älsklingssnår... Det är så mycket jag saknar... Jag undrar just vad som återstår..."
_________________
//Anders

Hfb FhF aA

http://www.boulevarden.se
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Sep 25, 2006 9:28 am    Post subject:
Reply with quote

TUSEN TACK till alla, för dessa underbara september-dagar.
Bilder och rapport från 21-23 sept. kommer inom kort.
Här är setlistan så länge:

1.
Rosen I Regnet
Fröken Damberg
Diesel
U-Land
Delikatesser
Caviar Pizza
Ulla Hau
Jag Kysste Henne Våldsamt
Hon Sköt En Yuppie Idag
Jazz

2.
Måsarna Lämnar Gotland
Minnesbilder
Skratta Tills Tåget Går
Långfingret
Mer Än Amerika
Jesus Marx Och Billy The Kid
Ömhetsdesperado (gäst: Jesper Lindberg-lap steel)
Komedia (gäst: Jesper Lindberg-lap steel)
Lagom Hårt (gäst: Jesper Lindberg-lap steel)

Extra
Skördevisa (gäst: Jesper Lindberg-banjo, Susanne Eriksson-sång)
Drömde

Många Häsningar,

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Mon Sep 25, 2006 10:01 am    Post subject:
Reply with quote

Det är vi som ska tacka, Anders! Dessa dagar med en otrolig konsert (VILKEN SETLISTA!!!! Shocked) och en helt makalös F-vandring har varit en mäktig upplevelse för oss stolta F-Heads som var med. Jag tror att det som vi fick uppleva existerar nog inte ens för dom flesta artisters fans. Otroligt roligt var det också att få träffa alla dessa galna, underbara, trevliga och härliga F-Heads. Nu måste vi också på alla sätt fortsätta att supporta Gudrun och Åsa i deras filmprojekt så att vi snart får se det spännnande resultatet.

Än en gång: Tusen tack, Anders för ett par fantastiskt fina dagar som kommer att värma länge, länge...

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Mon Sep 25, 2006 4:35 pm    Post subject:
Reply with quote

Där var setlistan direkt från källan och jag kan bara instämma i vad alla verkar tycka - kalas! Vilken f-weekend! Vilka nytillskott live! Speciellt den där Diesel var livsfarligt lyckad i allsångsgenren verkade det som.
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bosjo



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 183
Location: Märsta

 Post Posted: Mon Sep 25, 2006 5:32 pm    Post subject: Re: Blidösund 21/9
Reply with quote

Karin wrote:
... solen sken och alla var glada utom Arga Tanten ...


Alla var inte alls glada -- jag, till exempel, som tillbringade större delen av förra veckan mellan lakan, hade väldigt lätt att hålla mig för skratt... Och när jag såg setlistan från spelningen började ansiktet skifta i samma grågröna kulör som det hade förra veckan...
_________________
F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade!
 Back to top »
View user's profile Send private message
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Mon Sep 25, 2006 6:12 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja vilken låtlista, Rosen i Regnet en av mina favoriter,har aldrig hört den live, det måste ha varit något alldeles extra? Hoppas låtarna stannar kvar en stund i repertoaren.

Fint med en vandring i barndomskvarteren, lite typiskt med arga tanten.
Det finns väl alltid en arg tant eller farbror i kvarteren, så det är ju
precis som vanligt.

Hälsningar
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
bengofury



Joined: 29 Aug 2005
Posts: 198
Location: Stockholm (Spånga)

 Post Posted: Mon Sep 25, 2006 9:05 pm    Post subject: Re: Blidösund 21/9
Reply with quote

bosjo wrote:
Karin wrote:
... solen sken och alla var glada utom Arga Tanten ...


Alla var inte alls glada -- jag, till exempel, som tillbringade större delen av förra veckan mellan lakan, hade väldigt lätt att hålla mig för skratt... Och när jag såg setlistan från spelningen började ansiktet skifta i samma grågröna kulör som det hade förra veckan...


bosjo, lider med dig, det var en fantastisk kväll, men nästa gång kommmer du ju!

Nästa gång för mej (oss, hela familjen), blir Salemkyrkan med bröderna Gretsch.
_________________
Hur ska det gå för lille Sven?
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
krikkola



Joined: 29 Dec 2005
Posts: 126
Location: Sundsvall

 Post Posted: Wed Sep 27, 2006 11:07 am    Post subject:
Reply with quote

Vilken fantastisk konsert vi bjöds på! Vilken låtlista!

Jag blev presenterad för Jeber (Den allmänne snubben), som visade sig vare en väldigt trevlig och pratsam person. Han bjöd på några underhållande anekdoter om hur det var att jobba som chafför o allmän snubbe för Anders och kompani i början av 80-talet.

Konserten var kanon och publiken likaså.

F-vandringen dagen efter var verkligen något speciellt.

Tack Anders och alla trevliga människor för en perfekt minisemester så här på sensommaren/hösten.

/Erik
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Wed Sep 27, 2006 2:39 pm    Post subject:
Reply with quote

Instämmer med alla angående Blidösundskvällen. Dels är Blidösund alltid Blidösund, och det var AFR:s 21:a spelning där, ostraffbart bra! Dels var det ju som sagt en känsloframkallande setlista. Diesel, alltså, hur många gånger har jag inte sjungit allsång med mig själv och F till den i bilen? Och nu, med hundra härliga häftiga heads...hyper-huvva-häverts!
Nästa steg måste ju bara bli "Följ mig till fabriken"..den innehåller några av Headmasters mest klassiska textrader.
Del 2 av firandet, F-vandringen i de fd kvarn-kvarteren, missade jag tyvärr pga sedan länge inplanerad 200-personers konferens med mig själv som en av de ansvariga...årets krock, må jag säga. Hoppas på en repris vid senare tillfälle, kanske något återkommande i samband med SRV:s årsmöten, vilka naturligtvis i sin tur ska förläggas i anslutning till Blidösundskonserterna...

Är det inte gungor? Är det inte karuseller? Är det inte äntligen vårt tivoli som gäller? Är det inte kärlek? Sann sann kärlek...

ha det bra allihop, vi ses på Big Ben eller nått annat ställe!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Sep 27, 2006 4:04 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, vilken spelning det var. Makalös setlista!!! Vilka låtval!!! Vem hade vågat hoppas på "Diesel". Och "Rosen i regnet"... om inte Anders hade antytt det vid annat tillfälle här på forumet. Varför inte ge "Paradisets grav" en chans också. Tror att den skulle göra sig utsökt i den här sättningen. Måste också säga att många av de mer traditionella låtvalen som finns med på live-CD:n fick sig ännu en liten uppryckning genom att F valde att spela elektriskt istället för akustiskt. "Delikatesser" fick ju ett härligt tryck i sig. "Komedia" däremot kändes lite softare än den gjort de senaste åren live och det kändes coolt där under resan men hemma vid stereon undrar jag om jag inte föredrar den där mäktiga stegringen av det vilda "Komedia"-mantrat på liveskivan. Nåja, det är nog en humörfråga och smaksak... bara en anteckning i marginalen. I övrigt finns inget mer att tillägga. MAKALÖST var ordet.

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
sunjan



Joined: 25 Aug 2005
Posts: 215
Location: Stockholm

 Post Posted: Wed Sep 27, 2006 4:52 pm    Post subject: Bilder från helgen
Reply with quote

Jag håller med, helt knäckande låtlista, och man känner sig oerhört privilegierad att få vara med på alla dessa festligheter. Tack!

Och alla ni trevliga fans! Så kul att hinna umgås med gänget lite mer: hibbit, karin, bengofury, arnie, hypno, tvillingarna, och alla andra gamla bekantingar som inte är lika aktiva på forumet.

Nu har jag tagit mig i kragen och aktiverat mitt konto på Flickr.
Där ligger några bilder från dagarna tre.

Ni som var med (och alla andra) får gärna kommentera, för att skriva bildtexter. Inte minst till stadsvandringen behövs det ju lite förklaringar.

Här kommer länken:
http://www.flickr.com/photos/jansundstrom/

Ha det!

/Jan
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Blidösund 21/9
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group