FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
peter r. ericson
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Musiker & Samarbetspartners » peter r. ericson
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ingvar



Joined: 15 Jan 2006
Posts: 138
Location: Urgöteborgare men bor i Borås

 Post Posted: Fri Nov 24, 2006 9:53 pm    Post subject: peter r. ericson
Reply with quote

Hej,
Peter känner vi ju som en sanslöst bra gitarrist som kan hitta på många roliga krusiduller ihop med Anders F och resten av bandet.
På F-spelningen den 4:e november i Göteborg, skaffade en bordsgranne Peters skiva "maasai". Som vanligt var jag inte på hugget, utan missade tillfället att öka på min spretiga skivsamling. Men ett mail till Peter besvarades med frågan om jag hade "the blue album". Öhh? nej!
Så damp alltså skivorna ner i brevlådan häromdan. Dessutom signerade!

Jag vill här slå ett slag för just "the blue album acoustic muzak blues". Redan omslaget väcker förväntningar, gissa vem som ligger bakom det??

Speciellt "hello martin (the russian)" , "the winterman" och "duncan and the samba" är otroooligt bra! Skinnet knottrar sig ända från nacken ner till hälarna i vissa passager. Det skulle vara intressant att veta ifall Peter möjligen lyssnat på Lhasa de Selas skiva "La Llorona" (övers. ung. "Hon som gråter"). Ju fler gånger jag hör speciellt dessa spåren blir jag mer och mer övertygad om släktskapet med Lhasa ... alltså inget plagiat, utan det är den speciella känslan som jag vill kalla "innersta själ" eller de förnimmelser som musiken framkallar.

Jag tycker dock att Peter är litet anonym. Hans hemsida verkar ha upphört, och inte finner man mycket på webben.
Dock utlovas vi F-heads av självaste Headmaster att "inom kort" få mer information om bandets medlemmar. Jag spricker snart av nyfikenhet! När man alltså upptäcker vad Peter presterat på "egen hand", undrar man vad som döljer sig bakom övriga bandmedlemmar.

Fast - man skall vara riktigt elak - jag tror minsann att såväl vår Headmaster som såväl vår Peter R är lika goda kålsupare vad gäller vad som är "inom kort"...
Peter lovar nämligen i det blåa albumet: "soon to be followed by the red album: red soil jazz...".

Vet någon något om detta röda album? Visserligen får jag en träff på google, men...

Quote:
Billiga Skivor - Prisjämförelse - CD-skivor billigt på nätetFlying Burrito Brothers - The Red Album. Folkmusik Egypten - Aicha Redouane ... Rönnblom Anders F & Peter R Ericson - The Incredible Grets ...
www.billiga-skivor.se/cd-band-list.php?Band=Red+Norvo+%26+His+Orchestra




Bästa hälsningar / Ingvar

PS Peter R´s "maasai" kan givetvis även rekomenderas! Det är inget fel på den, utan bara det att the blue album är så ruggigt bra!!
Här kan man se hur Peter utvecklats och liksom växlat spår de på 10 år som det är mellan skivorna. DS
_________________
"Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983)
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Musiker & Samarbetspartners » peter r. ericson
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group