FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Vad har hänt med alla sköna medmusiker?
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Musiker & Samarbetspartners » Vad har hänt med alla sköna medmusiker?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Mon Sep 12, 2005 12:02 pm    Post subject: Vad har hänt med alla sköna medmusiker?
Reply with quote

Hej Anders F & alla F-heads!
This is my first message on the F-Forum.
Jag (och förmodligen många med mig) skulle tycka det var otroligt intressant att på F-siten få läsa om vad som hänt med alla sköna medmusiker som spelat eller sjungit med AFR sen starten. Vad har t.ex. Grapenmark, Holm, Thomson, Grut, Dieden, Leroux eller grabbarna i Maddepolam för sig idag - och sen de lämnade F-världen? Och Mats Öberg, som spelade på Snön, Amnesti och Krig&Fred, är det samma Öberg som tillsammans med Morgan Ågren spelat covers av Zappa, t o m med Zappa nån gång? (Idag Mats&Morgan Band, får alltid bra kritik).

Looking F-orward to your response!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Mon Sep 12, 2005 3:10 pm    Post subject:
Reply with quote

Det är på gång... En liten avdelning om alla musiker.
Och vad dom gör nu och så...
Mats Öberg från Musikshoppen Studio på Söder i Stockholm (och som också fixade DVDn till F-BOX) är INTE den Mats Öberg som spelat med Zappa.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Fri Sep 16, 2005 8:17 am    Post subject:
Reply with quote

Hej igen Anders F & alla F-heads!
Än en gång tack för härlig örebrokväll & lycka till med live-CD-projektet. (oavsett om det blir 2, 3, 4 eller 5 CD...)
Funderat lite mer på "medmusikerhistoria". Jag är en gammal rocklexikon-nörd som brukar förlora mig i dylika alster letandes efter för- och efterhistorier, man kan t.ex. utgå från Eric Clapton och via diverse hänvisningar surfa runt i rockhistorien med alla dess samband...inom parentes kan nämnas att dessa vindlingar ofta leder till Jack Bruce, Steve Marriott och Spooky Tooth, men det kan ju ha med musiken att göra...
Nåväl! Skriver detta för att säga hur infamt spännande det vore med en "rocklexikonvariant" på Anders F:s medmusiker genom åren. Att kunna spåra alla från Claes Dieden till Peter R Ericson och vad det varit för band eller andra konstellationer dessa jobbat med både före, samtidigt som och efter samarbetet med AFR. (i Peters fall hoppas jag det dröjer MYCKET LÄNGE innan det handlar om något "efter"!!) Jag hoppas det går att genomföra utan att det kostar för mycket tid. Man behöver ju inte gå längre än ett led, jag menar om nu Dieden producerat bandet X anno 1980 så behöver man inte gå vidare och forska i det bandets medlemmars historia...
Ser dock i första hand fram emot bara början till något liknande.
Och eftersom jag pratade med Anders i Örebro i tisdags om detta och fick lite nya kunskaper, får jag beklaga att Frank T inte längre finns bland oss, och att detta gått mig förbi.
Feel so blue and yellow...tre månader till nästa F-gig!
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
AndyBurroghs



Joined: 28 Aug 2006
Posts: 16
Location: Norrköping

 Post Posted: Wed Sep 13, 2006 10:03 am    Post subject:
Reply with quote

Någon gång hade jag funderingar på att sammanställa ett Rock Family Tree med utgångspunkt i Anders F Rönnblom i den utomordentlige engelske rocknördens Pete Frames anda. Det vill säga utgå från 60-tals grupperna över kompbanden på 70-talet fram till Seskaton som var aktuella då jag hade dessa tankar. Då fanns det ju inte så många vindlingar in i andra rockgrupper (kanske?) och det tycktes som alla hans medmusikanter hamnade som ljudtekniker på Sveriges Radio. Men sen dess har det ju hänt ett och annat!

//Örjan (som kan rekommendera Linda Ronstadts & Ann Savoys "Adieu False Heart")
 Back to top »
View user's profile Send private message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Sun Sep 17, 2006 9:22 am    Post subject:
Reply with quote

AndyBurroghs wrote:
Någon gång hade jag funderingar på att sammanställa ett Rock Family Tree med utgångspunkt i Anders F Rönnblom


Ett Rock Family Tree ska vi naturligtvis ha!!!!
Vi kommer att ta fram underlag under hösten, och lägga upp informationen på hemsidan. Vill någon åta sig att formge detta vore det kanon!!!

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
AndyBurroghs



Joined: 28 Aug 2006
Posts: 16
Location: Norrköping

 Post Posted: Sun Sep 17, 2006 4:01 pm    Post subject:
Reply with quote

Det låter bra det! För er som inte har koll på hur Pete Frames fantastiska grejor ser ut kan titta in på
http://www.urban.ne.jp/home/koa7/byrdstree.htm
för den något enklare varianten, där bara bandkonstellationerna är uppräknade. I böckerna finns det betydligt mer information: intervjuer, diskografi, listplaceringar, egna uppfattningar...
Jag är av uppfattningen att rock family trees görs sig bäst handtextade (Byrdsboxens träd är inget vidare), och tyvärr har jag en rätt krattig stil. Annars vore jag intresserad!

/Örjan (det finns en del helt okej låtar på Jerry Lee Lewis' "Last Man Standing"...)
 Back to top »
View user's profile Send private message
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Mon Dec 04, 2006 10:51 pm    Post subject:
Reply with quote

Något framsteg i "the family tree business"?
Jag kanske har missat nått på sajten.
Annars ser jag fram emot just detta!
När tillfälle ges naturligtvis...
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Mon Aug 20, 2007 12:51 pm    Post subject:
Reply with quote

Upprepar frågan från föregående inlägg i detta ämne, som fortfarande engagerar varje gång man lägger på t.ex. F7:an...
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Musiker & Samarbetspartners » Vad har hänt med alla sköna medmusiker?
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group