FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Amnesti åt bisarra gitarrister...
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Annan musik » Amnesti åt bisarra gitarrister...
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bosjo



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 183
Location: Märsta

 Post Posted: Tue Jan 23, 2007 11:39 pm    Post subject: Amnesti åt bisarra gitarrister...
Reply with quote

Jag har väl redan tidigare erkänt att jag är periodare, och nu har jag trillat dit igen. Inte korsord den här gången, utan bisarra gitarrister. Och allt är naturligtvis Karins fel...

För några veckor sedan bad hon oss att lista artister vi sett genom åren, och intet ont anande skrev jag ner några konserter. För att försöka biffa upp min ganska korta lista skrev jag lite dravel runt omkring varje artist, och i samband med det gjorde jag det ödesdigra misstaget att knalla in på YouTube för att se om det fanns någon video med Michael Hedges och hans "bisarra" gitarrspel. Jag hittade till exempel Aerial boundaries och Because it's there, och nu är jag fast -- jag måste lyssna på dem minst en gång om dan för att inte abstinensbesvären ska bli för svåra... Och det verkar som de bisarra gitarristerna är legio -- till exempel Kotaro Oshio (Hard rain) och Doug Smith (Crest of the revolution). Sånt här brukar ju gå över efter ett tag, men om någon har en kraftfull huskur att tipsa om så är jag intresserad...

Och förresten: Har världen alltid varit översvämmad av bisarra gitarrister, eller har det nyligen varit någon invasion från rymden som jag missat?
_________________
F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade!
 Back to top »
View user's profile Send private message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Wed Jan 24, 2007 10:28 pm    Post subject:
Reply with quote

Hoppsan vad jag ställer till det...

A du Bosjo, YouTube kan man verkligen torska dit på... en riktig skattkammare...
Brukar själv alltid gå in där så fort jag har kontor, mina söta chefer blir tokiga, men det kan dom väl bli då...
Personligen anser jag att det är min uppgift att uppfostra dom rent musikmässigt Wink synd att det bara finns en låt med Anders representerad...
Själv fastnade jag på Mr Zappa för ett tag sedan, åhh vilken lisa för själen...

Någon huskur, hmmm, vad skulle det vara? Hade du bott här neråt så hade det kanske löst sig automatiskt med strömavbrott, det har vi ju titt som tätt

Så, Sorry Bosjo, du får helt enkelt flytta söderut...

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Annan musik » Amnesti åt bisarra gitarrister...
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group