FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Umeå 9/6
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Umeå 9/6
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ante



Joined: 09 Jun 2006
Posts: 7
Location: Umeå

 Post Posted: Sat Jun 09, 2007 11:42 pm    Post subject: Umeå 9/6
Reply with quote

En liten rapport från de nordligare fästena. Precis hemkommen från kvällens spelning på Droskan. Publiken var inte så stor i dessa tider av skolavslutningar och norrländskt stugliv men vi som var där blev definitivt inte besvikna.

Försöker återge lite som jag minns det här och nu:

Spelglädjen lyste verkligen igenom och gjorde kvällen till något minnesvärt. Dans vid scenen i sådant här klart ljus hör inte till vanligheterna häruppe men i avslutande extranumret Osårbar hände det precis som förra gången bandet spelade här !

Bandet hade bäddat för det tidigare genom en stark avslutning. Första setet var bra men sådana här kvällar har publiken här uppe en viss startsträcka. De gick ändå ut starkt med "tolv tiggare" Härligt också att höra "shoppingcenter" och Vildhonung i liveversioner. Vildhonung är en fantastisk låt inte minst live. Skratta tills tåget går avslutade första delen och satt bra.

I avdelning två tog bandet ut svängarna ordentligt och fick igång publiken rejält. Andra delen riktigt riktigt bra. Mer än Amerika funkar alltid, En lysande Komedia spelades på begäran och finalen har jag redan nämnt.

En riktigt bra spelning. Synd att inte fler var där men det är deras förlust.
 Back to top »
View user's profile Send private message
ante



Joined: 09 Jun 2006
Posts: 7
Location: Umeå

 Post Posted: Mon Jun 11, 2007 10:52 am    Post subject:
Reply with quote

Recension:


http://www.folkbladet.nu/2007/06/11/samspelt-band-fick-det-att-gunga/
 Back to top »
View user's profile Send private message
Ulla



Joined: 12 Jun 2007
Posts: 111
Location: Hörnefors,Umeå

 Post Posted: Tue Jun 12, 2007 8:08 am    Post subject:
Reply with quote

Hejsan! Har nu registrerat mej och skriver nu ett inlägg för första gången...
HEJ på er alla F-heads!!
Den 9:e juni befann jag och 3 av mina vänner på spelningen i Umeå.. MYCKET BRA var det förstås! Har varit ett fan sen urminnestider, men det har fått en ny skjuts sen Caviar Pizza skivan och sen dess har det bara ökat. Very Happy Andersf fick ett nytt fan denna ljuvliga sommarkväll, en vän som knappt visste vem han var blev HELT såld så nu ska jag pracka på henne några skivor, har ni några tips vad gäller nybörjare? Själv föreslog jag liveskivan.

byebye för denna gång!!
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Tue Jun 12, 2007 10:13 am    Post subject:
Reply with quote

Ulla wrote:
Andersf fick ett nytt fan denna ljuvliga sommarkväll, en vän som knappt visste vem han var blev HELT såld så nu ska jag pracka på henne några skivor, har ni några tips vad gäller nybörjare? Själv föreslog jag liveskivan.

byebye för denna gång!!


Välkommen hit Ulla! Va kul att du har hittat hit Wink Kul också med nya människor som upptäcker Anders F.

Hmmmm...tips för nybörjare.... oj va svårt. Men jag tycker nog att de två samlingarna "Frestelsen" och "Romantiken" ger en bra bild av Anders produktion. Sedan kan man ju komplettera med skivorna som har kommit efter dom. Och F-Boxen är ju förstås given med allt på ett bräde om hon verkligen är helt såld. Då lär hon inte bli besviken. Men det är ju en liten investering. Men som sagt, samlingarna tycker jag är en bra start.

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » Umeå 9/6
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group