FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Soundtrack of our Lives - gratisgig
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Annan musik » Soundtrack of our Lives - gratisgig
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sunjan



Joined: 25 Aug 2005
Posts: 215
Location: Stockholm

 Post Posted: Sat Aug 25, 2007 8:07 pm    Post subject: Soundtrack of our Lives - gratisgig
Reply with quote

Halloj,

Inte riktigt samma som Rönnblom, men TSOOL svänger rätt bra i alla fall.
Gratis konsert i Stockholm den 1 september:
http://www.thisiswanted.eu/index.php/stockholm/agenda/

Någon mer härifrån forumet som ska gå?
Jag tar med mig bandaren i alla fall...

Ha det!

/Jan
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Gudrun



Joined: 21 Feb 2007
Posts: 33
Location: Stockholm

 Post Posted: Sat Aug 25, 2007 8:43 pm    Post subject:
Reply with quote

Åh, jag skulle gärna gå...tycker att de är ett av Sveriges bästa liveband faktiskt - men jag tror bestämt jag e bortbjuden just den kvällen - såg dem på Nalen för några år sedan, en onsdagkväll med alldeles för städad 35+publik som stod med armarna i kors som stela pappersdockor medan Ebbot kämpade frenetiskt för att få igång publiken...inte ens en cover på Ace Of Spades fick publiken att våga röra på sig...herregud, det var ju arbetsdag dagen efter och då kan man inte dricka öl och om man inte dricker öl kan man inte visa att man tycker det svänger...jag hoppas de får bättre publik denna gång. Och jag ser fram emot recensioner här på forumet!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sun Aug 26, 2007 10:07 am    Post subject:
Reply with quote

Gudrun wrote:
en onsdagkväll med alldeles för städad 35+publik som stod med armarna i kors som stela pappersdockor medan Ebbot kämpade frenetiskt för att få igång publiken...inte ens en cover på Ace Of Spades fick publiken att våga röra på sig...herregud, det var ju arbetsdag dagen efter och då kan man inte dricka öl och om man inte dricker öl kan man inte visa att man tycker det svänger...


Jag blev faktiskt anonymt anmäld till Socialen en gång när jag och tjejerna var och kollade på ett band här i Borås och detta just för att jag dansade.. någon hade sett oss och antog att jag var kraftígt onykter och tyckte detta var ett olämligt uppförande tillsammans med mina barn!
Som tur var så kunde jag styrka att jag var nykter då en av mina dåvarande chefer var med... för jag blev minsann nerkallad på ett möte och fick förklara mig.. och bevisa min oskuld... så utrednigen lades ner!!! Ni fattar ju själva! Efter det så vågade jag knappt svänga på höfterna... men som tur var så gick det över!!! Men så kan det gå!!!

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ulla



Joined: 12 Jun 2007
Posts: 111
Location: Hörnefors,Umeå

 Post Posted: Sun Aug 26, 2007 8:20 pm    Post subject: Stå stilla när du lyssnar på musik....
Reply with quote

Hm...det verkar ju inte riktigt klokt att man kan bli anmäld när man går på en konsert eller liknande!!! Vad gjorde de själva där då, den eller de som gick dit??? Rolling Eyes De som anmälde alltså. Man kan ju få förföljelsemani för mindre Confused
Följde med min yngsta dotter på en Kent-spelning här hemma i Umeå och stod till sist längst fram bland alla "fjortisar" och diggade..det var ganska roligt fast jag såg ju deras blickar och inte minst de andra "vuxna" som stod längre bort och en del höll för öronen! Oj stackars mina trumhinnor..!! Tänkte de kanske.
Ganska intressant är det att dela in musikintresset i avdelningar barn,ungdom,vuxet och musik som spelas på ålderdomshem och liknande.
Vad kommer vi att lyssna på när vi är 80-90 år? Ska vi gissa...

Fortsätt twista Karin!!
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Thu Aug 30, 2007 6:43 pm    Post subject: Re: Stå stilla när du lyssnar på musik....
Reply with quote

Ulla wrote:
Hm...det verkar ju inte riktigt klokt att man kan bli anmäld när man går på en konsert eller liknande!!! Vad gjorde de själva där då, den eller de som gick dit??? Rolling Eyes De som anmälde alltså. Man kan ju få förföljelsemani för mindre Confused


Ulla... skillnaden var väl att jag hade fräckheten att dansa Wink ... en helt vanlig Torsdagskväll i Borås... Ja, jag säger då det... det har ju gått ett par år (15 år) sedan den händelsen nu... och det är en jävla tur att jag är den jag är annars hade det kunnat resultera i va fan som helst... men det var lite jobbigt ett tag efter det faktiskt... Men nu för tiden dansar jag för fullt... måste följa mitt hjärta liksom och där inne verkar det svänga för fullt Laughing

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Fri Aug 31, 2007 12:28 pm    Post subject: Re: Stå stilla när du lyssnar på musik....
Reply with quote

Karin wrote:
Ulla wrote:
Hm...det verkar ju inte riktigt klokt att man kan bli anmäld när man går på en konsert eller liknande!!! Vad gjorde de själva där då, den eller de som gick dit??? Rolling Eyes De som anmälde alltså. Man kan ju få förföljelsemani för mindre Confused


Ulla... skillnaden var väl att jag hade fräckheten att dansa Wink ... en helt vanlig Torsdagskväll i Borås...


Dansa???? En helt vanlig torsdagkväll i Borås???? Inte bra Karin, inte bra Wink . Och vad gjorde de som anmälde dig och var där??? Tjaa du...de stod nog och kollade. Stod rakt upp och ner. En gång så var jag på Ulf Lundell i Säters Folkets Park.... hmmm 95 tror jag det var. Jag stod så klart längst fram (gör jag nästan alltid på Uffe, såvida inte resten av familljen är med). Bredvid mig och min kompis som dansade vilt stod en kille och en tjej blickstilla och irriterade sig gång på gång över vårt dansande. Dom dansade inte, dom sjöng inte, dom applåderade fan inte ens. Dom bara stod där. I slutet av konserten... efter drygt två och en halvtimmes surande säger Uffe:
- Det står en kille och en tjej längst fram därnere till höger. Alltså... dom har stått med armarna i kors nu i två och en halv timme.... dom måste ha haft världens tråkigaste kväll alltså (stort Lundell-garv följt av stort jubel från publiken). Hmmmm...dom kanske spelar in en bootleg.
Jag kan säga att dom såg mycket generade ut efter den anmärkningen. Så kan det gå Very Happy .

Fortsätt dansa Karin. Det behövs!

Micke
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Annan musik » Soundtrack of our Lives - gratisgig
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group