FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Steffe Sundström
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Annan musik » Steffe Sundström
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sat Oct 08, 2005 12:02 pm    Post subject: Steffe Sundström
Reply with quote

är oxå en go gubbe, såg på hans hemsida att han ska göra två spelningar i Gbg den 26 o 27 oct på Klara, endast 80 biljetter per spelning.
Lyckades få tag på biljett, så det blir gött att leva nu ett tag framöver, först Steffe och sedan AFR den 12 nov.


Kramar från en lycklig Karin... Laughing
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Sat Oct 08, 2005 8:00 pm    Post subject:
Reply with quote

Jajamen, Steffe är kanon. Han första LP "En bärs med Nefertite" är inte att leka med. Och plattan med Allan Edwall-tolkningar får vi inte glömma. Very Happy Han verkar ju dessutom också så där härligt avslappnat sympatisk som Anders F. Har träffat honom några gånger när han har varit här i Örebro och signerat skivor och han var verkligen supertrevlig. En rolig grej som jag läste om honom var att när han turnerade med paketet "Bland helgon, skurkar och vanligt folk" så fick man under konserten i Surahammar strömavbrott. Eftersom konsertstället låg vid vattnet så föreslog Steffe att alla inkl. publiken skulle passa på att bada så skulle man fortsätta konserten UNPLUGGED PÅ RIKTIGT om strömmen inte kom tillbaka. Så skedde också. Cool . Coolt, är ordet för sånt. Såg den där turnén när dom var i Eskilstuna (där jag bodde då och kommer ifrån) och dom spelade på ett ställe som inte var större än ett ordinärt vardagsrum men Steffe var så cool och häcklade stackars Lasse W rått och hjärtligt mellan låtarna för att han fick mer applåder. Tror säkert att det blir kanon i Gbg. Då är jag själv i Sthlm och tittar på herr Lundell på Tyrol.

Kram själv och grattis till Steffe-biljetterna
Micke
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sun Oct 09, 2005 11:17 am    Post subject:
Reply with quote

Micke L wrote:
Jajamen, Steffe är kanon. Han första LP "En bärs med Nefertite" är inte att leka med. Och plattan med Allan Edwall-tolkningar får vi inte glömma. Very Happy Han verkar ju dessutom också så där härligt avslappnat sympatisk som Anders F. Har träffat honom några gånger när han har varit här i Örebro och signerat skivor och han var verkligen supertrevlig. En rolig grej som jag läste om honom var att när han turnerade med paketet "Bland helgon, skurkar och vanligt folk" så fick man under konserten i Surahammar strömavbrott. Eftersom konsertstället låg vid vattnet så föreslog Steffe att alla inkl. publiken skulle passa på att bada så skulle man fortsätta konserten UNPLUGGED PÅ RIKTIGT om strömmen inte kom tillbaka. Så skedde också. Cool . Coolt, är ordet för sånt. Såg den där turnén när dom var i Eskilstuna (där jag bodde då och kommer ifrån) och dom spelade på ett ställe som inte var större än ett ordinärt vardagsrum men Steffe var så cool och häcklade stackars Lasse W rått och hjärtligt mellan låtarna för att han fick mer applåder. Tror säkert att det blir kanon i Gbg. Då är jag själv i Sthlm och tittar på herr Lundell på Tyrol.

Kram själv och grattis till Steffe-biljetterna
Micke



Ja, han är speciell, Mr Sundström.
Har faktiskt följt (förföljt) Steffe nu i 11-12 år land o rike runt och har oxå haft tillfälle att träffa honom flera ggr, förr blev jag så tagen så att jag ofta började gråta efter hans spelningar (känslosam tjej du vet) och otaliga är de ggr som han har tröstat mig. Hans texter har oxå hjäpt mig igenom svåra stunder i livet...
Hans spelningar med skurkarna tycker jag var helt kanon, då satt ju Rothstein bakom trummorna ( Sveriges bästa trummis) vilket ös...

På tal om känslosam så blev jag faktiskt det nu i Örebro oxå, tårarna bara kom efter sista spelningen på Onsdagen ,men då fick jag en tröstens kram utav Anders...

Ulf Lundell jag jag sett två ggr i Varberg, jäkligt bra.
Hoppas det blir en bra spelning nu i Sthlm.

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Mon Nov 20, 2006 5:15 pm    Post subject:
Reply with quote

Då har jag bokat biljett till en spelning här i Borås med Steffe... såg hans gig i Göteborg nu i Oktober, som för övrigt var förbannat bra.. men denna gång kommer han själv, det är väl enda chansen att få en spelning att gå ihop i denna stad.. att komma ensam, endast iförd gitarr... Wink

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Janne



Joined: 18 Sep 2006
Posts: 64
Location: Falun

 Post Posted: Mon Nov 20, 2006 8:05 pm    Post subject:
Reply with quote

Sundström har ju - liksom AFR - alltid haft lite av den där punkattityden som jag ofta inser att jag saknar hos artister som t.ex. Lasse W. Och efter förra plattan, som jag inte tyckte var så lyckad, kreativt sett, så har han ju tagit rejäl revanch genom att släppa en av sina kanske absolut bästa plattor hittills. Vilket fantastiskt hantverk!

Synd att han missar Falun denna sväng, bara...
_________________
Det här är ett stycke text som har lagts till i det inlägg du läser...
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Sat Jan 27, 2007 3:42 pm    Post subject:
Reply with quote

I dag kommer Steffe till Borås... och jag får äntligen med mig yngsta dottern på en spelning... det ska bli jäkligt roligt Very Happy

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Parfymerad Kyckling



Joined: 02 Dec 2005
Posts: 44

 Post Posted: Fri Feb 09, 2007 12:41 am    Post subject: Sundström är speciell...
Reply with quote

Gillar Stefan Sundström ända sedan jag såg honom på Mosebacke 1990. han var så spelkåt att han gick på innan förbandet (Baba Blues) och körde tre låtar ensam med gitarren innan förbandet fick göra sin dryga timme. Sedan kom han tillbaka med Apache och körde fullständigt skiten ur publiken. Den låt som främst fastnade i huvudet och hjärtat var "Wao-Wao" med sin beskrivning av tjejen som kommer till storstaden för att bli lycklig, men som vänder hem till landet igen när hon fått uppleva Stockholms tvivelaktiga fröjder.
"Men om det är ska bli nån sorts djälva databas
så drar jag till Norrbotten, och lever på KAS"
Sundström är, liksom Anders F , ett av bevisen på att man kan ha en punkares själ hela livet utan att det artistiskt blir patetiskt.
_________________
Yeah, right, exactly...du vet vad jag menar...
 Back to top »
View user's profile Send private message
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Thu Oct 14, 2010 11:43 am    Post subject:
Reply with quote

LIVE idag i nya gamla Bryggarsalen vid Odenplan. Very Happy
http://www.bryggarsalen.se/Scen.aspx
Emma Essinger förband.
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Annan musik » Steffe Sundström
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group