FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
SETLISTA Mosebacke 29 sept
Goto page 1, 2  Next
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » SETLISTA Mosebacke 29 sept
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Tue Sep 30, 2008 8:04 am    Post subject: SETLISTA Mosebacke 29 sept
Reply with quote

1. JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
2. LÅNG TID
3. CAVIAR PIZZA
4. VILDHONUNG
5. MAMMA HJÄLP MIG
6. BARFOTA I DÅRHUS (med Caj Karlsoon och Johan Glössner)
7. MER ÄN AMERIKA
8. JESUS MARX OCH BILLY THE KID
9. TUNN TUNN TRÅD
10. OSÅRBAR

Xtra
1. VÄLKOMMEN TILL VERKLIGHETEN (solo/ack. version)
2. TOLV TIGGARE
3. EUROPA BRINNER
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Candyman



Joined: 30 Jan 2006
Posts: 270
Location: Södermalm

 Post Posted: Tue Sep 30, 2008 10:10 am    Post subject:
Reply with quote

”Början på en märklig sång, en hyllning till Jerry Garcia”.

Mina intryck från gårdagskvällen. Anlände tidigt så att jag kunde lyssna på alla artisterna. Linda Ström som äntrade scenen först var väl i mitt tycke bäst av de tre övriga artisterna. Linda följdes av Caj Karlsson som sjöng för barnen och därefter körde The Charge ett kort set där de gjorde allt för att få upp publiken på dansgolvet. Med hjälp av en liten muta fick de till slut fart på några stycken i alla fall.

Det var utlovat att AFR & Co skulle upp på scenen vid 22:15 men inte förrän 23:00 äntrade bandet scenen (p g a tidigare förseningar i programmet). Tyvärr hade en stor del av publiken då lämnat Mosebacke.

Kvällen hade varit lång och förseningen gjorde att ytterligare en öl eller två rann ner i min strupe. Vet inte om det berodde på ölen eller ngt annat men det kändes inte som att de första låtarna inte nådde de brukliga höjderna. T ex framfördes Caviar Pizza i en tämligen kort version (bara 6:40 lång!). Tydligen till Rothsteins lycka då han tydligen inte gillar ”sånt där Grateful Dead-flummande som låten kan dra iväg på” (enl Rothstein efter konserten). För min del får det dock gärna vara mycket mer Grateful Dead-inspirerat. Ju mer desto bättre!!!

Någonstans runt Mamma Hjälp Mig började det dock kännas bättre (kanske jag börjat nyktra till). MHM följdes av en märklig sak där Caj Karlsson och AFR tydligen skrivit några verser var. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Bitvis lysande (inkl hyllningen till Jerry!) men lite märklig på något konstigt sätt som jag inte riktigt kan beskriva.

Mer Än Amerika som ”gästades” av Ginsberg följdes av JM&BTK som framfördes i en riktigt fin version där Jesper L och AFR i första ”breaket” drog iväg i (Jerry-?)inspirerade utsvävningar. I det andra ”breaket” fick (tog sig?) Rothstein lösare tyglar än vad jag hört tidigare i låten. Därpå följande Tunn Tunn Tråd är dock inte någon av mina favoriter. Den känns alltför begränsad. Kanske den skulle passa bättre inslängd mitt i Osårbar eller Tolv Tiggare men på egen hand så känns den, ja begränsad. Slutjammet var dock fint.

Osårbar framfördes i en ganska standardvariant, d v s mkt bra men inte någon av de där fenomenala versionerna som bandet då och då förgyller vår tillvaro med.

Som första extranummer bjöd AFR (efter att fått backning på stämningen av gitarren) på en mycket fin akustisk version av Välkommen Till Verkligheten. Tolv Tiggare framfördes utan Peter R (om man bortser från hans coola scenpose och lite bakgrundssång) men till avslutande Europa Brinner hade han plockat upp gitarren på nytt. Vid det laget var undertecknad dock mkt trött och kunde väl inte till fullo njuta av låten.
_________________
"Hand me my old guitar
Pass the whiskey round"
 Back to top »
View user's profile Send private message
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Tue Sep 30, 2008 8:08 pm    Post subject:
Reply with quote

Håller med dig Candyman . Men bara till en del - det mesta vet du ju eftersom vuii promenerade hemåt tillsammans längs Tarzan Boulevard (Hornsgatan)

- är kvällspigg och ölen har ingen tröttande inverkan - tvärtom - gillar sena kvällar - (men inte tidiga mornar och morgonmöten dagen efter som jag själv håller i...)
- tyckte mycket om den mera komprimerade CP - den fick mera bett -även om jag gärna njuter av en 15 minuterverson ngn gång
- gillade verkligen duetten - särskilt refrängen och hade dessutom gärna sett Linda Ström köra på Osårbar.
- men framför allt anser jag Tunn Tunn Tråd vara en suverän livelåt även om den även i mitt tycke saknar lite substans, Till bilkörning och live är den dock kanon.
- Att få tre av mina absoluta livefavoriter
TTT,
Osårbar och
Tolv tiggare
i slutet/ som extra, samt en läcker akustisk verson av Välkommen till verkligheten och dessutom den mest innerliga och rent lysande verson aqv Europa Brinner ger en konsert med något tveksam start 12 Boulevarder av fem möjliga

Blev dessutom uppbjuden till en galen dans mot slutet av för mig okänd dam så lite kanske det bidrog till euforin liksom ölintaget - det händer ju inte så ofta i min ålder Smile

För övrigt gillade jag Linda Ströms tre första låtar skarpt och hennes röst - The Charge är proffsiga men småtrista medan Kaj C bladnade o gav - en del riktigt bra och absolut extra plus för inlevelsen.

Och att Anders o bandet bjöd på 90 minuter efter att blivit uppsläppta sent är stort. (Förlåt att jag ropade efter ännu ett extranummer :-=)

I dag har det varit en lite tung dag på jobbet - och lång -kom precis hem, men nu är det inte så länge innan det vankas Big Ben.
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Thu Oct 02, 2008 6:51 pm    Post subject:
Reply with quote

Eftertankens blanka skärpa :
Glömde bort artt nämna downtempoversonen avLång Tid som jag inte hört - lysande - den var tydligen förfinad till denna fulländning till båten två som jag missade enl Candyman

Krank blekhet existerar ej om man inte funderar över DIFs prestationer i år - när nu blir det till matchen DIF -Peking iaf
_________________
FBOX
923


Last edited by arnbert on Fri Oct 03, 2008 7:25 pm; edited 1 time in total
 Back to top »
View user's profile Send private message
Candyman



Joined: 30 Jan 2006
Posts: 270
Location: Södermalm

 Post Posted: Fri Oct 03, 2008 7:39 am    Post subject:
Reply with quote

Downtempoversion av Skuggspel?
Måste varit så "downtempo" att en takt låg före konserten och en efter så att jag missade den helt;-)
Däremot har jag (trots ölen) ett minne av en downtempoversion av Lång Tid.
_________________
"Hand me my old guitar
Pass the whiskey round"
 Back to top »
View user's profile Send private message
Headmaster



Joined: 26 Aug 2005
Posts: 1540
Location: Stockholm

 Post Posted: Fri Oct 03, 2008 7:46 am    Post subject:
Reply with quote

Candyman wrote:
Downtempoversion av Skuggspel?


En ‘downtempoversion‘ av Skuggspel framfördes faktiskt i Kalmar den 26/9.

(F)Headmaster
_________________
Roll along... Sail away!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Candyman



Joined: 30 Jan 2006
Posts: 270
Location: Södermalm

 Post Posted: Fri Oct 03, 2008 10:27 am    Post subject:
Reply with quote

Förklarar ändå inte hur arnbert, även om hans hörsel är oerhört skärpt, kunde höra låten den 29:e. Då ljudets hastighet vid en temperatur av 15 grader Celsius är ca 337,5 m/s och sträckan är ca 312137 m borde ljudet av låten passerat Mosebacke redan 15 min och 24,6 sekunder efter att den framfördes på torsdagskvällen (den 26:e). Eller är det möjligen så att ljudet for runt vårt klot ett par varv innan det nådde arnberts öron? Wink
_________________
"Hand me my old guitar
Pass the whiskey round"
 Back to top »
View user's profile Send private message
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Fri Oct 03, 2008 11:01 am    Post subject:
Reply with quote

Du är faktiskt väldigt rolig du, Candyman...


Trevlig helg

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Fri Oct 03, 2008 7:22 pm    Post subject:
Reply with quote

ja ja - klart att det var "lång tid" o de som var på båten 2 fick ju också lyssna på just denna - även de skarpaste hjärnor kan om de blir för överfyllda med f-citat o f-låttitlar få så kallat hjärnsläpp...

solly solly
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Fri Oct 03, 2008 7:26 pm    Post subject:
Reply with quote

för övrigt blev ju gårdagens sena fotbollsmatch en ganska blek tillställning som tog lång tid o inte slutade förrän halv elva
1-1 - suck
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
maha



Joined: 27 Aug 2007
Posts: 26
Location: Västerås

 Post Posted: Sat Oct 04, 2008 1:16 am    Post subject:
Reply with quote

Är det bara jag som tycker att det blir "för mycket av det goda" med alla tyckanden och tänkanden" om spelningar som varit? Visst är det kul att få se vilka låtar man missat geonm att inte närvara, men sen???
_________________
"och du väntar och väntar och väntar igen"
 Back to top »
View user's profile Send private message
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Thu Oct 09, 2008 12:26 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja nu har ingen svarat på 120 timmar på ovanstående replik så jag förmodar att F-heads gärna diskuterar setlistor, versioner, udda låtval, Peters hattar, instrumentinsatser & mellansnack, publikreaktioner & närvarolistor, ölpriser, extranummer och förväntningar inför kommande spelningar. Very Happy
Själv har jag aldrig råkat ut för verbal överdosering på något jag är intresserad av men det kanske är möjligt?
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Sun Oct 12, 2008 10:04 pm    Post subject:
Reply with quote

Ett av flera stora nöjen med F-site Forum är förväntningsprat inför och "utvärderingssnack" efter konserterna. I och för sig ännu mer nöjsamt när man varit på plats men ändå...så skriv vidare bara, det är perfekt att läsa till kvällswhiskyn (efter stängningsdags).
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Karin



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 665
Location: Borås

 Post Posted: Mon Oct 13, 2008 9:15 am    Post subject:
Reply with quote

maha wrote:
Är det bara jag som tycker att det blir "för mycket av det goda" med alla tyckanden och tänkanden" om spelningar som varit? Visst är det kul att få se vilka låtar man missat geonm att inte närvara, men sen???

Vafalls... nu tillhör ju inte jag de värsta nördarna Laughing men det är ju skitkul att läsa och precis som Arnie säger så är "förväntningspratet"samt "utvärderningssnacket" ett stor del av nöjet och något som jag verkligen ser fram emot att läsa. Mera sånt tycker jag!


Men Maha.. det är helt okey.. skriv och läs det du tycker är bra och skit i resten... men fortsätt att göra inlägg.. för det är ju det som håller forumet igång... Detta blev ju ett väldigt bra inlägg t.ex med många svar...

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
maha



Joined: 27 Aug 2007
Posts: 26
Location: Västerås

 Post Posted: Mon Oct 13, 2008 3:41 pm    Post subject:
Reply with quote

Ok, jag ger mig....
_________________
"och du väntar och väntar och väntar igen"
 Back to top »
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » SETLISTA Mosebacke 29 sept
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group