FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
ÖREBRO???? Var? När? och Hur?
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » ÖREBRO???? Var? När? och Hur?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster

Post Posted: Fri Oct 24, 2008 11:33 am    Post subject: ÖREBRO???? Var? När? och Hur?
Reply with quote

Det ser helt hopplöst ut med Örebro.
Vi har ju inte varit där på flera år.
Vad har hänt med den gamla fina F-Staden?
Finns det några F-Heads kvar?
Kan ingen sparka i gång något, tipsa oss eller någon om att det är dags för en God-Jul-God-Jul-fest i Örebro.

(F)Headmaster
peter

Post Posted: Fri Oct 24, 2008 8:42 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej
I F-staden finns F-headsen kvar för all framtid.
Jag har läst om ett ställe som heter Mitt andra hem och som har haft en del spelningar.Jag har mailat till dom och framfört min önskan.

Många Hälsningar
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
Micke L

Post Posted: Fri Oct 24, 2008 10:09 pm    Post subject: Re: ÖREBRO???? Var? När? och Hur?
Reply with quote

Headmaster wrote:
Det ser helt hopplöst ut med Örebro.
Vi har ju inte varit där på flera år.
Vad har hänt med den gamla fina F-Staden?
Finns det några F-Heads kvar?
Kan ingen sparka i gång något, tipsa oss eller någon om att det är dags för en God-Jul-God-Jul-fest i Örebro.

(F)Headmaster

Jodå F-Headsen finns kvar och lever och frodas. Saken är väl den att en del ställen byter namn och därmed ofta publik också tyvärr. K5 där "LFDMZ" är inspelad heter numera något annat och vänder väl sig tyvärr inte direkt till F-målgruppen. Mitt Andra Hem som Peter nämner är dock ett mycket bra ställe. I vintras så körde man en serie mycket fina söndagsgig med bl a Pugh Rogefeldt, Lars Demian, Anna Christoffersson m fl. Plus att man har haft en hel del andra bra konserter också. Dock så lämpar sig scenutformningen mer för ett akustiskt gig, typ F solo eller med Gretsch. I annat fall får Björn och Björn stå och sitta och spela mitt i gången för toalettkön. Platsen för scenen är nämligen lite lattjo placerad. Men stället är supermysigt och vad jag förstått så ska man väl fortsätta med söndagsspelingarna framöver. Just dom gigen är det Dennis på Najz Prajz (där ni signerade LFDMZ) som bokar eller åtminstone har gjort. Andra gig har väl Mitt Andra Hem hand om själva.

Sedan så har vi ju ett ruskigt fint konserthus men det kanske är för stort? Vet inte hur stort Vara konserthus är där ni spelat och hur välbesökt det var? Nämen, nog vore det väl konstigt om man inte skulle kunna dra ihop ett gig i Örebro. Embarassed

Micke

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Arnie

Post Posted: Fri Oct 24, 2008 10:55 pm    Post subject:
Reply with quote

Med tanke på besöksfrekvensen på LFDMZ-giggen finns det fler örebro-fheads där ute. Jag vet nog vilka en del är! Jag känner även flera örebroare i förskingringen som borde kunna vara stödtrupper (och även vakna till här på forumet, hej Strand Smile ). Själv är jag bara halvnärking på mödernet vilket i alla fall fick mig att köra de dryga 20 milen till Örebro både för LFDMZ och releasekonserten för densamma.
Örebro är väl kanske den mest klassiska F-staden, med myntandet av F-heads-begreppet, liveinspelningarna och mycket annat på meritlistan. Låt det fortsätta så!
russel

Post Posted: Wed Oct 29, 2008 10:01 pm    Post subject:
Reply with quote

Oh, jag finns lite i kulisserna också.

Dottern får all min tid känns det som Razz

Det har tyvärr försvunnit lite lokaler som påpekas.

Dennis Karlsson som drog i programmet på söndagar har jag inte hört om han har mer på gång ännu(brukar få sms) han är dessutom inte kvar på Najz Prajz.

K5 heter numera 'Stället vid hörnet av torget' och verkar ha riktat sin verksamhet på klubbar o dansgolv.

Conventum finns, men det är så attans dyrt o hyra in sig.

Kulturhuset(Folkets hus) vore kanske bättre?
(Club Aska som är den lokala arrangören för den hårdare musiken hyr in sig här och numera även Conventum då de satsar lite större)

Satin kanske medans det finns kvar finns ju en okej festvåning där en del spelningar skett.
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Micke L

Post Posted: Sat Nov 22, 2008 11:51 pm    Post subject:
Reply with quote

Hjalmar Bergman-teatern kanske kunde vara nåt? Tar 600 pers när det är fullsatt men det kanske är lite stort? Men den är jäkligt fin och en bra konsert och teaterplats. Tror att det är Länsteatern som hyr ut den.

Micke

Frank Zappa
 Back to top »
andersf.com Forum Index » Live! » ÖREBRO???? Var? När? och Hur?
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003