FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
MOTT THE HOOPLE reunion!
Goto page Previous  1, 2, 3
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Annan musik » MOTT THE HOOPLE reunion!
View previous topic :: View next topic  
Author Message
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Sat Oct 20, 2012 7:47 pm    Post subject:
Reply with quote

Bland de bästa konserter jag varit på var Mott på konserthuset m Mick R
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Mon Apr 29, 2013 1:31 pm    Post subject:
Reply with quote

The original Mott the Hoople.
Nu efter 4 år kommer en chans till!
Inte klassiska Hammersmith men bara 5 datum igen.
Ojojoj:
Cool

"The band, whose fame was established initially by their incandescent live shows, reformed to celebrate their
legacy in 2009, which saw them play a series of critically and commercially successful live dates to mark their 40th
anniversary. The gigs, including a 5-night, sold-out stint at London’s Hammersmith Apollo, were the first time the
original lineup had played together in over 35 years, and brought a tear to many a fan’s eye.
The universally lavish praise for them included a 5/5 Daily Telegraph review that declared “Mott The Hoople storm back to London for a dazzling night at the Hammersmith Apollo.”
The band will be returning to the UK in November 2013 for five dates only:
Mon 11th Nov Birmingham Symphony Hall
Wed 13th Nov Glasgow Clyde Auditorium
Sat 16th Nov Newcastle City Hall
Sun 17th Nov Manchester O2 Apollo
Mon 18th Nov London The O2
The shows will feature original members Verden Allen (keyboards/vocals), Ian Hunter (vocals/guitar / piano), Mick
Ralphs (guitar/vocals) and Overend Watts (bass/vocals). Due to ill health, original drummer Dale Griffin will be
substituted by Martin Chambers (The Pretenders).
All tickets are priced £40, except London, which is £45 – subject to booking fee and available through
www.aeglive.co.uk Tickets go on sale at 9am GMT Friday 26th April 2013."
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Mon Apr 29, 2013 3:01 pm    Post subject:
Reply with quote

Dom var jävligt bra men känns det inte lite sådär när dom gör det EN GÅNG TILL? Hade det inte räckt förra gången. Jag blir lite allergisk mot band, oavsett om dom är jävligt bra, som ska envisas med att hålla på sådär. Antingen så finns man eller så finns man inte. All heder till Thåström och Abba som låter sina grupper vila i frid.

"Ebba Grön bevaras bäst av att bandet får vila i frid. Jag vet att det är så. Att ställa sig upp vid 40 års ålder och sjunga gamla punklåtar om förorten, en förort som jag inte ens varit i på 20 år... jag vet inte var den energin skulle komma ifrån i dag, hur jag skulle kunna uppbåda den nödvändiga entusiasmen. Visst, arton miljoner för tre gig... det är skitmycket deg. Och det är inte så att jag har så mycket pengar att jag har råd att nobba egentligen men den ångest jag skulle känna inför att gå upp och göra den grejen... så mycket Valium finns inte att samla ihop i hela Sverige att jag skulle fixa det. Får kalla kårar bara jag tänker på det."

Thåström 1998 om att ha blivit erbjuden 18 miljoner kronor att återförena Ebba Grön för tre spelningar
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Mon Apr 29, 2013 3:11 pm    Post subject:
Reply with quote

Tänkte också så... "En gång till..."
Men ok.
De har inte överutnyttjat 09-succen. Alls.
De väntade 4 år.
De kör inte på Hammersmith igen (som var en del av grejen sist då liveskivan spelades in där.)
Dale Griffin verkar inte alls kunna vara med i höst.
De kör återigen bara 5 spelningar.
Och typ bara typska gamla arbetarklass-Mott-metropolerna.
Typ style and class as usual med de där killarna. Cool
Det är godkänt. Very Happy
Men nej kommer inte ha råd i år igen.
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Arnie



Joined: 12 Sep 2005
Posts: 601
Location: Vendel

 Post Posted: Tue Jul 02, 2013 10:53 pm    Post subject:
Reply with quote

Biljettpriserna är ju rena bargainet, men så tillkommer ju resan...och visst är det blandade känslor, en annan är att "när jag nu inte såg dem under den riktiga storhetstiden, varför ska jag göra det nu?" - men när jag t ex såg Spencer Davis i Uppsala för några år sen var alla tvivel glömda. Det är kul att vara där när legenderna står på scen. Bara kvaliteten håller.
_________________
"Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Tue Feb 13, 2018 12:15 pm    Post subject:
Reply with quote

Bombnedslag!
Mott the Hoople en tredje gång!
Tja bas-Overend och trum-Buffin är ju döda nu.
Och gitarr-Mick är väl strokehandikappad.
Så detta är ju en lustig idé, de tre levande från sista årets Hoople-Mott, Morgan och Ariel som inte varit med alls 09 och 13 men som också de är sjyssta blokes.
(Men what about Verden?! Pigg och hel och drivande i 2009-återträffen. Mott the Hoople utan Verden Allen!?)

Men det är nog grejen att inte upprepa sig.
09 var det bara Hammersmith med originalMott.
13 var det original men helt utan Griffin, och konserter i industristäder i norra England.
18 blir det bara mark2-Mott. Och kanske bara Europa??

Breaking news just in:

Dalhalla 2 juli 2018.
Biljettsläpp 14 februari.
Endast tre konserter i Europa säger ryktet.
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rågång



Joined: 18 Oct 2006
Posts: 15

 Post Posted: Thu Jul 05, 2018 9:03 am    Post subject:
Reply with quote

Fantastiska arenan Dalhalla lyste med många tomma bänkrader, men som vanligt var entusiasmen bland de till kalkbrottet resta gamla fansen stor. Bandet bestod till sin helhet av Ian Hunter & Rant band, ett numera tight och välspelat combo i klass med AFR-band, kompletterat med Morgan Fisher & Ariel Bender. Den förstnämnde bidrog med bra pianospel och positiva utspel, den sistnämnde var mest en clown med gitarr. Alla hits från de sista åren av Mott the Hoople, fick plats i spelprogrammet. Det mesta var mycket bra, men mist minnesvärt i undertecknads hjärnbalk blir versionerna av Lounge Lizard och Walking with a mountain, samt ett lång combo bestående av bla. Violence/Whole lotta shakin going on m.fl. En sista vacker ros till Ian Hunter himself, 79 år med röst och rockmoves som aldrig blev malplacerade. En fin kväll i Dalarna blev det, synd att inte fler valde den upplevelsen, men det var väl Japan-Belgien som drog????
 Back to top »
View user's profile Send private message
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Tue Apr 16, 2019 2:33 pm    Post subject:
Reply with quote

Mm Mott the Hoople 74 - som de annonseras som nu - har gjort ett par gigs igen, bla New York; 45 år sedan sist där. Ja de gör grejen från Dalhalla igen med bara låtarna som kördes med Fisher/Bender-Mott. Lysande recensioner igen.

Och så har Ian Hunter stort fyradagars 80-årskonsertfirande med olika setlistor olika kvällar med klimax på själva 80-årsdagen 3 juni:
https://citywinery.com/newyork/ian-hunter-the-rant-band-performing-songs-of-ian-hunter-the-rant-band-6-3.html

Själv gläder jag mig i dagarna åt boxen Mental Train med Island-Mott 1969-1971 som jag äntligen skaffade. Älskar verkligen det Mott och speciellt musikerna - så snygg och personlig kemi mellan Watts/Griffin/Allen/Ralphs/Hunter.
http://www.superdeluxeedition.com/news/mott-the-hoople-mental-train-the-island-years-1969-1971/
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Sun Dec 01, 2019 12:25 pm    Post subject:
Reply with quote

Biografi över Ian Hunter i två volymer!

https://www.roughtrade.com/gb/campbell-devine/rock-n-roll-sweepstakes-the-authorised-biography-of-ian-hunter-volume-1

"Featuring insider accounts of the group's roller coaster ride and international triumphs via classic records including All the Young Dudes, Roll Away the Stone and MOTT, this captivating book exposes personal trials and tribulations, the bizarre aspects of the rock business and the absurdity of music-related fame."

Del 1 ute nu; Mott-tiden och det innan dess 1939-1974.
Del 2 - soloåren 1975-2020 kommer i vår.

Very Happy
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Annan musik » MOTT THE HOOPLE reunion!
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group