FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
UNDERGROUND Vol. 1
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » UNDERGROUND Vol. 1
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Karin

Post Posted: Sat Mar 24, 2007 5:13 pm    Post subject:
Reply with quote

Jag tror att det är kombinationen av Våren, Väntan och myspce...

Men vi får väl ta och skärpa till oss.. Laughing

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
arnbert

Post Posted: Sat Mar 24, 2007 9:42 pm    Post subject:
Reply with quote

Jo har ju också botaniserat lite på myspace o kul att hitta den längre versionen av vildhonung etc

annars är jag dubbelt besatt för närvarande
-allsvenska premiären närmar sig ju också o jag är tillika med AFR Djurgårdare ett särskilt sjukt o fanatiskt släkte som oavsett resultat envist inte bara går på matcherna på hemmaplan utan dessutom åker på bortamatcher land o rike kring - något man väl borde vuxit ifrån för 30-40 år sedan, men...
View user's profile Send private message
russel

Post Posted: Tue May 01, 2007 11:10 am    Post subject:
Reply with quote

Karin wrote:
Är vi uppe i tolv låtar nu eller har jag räknat galet?

I vilket fall är detta ungefär som att vänta barn Very Happy

Oj.. här händer det saker medans jag haft fullt opp!
Dotter kom till världen på USÖ den 6jan Very Happy
Stina heter hon o tar/får all tid i världen just nu som finns att tillgå.

O sen med beställning blev jag också Sad
Men ett mejl är på väg nu, myspace addat!

Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Micke L

Post Posted: Tue May 01, 2007 8:47 pm    Post subject:
Reply with quote

russel wrote:

Oj.. här händer det saker medans jag haft fullt opp!
Dotter kom till världen på USÖ den 6jan Very Happy
Stina heter hon o tar/får all tid i världen just nu som finns att tillgå.

O sen med beställning blev jag också Sad
Men ett mejl är på väg nu, myspace addat!

Nämen... grattis Wink . Hoppas ni mår bra hela familjen... och hoppas vi ses på Vinön i juli.

Micke

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
russel

Post Posted: Wed May 09, 2007 12:31 pm    Post subject:
Reply with quote

Tack Micke:)

Hoppas också att vi lyckas ta oss ut, annars kommer jag själv(eller med arbetskamrater som jag lyckats få lite intresserade!)

NP : Hoven Droven - Grov
 Back to top »
arnbert

Post Posted: Wed May 09, 2007 9:02 pm    Post subject:
Reply with quote

Var ligger vinön?
russel

Post Posted: Wed May 23, 2007 1:09 pm    Post subject:
Reply with quote

I Hjälmaren!!! (Stor Hjälmaren)
I Närke på gränsen mot Västmanland/Södermanland

För att komma dit kör man söder om hjälmaren från Örebro mot Julita(Katrineholm) till Hampetorp och tar Vägverkets färja över till Vinön,

Vägbeskrivning Örebro - Vinön
http://www.hitta.se/Route.aspx#6573217;1466233;Örebro;;Örebro;;6563173;1494650;Södra%20Vinön;;Örebro;

Vägbeskrivning Eskilstuna - Vinön
http://www.hitta.se/Route.aspx#6583438;1539834;Eskilstuna;;Eskilstuna;;6563173;1494650;Södra%20Vinön;;Örebro;

Vinöns Värdshus
http://www.vinon.se/pages/vardshuset.php
 Back to top »
arnbert

Post Posted: Sat May 26, 2007 7:19 pm    Post subject:
Reply with quote

Tack! En bit dit dock...
arnbert

Post Posted: Sun May 27, 2007 4:24 pm    Post subject:
Reply with quote

Mycket oroande inlägg på DIFs forum på Svenska Fans av någon - säkert stockholmare som letat aktivt efter nya plattan i hela stan o inte hittat den sedan någon annan Djurgårdare gjort reklam för Djurgårdaren Anders F´s nya:

"Namn: Smokebelch » Svara inlägg
Sänt: 2007-05-23 23:41
Difarätt

Nu har jag varit runt på 6 skivbutiker i staden varav en faktiskt var åhlens.
Jag tror du ljuger och hittar på angående allt snack om Anders F Rönnblom.
NADA, skivorna går inte att få tag på!

Annars så sov jag igenpom finalen och vaknade upp till reduceringsmålet.
Härligt Liverpool. Ett noll tänkte jag och stängde av teven.

Apropå allt snack om packet så har jag idag bara kontakt med en gnagare från ungdomsåren, han tvekar om han skall gå på matchen. Det han vet med bestämdhet är att vi inte skall ses efteråt.

DIF!
Så mycket bättre. "
Micke L

Post Posted: Wed May 30, 2007 10:36 am    Post subject:
Reply with quote

Efter att på grund av tidsbrist (tjaaa tiden ja... den räcker väl aldrig till Smile) varit lite utanför F-världen... eller rättare sagt utanför F-världen är man väl aldrig, men kanske lite mindre aktiv, så bör man väl samla sig och skriva några rader om den efterlängtade "Underground Vol 1 - Renoverat paradis". Det verkar ju vara en rätt enig hyllningskör som har sjungit härinne sedan den släpptes och jag är inte den som inte stämmer in i en hyllingssång till Anders F - en av svensk musiks viktigaste artister - alla kategorier. Ändå känns det som om min hyllningssång går i en helt annan tonart än er andras Embarassed . Lite genant kanske att erkänna också eftersom Mr Headmaster Himself är här och läser och skriver men... det som griper mig mest, fångar mig mest, gör mig mest upphetsad och överväldigad är plattans sista spår. Bonusspåret....smakprovet från "Underground Vol 2". Efter att ha hört "Välkommen till verkligheten" är jag så enormt nyfiken på "tvåan". Jag fullkomligt älskar det där råa, elektriska, ruffiga sound som den här lilla kvartetten kan skapa. Det sound som gjorde "Dom automatiska undrens tid är förbi" såååå stoooor och som till stora del har präglat deras liveset. Ser med stor spänning fram emot denna "tvåa".

Men nu var det "ettan" det skulle handla om och den... går inte av för hackor heller. Redan det ypperliga smakprovet "Vildhonung" satte takhöjden extremt högt när det gällde förväntningarna. Och det är ingen tvekan om att dom infrias. Även om "Vildhonung" enligt mitt tycke fortfarande står ut rätt bra som ett av plattans bästa spår så finns det gott om låtar i samma klass. Personliga favoriter förutom "Vildhonung" och "Välkommen till verkligheten" är "Håll in din häst Sophie", "Ramlösaland", "Bergsmassiv efter bergsmassiv", "Långa vägen hem" och det makalösa titelspåret där man verkligen inte kan undgå att bli förälskad i textraderna:
"Jag finns för dig, jag finns för livet
Jag finns kvar bland dom som övergivits
På listan över 'Lost and Found'
Jag finns och lever 'Underground'"
Så vackert... så bra... och mäktigt. Ja, texterna är överlag en njutning för själen... så underbara helt enkelt. Det är verkligen en ynnest att få ha den här skivan (och alla andra AFR-skivor förstås) i sin skivsamling. Det är en lika stor ynnest att ha det som det är stor skam att den inte går att finna i en ordinär skivbutik. Det är absolut ingen kritik mot Anders F, F-Records eller Lovande Projekt utan mer ett sorgligt konstaterande att det blir allt svårare att hitta musik som inte faller in inom "mainstream"-ramen om man inte är intresserad av eller har kunskap om internet och sidor som MySpace.

Micke

Frank Zappa
 Back to top »
Guns of Greendale

Post Posted: Wed May 30, 2007 12:48 pm    Post subject: Svårt å få tag i AFR-plattor...
Reply with quote

...för att inte tala om svårigheten att få se AFR Band live på någon av sommarens alla festivaler. Det är en skam att de inte är bokade mer.
Alldeles för få är medvetna om att de är sveriges bästa liveband! Sorgligt.
Man undrar ju hur festivalbokarna resonerar...? (Jag förutsätter naturligtvis att AFR Band VILL spela live utifrån den enorma spelglädje de utstrålar).
 Back to top »
Karin

Post Posted: Wed May 30, 2007 6:35 pm    Post subject:
Reply with quote

Hallå alla och hallå G o G...

det är ju där vi kan hjälpa till... skriva, ringa och överhuvudtaget göra påtryckningar lite här och där... OCH skriva, mejla, ringa och önska Anders på radio, skriva till tidningar... ja övehuvudtaget hjälpa till att få de okunniga kunniga om att här finns något som vi inte är bortskämda med i Sverige... nämligen en artist som har hållt i mer än 40-år och som fortfarande producerar så jävla högklassisk musik så det borde tåras i varje musikskribents ögon om dom missar att skriva om eller lyssna på eller ÄLSKA
ANDERS F RÖNNBLOM... och om det inte gör det så borde dom byta jobb till, Ja va fan som helst..... jag har faktiskt skrivit och rekomenderat det till ett par väl utvalda... Evil or Very Mad

Vänta bara snart får jag min kraft tillbaka och kan då med rätt hjälp slutföra det VI har påbörjat nämligen F-Sällskapet som utav olika och varierande orsaker inte ännu har blvit vad det skulle ha varit vid detta laget... men det kommer att bli ett F-Sällskap, så att vi tillsammans och lite organiserat kan hjälpa till att sprida det Rönnblomska namnet och musiken ...

Over and out

Kram Karin
 Back to top »
Arnie

Post Posted: Sun Jun 03, 2007 8:12 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja du Karin, nu om någonsin är det väl läge för ett F-sällskap att agera, när vi har en sån fin ny skiva ute!
Vi ses kanske på årsmötet?
Karin

Post Posted: Mon Jun 04, 2007 6:06 am    Post subject:
Reply with quote

Arnie wrote:
Ja du Karin, nu om någonsin är det väl läge för ett F-sällskap att agera, när vi har en sån fin ny skiva ute!
Vi ses kanske på årsmötet?

Du har så rätt Arnie... Det är verkligen rätt läge nu... vi måste bara få tag på en ny kassör...

FINNS det någon här som känner att dom brinner av lust att engagera sig och vara med och starta upp Sveriges bästa Sällskap så tveka ej... Du behövs...helst igår...

Och JA, Självklart så syns vi.. ska faktiskt gå iväg och köpa tågbiljett idag medan priserna fortfarande är lite humana!

Kram Karin
 Back to top »
krikkola

Post Posted: Thu Jun 07, 2007 10:44 pm    Post subject:
Reply with quote

Just ja, F-sällskapet... det är väl på tiden att det kommer igång.
Kanske är det några som har lust att mötas över en öl innan blidösundsspelningen och slå sina kloka huvuden ihop? Det finns liksom ingen tid att prata under båtresan, då man måste koncentrera sig på vad som händer på scenen... Jag litar på att du Karin, som är så driftig styr upp det Wink

/Erik
 Back to top »
andersf.com Forum Index » Songs & Records » UNDERGROUND Vol. 1
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum