| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Arnie
|
Posted: Tue Nov 06, 2007 10:34 am Post subject: F 9:9 |
|
|
F-heads!
Ingenting är längre som det var och det är bra...men säg mig hur det känns...känns det som vinden tar ett struptag...eller känns det som en sommarbris...eller är det tamigfan den gamla sjättenovemberkänslan...men munnen full av dimma och dis?
...känns det som det brinner i ditt inre...eller känns det som du ligger på is...eller är det...
...somliga går vilse och går åt...somliga famlar i den kolossala tystnaden...somliga faller i gråt...
Känns bra att dela dagens känsla med er alla!
Med eller utan bakelse. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Tue Nov 06, 2007 10:59 am Post subject: |
|
|
Arnie...
"... somliga går vilse och går åt... somliga famlar i den kolossala tystnaden... somliga faller i gråt..."
...du, det där är tamefan inte så dåliga versrader, faktiskt...
dom skrevs på Gösta Bohmans tid, och nu känns dom som dom passar lika bra in i dagens dimma och dis...
... and we still keep rockin' our asses off
Have a nice day!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Tue Nov 06, 2007 9:33 pm Post subject: |
|
|
Det är egentligen helt sjukt - min sambo ropade nyss
- "Är det någon som ved vad det är för datum idag"
Varpå jag blixtsnabbt svarade
-"Sjätte november - tänke på det på jobbet idag för det ger referenser till en Anders F Rönnblomtext"
Och jag som aldrig brukar kunna hålla reda på datum annars... _________________ FBOX
923 |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Wed Nov 07, 2007 9:42 am Post subject: |
|
|
Det slog mig oxå vilka bra textrader som finns i 6:e nov-känslan. Överhuvudtaget kan man bli extra slagen av det när man sätter sig och LÄSER raderna utan att lyssna på låtarna. Jag rekommenderar både och, det förlänger med all säkerhet livet med flera år! (Så får man uppleva fler 6 november oxå). _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
Ulla
|
Posted: Wed Nov 07, 2007 2:01 pm Post subject: |
|
|
Håller med om att om man läser textraderna som de är (försöker att koppla bort melodin) så kan raderna "gå in" på ett annat sätt.
Jag känner mej som att jag har "munnen full av dimma och dis" just nu och vinden tar struptag här uppe i Norrland..
deppigt värre...  |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Wed Nov 07, 2007 3:42 pm Post subject: |
|
|
Kanske 6/11-känslan kan vara en Vitflaggslåt att ta upp med AFR Band? Inte så många som spelas från den plattan i dagsläget förutom ett par klassiker. 6/11 tillhör de bästa på F9. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
|