| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Karlösa Kvarn

|
Posted: Sun Dec 16, 2007 10:41 pm Post subject: Terapi |
|
|
Om du känner dig trött, hängig och ditt livsmod är nere på noll. Tag då fram din LP "Alternativ Rock´N´Roll Cirkus" (helst på vinyl, det funkar bäst) och spela titellåten på hög volym på en anläggning med bra ljud. Lisvsandarna återvänder och du blir glad och full av energi. Detta har funkat för mig i 33 år nu och funkar fortfarnde lika bra!
/Bosse _________________ "Ge mig snabbt en avkyld pilsner" |
|
| Back to top » |
|
 |
Karlösa Kvarn

|
Posted: Sun Dec 16, 2007 10:52 pm Post subject: Terapi 2 |
|
|
Du börjar bli lite för rund om magen för att trivas. Det lackar mot jul och du behöver göra plats för julmaten. Jag försöker ta mig ut i motionsspåret och jogga en runda. Det går tungt men det finns bot. Ladda mp3 spelaren med LP:n Våld (Hade faktiskt nästan glömt hur bra den är). Trots håll, stelhet, ömmande knän, mjöksyra, tung andhämtnig och hjärtklappning så tar musiken över och du svävar du fram och plötsligt har du sprungit en mil utan att fatt riktigt vad som hände! Jag skriver LP även om det är en CD, för om man har det mesta av musiksamlingen på vinyl så är en CD en LP även om det är en CD om ni fattar vad jag menar
|
| Back to top » |
|
 |
bosjo

|
Posted: Tue Dec 18, 2007 11:01 am Post subject: |
|
|
... och jag som alltid trott att det var morfinkicken som satte in någonstans runt femte sjätte kilometern sådär som gjorde att man flöt fram i spåret...
Måste erkänna att jag hajade till när jag såg copyrighten på din avatar, och ytterligare en gång när jag såg ditt namn på ett av "pixen" från Göteborg. Tre Bo Sjögren på ett och samma forum! (OK; jag räknar mig själv och admin som två personer här -- men "ingen mänska är mer än en, utom bosjo och hans alter ego, admin", som Hoola Bandoola sjöng på sjuttiotalet...) Vad ska Micke L säga? _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
| Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Tue Dec 18, 2007 10:35 pm Post subject: |
|
|
| bosjo wrote: |
| Vad ska Micke L säga? |
Vad vill du att jag ska säga vännen?
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
| Back to top » |
|
 |
Karlösa Kvarn

|
Posted: Tue Dec 18, 2007 10:47 pm Post subject: Dubbelgångare |
|
|
Ja det var ju trevligt att ha en namne här på forumet. Varför Micke L skulle ha något att säga om den saken har säkert en bagrund som ni gärna får förklara
|
| Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Tue Dec 18, 2007 10:55 pm Post subject: Re: Dubbelgångare |
|
|
| Karlösa Kvarn wrote: |
Varför Micke L skulle ha något att säga om den saken har säkert en bagrund som ni gärna får förklara
/Bosse |
Jag är oskyldig!!!!!!!!! Frågan bollas härmed vidare till bosjo .
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
| Back to top » |
|
 |
|