| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Karin
|
Posted: Wed Feb 20, 2008 9:29 pm Post subject: |
|
|
| maha wrote: |
Det börjar bli jobbigt med denna väntan, känns lite som när man var barn och väntade på att få öppna alla julklappar man varit och smygklämt på. |
Det känns som om man vore med barn och inte har en aning om när förlossningen skall ske... idag, i morgon eller nästa vecka eller kanske om en månad kanske om två månader Det enda man vet är att det är värt att vänta på ...
Kram Karin |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Thu Feb 21, 2008 9:32 am Post subject: |
|
|
Jag läste i en intervju med Benny Andersson att det mest spännande med Beatles-eran var just Väntan. "Framförallt väntan på Revolver" sa han. Jag var lite för liten på 60-talet för att vara med i Beatles-svängen, och mitt pop&rock-intresse växte först när jag hörde Sparks i mitten av 70-talet. Då var det nagelbitande väntan på plattor som Propaganda och Indiscreet. Sen dess har jag inte egentligen känt den känslan förrän nu efter Boxens inträde i livet. Väntan på LFDMZ, väntan på UG 1 och nu UG 2... Det är som att bli sexton år på nytt! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Thu Feb 21, 2008 2:25 pm Post subject: |
|
|
RAPPORT 20:
Onsdagskvällens session i BPM STUDIO i Södertälje inkluderade
flläskigt sköna baspålägg av Agge på låtarna:
• FLYG MED MIG, FÖR FAN, FLYG!
• ROCKPATRASK
• TUNN TUNN TRÅD
Närvarande: Björn Aggemyr, Björn Rothstein, AFR
Still Rockin'
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Thu Feb 21, 2008 3:20 pm Post subject: |
|
|
| Quote: |
| flläskigt sköna baspålägg av Agge |
Högt i mixen tack! Finns inget läckrare än när en kvalitetsbasist (Lesh, Pastorius, Saunders, Entwistle, Aggemyr) letar sig upp ur grundrytmnivån och likvärdigt blandar sig med två gitarrer som redan blandar sig med varann. Tung botten, ljuv musik och slumpens skördar.  _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
| Back to top » |
|
 |
Janne

|
Posted: Thu Feb 21, 2008 9:46 pm Post subject: |
|
|
| arnbert wrote: |
| Dags för F 'ets efterlängtade "Hey Hey My My "variant! Men ändå tyngre bättre melodiskare men brölande i en kakafoni på mörk tung botten vävd sv Sabbath /Hawkwind harmonier och - vips en hårdrock grammmis - förband till Metallica och sedan egna arenaspelningar. |
Ho ho ho! Med laser och bomber och granater och balettdansare på scen! "Welcome to my nightmare" på svenska och konsertfilmen "Good to see you again, Anders F" endast begränsat utgiven på betamax (eller vad det hette). TV sänder tretimmarsjam med Led F Zeppelin nattetid.
"The F stays the same". Rockhistoria! _________________ Det här är ett stycke text som har lagts till i det inlägg du läser... |
|
| Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Fri Feb 22, 2008 1:15 pm Post subject: |
|
|
SVAR till ARNBERT och andra ang. materialet på UNDERGROUND 2:
Vi har mycket material denna gång, ja!
Och vi vill naturligtvis få med så mycket som möjligt.
Men det finns ändå fysiska begränsningar med CD-skivan.
Maximal tid ligger nånstans kring 70 minuter för att kvaliteten skall säkras.
Och så är en del låtar ganska långa vilket gör att dom blockerar mycket rum. Men, hur som helst, så får innehållet styras lite av hur materialet kan grupperas kring de 4 stora "temalåtarna":
• VÄLKOMMEN TILL VERKLIGHETEN
• DRÖMGUIDE
• OPIUM
• BALLADEN OM RAMBO BOY
Back to business. Vi fortsätter att pussla ihop detta lilla epos.
Still rockin'
|
| Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Sun Feb 24, 2008 3:37 pm Post subject: |
|
|
RAPPORT 21:
Söndagens (24/2) session i Studio Matchbox fokuserades på låten:
• BALLADEN OM RAMBO BOY
Jesper Lindberg kom förbi med sin lilla röda Lap Steel och skapade breda och distade delayklanger i den avslutande delen av låten. Plockbanjo spelades också in i de avslutande verserna.
Närvarande: Jesper Lindberg, Björn Rothstein, AFR
Still smilin'
|
| Back to top » |
|
 |
Ulla
|
Posted: Sun Feb 24, 2008 8:36 pm Post subject: |
|
|
Ja i väntans tider går vi allihopa... man kan säga att vi har gått över tiden...  |
|
| Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Thu Feb 28, 2008 5:35 pm Post subject: |
|
|
| Ulla wrote: |
Ja i väntans tider går vi allihopa... man kan säga att vi har gått över tiden...  |
Ja, det kan man säga, Ulla.
Men den här gången är det helt andra och nya förutsättningar som gäller. Denna inspelning liknar ingen annan som jag har varit med om. Den är unik. Vi arbetar på ett nytt sätt, vilket gör att vissa saker tar lite längre tid, men å andra sidan är flexibiliteten och de artistiska möjligheterna större.
RAPPORT 22:
Nu börjar bitarna falla på plats mer och mer.
Testmixar görs och utvärderas. Kompletteringar görs.
Ikväll tar Rothstein med sig 60-70-talskänsla och tamburin m.m. till Studio Matchbox för att krydda låtar som:
• ROCKPATRASK
• SANSLÖST FÖRLORADE MÄN
• LIFTAT HELA VÄGEN UPPFÖR BERGETS VÄRSTA BRANT
• LINDANSAREN
• OPIUM
• VÅRA REVOLUTIONÄRA SÄTT
• GULD OCH TÅRAR
Rollin'
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Fri Feb 29, 2008 12:01 am Post subject: |
|
|
Hur är det nu - visst kunde man beställa båda UG-plattorna i paket redan inför förra releasen? Och om man som jag är osäker på om man redan betalt för två skivor - hur tar jag reda på det?
Tacksam för svar. Ser fram emot resultatet av de unika inspelningarna! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Fri Feb 29, 2008 8:28 am Post subject: |
|
|
| Arnie wrote: |
| Hur är det nu - visst kunde man beställa båda UG-plattorna i paket redan inför förra releasen? |
Det stämmer, Arnie.
Du gjorde din förhandbeställning i januari förra året.
Så UG-2 kommer automatiskt till dig.
Hälsningar,
|
| Back to top » |
|
 |
Ulla
|
Posted: Fri Feb 29, 2008 6:26 pm Post subject: |
|
|
Mycket spännande väntar...
tycker att titeln "Liftat hela vägen uppför bergets värsta brant" väcker nyfikenheten mest. Vi får väl se..om den blir en favorit...på min egen lista alltså.  |
|
| Back to top » |
|
 |
Janne

|
Posted: Fri Feb 29, 2008 7:12 pm Post subject: |
|
|
| Arnie wrote: |
Hur är det nu - visst kunde man beställa båda UG-plattorna i paket redan inför förra releasen? Och om man som jag är osäker på om man redan betalt för två skivor - hur tar jag reda på det?
Tacksam för svar. Ser fram emot resultatet av de unika inspelningarna! |
Funderade också på det, tills jag hittade beställningsmailet och den avslöjande summan 300:-
Ser fram emot lite påfyllning i min Ipod! _________________ Det här är ett stycke text som har lagts till i det inlägg du läser... |
|
| Back to top » |
|
 |
Janne

|
Posted: Fri Feb 29, 2008 7:19 pm Post subject: |
|
|
| Headmaster wrote: |
| Du gjorde din förhandbeställning i januari förra året. Så UG-2 kommer automatiskt till dig. |
Ha ha! De automatiska undrens tid är inte förbi!  _________________ Det här är ett stycke text som har lagts till i det inlägg du läser... |
|
| Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Sat Mar 01, 2008 8:51 pm Post subject: |
|
|
TACK
- en lång -nästan 70 minuter som det pratas om - F-platta är oavsertt inriktning på musiken och nästan oavsett kvalite - ställt mot allt tidigare utgivet o i synnerhet senaste två studioplattorna är jag inte orolig på den punkten - en sådan gåva att pannan nu är blodig av allt bugande ända ner mot golvet - smid medan järnet är varmt i denna nya storhetstid o ta överblivet material som stomme i ytterligare en platta att ge ut till hösten - eller fyll ut med en del som legat som F-box bonus och ge ut nu! _________________ FBOX
923 |
|
| Back to top » |
|
 |
|