| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Thu Sep 15, 2011 11:17 pm Post subject: SETLISTA BLIDÖSUND 15/9 2011 |
|
|
1.
GUDS ROSOR
LÅNG TID
MINNESBILDER
BILLYS VÄNTAN PÅ ISABELL
BORTOM HIMLEN
MER ÄN AMERIKA
TECKEN I TIDEN
OSÅRBAR
TOLV TIGGARE
2.
LÅNGFINGRET
KUNGARIKE
GRAND HOTEL
TAMBOURINES & LOVERS
DESOTO
ANNABEENOX
TUNN TUNN TRÅD
X.
VIT FLAGG
JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
KOMEDIA _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
Candyman

|
Posted: Fri Sep 16, 2011 8:10 am Post subject: |
|
|
En härlig kväll som inleddes med ett riktigt fint jammande. En av de starkare inledningaran jag hör bandet göra. Och så Vit Flagg som extranummer. Underbart! (Även om jag misstänkte att den skulle komma då jag hörde att den soundcheckades)
Kul att träffa alla gamla F-heads igen då det var ett tag sedan eftersom jag missade årsmötet i juni. Även den nya (nåja nu börjar det ju bli ett tag) forummedlemmen Grönlund var det trevligt att träffa.
Tack Headmaster och resten av bandet (inkl pryon Rothstein ) för ännu en trevlig spelning _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
| Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Fri Sep 16, 2011 9:19 am Post subject: |
|
|
Tack själv, Candyman, och alla andra heads som infann sig till det 31:a mötet.
Ja, det var en fin kväll. Lite rökigt tuff för en gång skull. Bandet har blivit väldigt stablt. Vi prövar nya vägar och det mesta känns bra. GUDS ROSOR/LÅNG TID-inledningen är tung. KUNGARIKEs nya arr känns spännande. TAMBOURINES & LOVERS-inslagen blir mer och mer utmejslade som fina live-låtar.... Precis som jag förespådde. LÅNGFINGRET och VIT FLAGG kommer nog att bli återkommande låtval i framtida listor. OCH vi har mer överraskningar på gång...
Stay tuned!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Fri Sep 16, 2011 9:53 am Post subject: |
|
|
Finaste blandning som vanligt! Från 1973 till 2010.
Kungarike och Grand Hotel åter i setlistorna med nya arr, känns spännande.
Och Vit Flagg...!
Man ser och känner att det var en tung spelning!
Satsar nog på det trivsamma CentralCafeet i Gävle - hoppas några stockholms-f-heads oxå vågar sig dit! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Fri Sep 16, 2011 11:05 am Post subject: |
|
|
Finfina Guds Rosor och Lång Tid ja.
Grand Hotel - lovely!
Härligt när bannemej hela båten är med på interngrejen "Borås".
Vit Flagg - bra.
Och Komedia som allra sista xtra är ovanligt. Bra version också.
Tätt, samspelt som sagt. Svidande vacker steel, melodiska basfigurer och så några 100%-ligt perfekt stökiga Peter R-utbrott. It's live and live only. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
| Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Fri Sep 16, 2011 11:28 am Post subject: |
|
|
| Headmaster wrote: |
OCH vi har mer överraskningar på gång...
Stay tuned!
(F)Headmaster |
Och några av dom överraskningarna förutsätter vi kommer i Skebobruk på lördag...
//Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
| Back to top » |
|
 |
sunjan
|
Posted: Fri Sep 16, 2011 8:30 pm Post subject: |
|
|
| Headmaster wrote: |
| LÅNGFINGRET och VIT FLAGG kommer nog att bli återkommande låtval i framtida listor. |
Yes!
Tack för en grym kväll. Och trevligt sällskap av alla F-heads!
Jag räknade till sex livetapers och en video. Rekord?!
sunjan: dubbel rigg H120 + M10
bosjo: H4
candyman: CM-100>H4
Krikkola: CSB>D100 DAT (eller hur?)
cowboyhatten: DR-07
en bekant som jag inte minns namnet på (hans bror bor i Råcksta om jag kommer ihåg rätt): H2
+ Gudrun på video förstås! |
|
| Back to top » |
|
 |
Grönlund
Joined: 26 Jun 2011 Posts: 42 Location: Boden men bor i Södertälje
|
Posted: Sat Sep 17, 2011 3:08 pm Post subject: |
|
|
Vilken underbar kväll det var i torsdags! Konserten var makalöst bra. "Vit flagg", "Grand hotel", "Tolv tiggare", "Mer än amerika" Listan kan göras lång. Som första live upplevelse med AFR band så kan det inte bli bättre. Spelglädjen i bandet var inspirerande.
Sen måste jag tacka alla F-Heads som verkligen fick mig att känna mig välkommen! Vilken värme! Alla jag träffade var underbara!
Stort tack till alla för en magisk afton! Jag ser verkligen fram emot fler spelningar.
Grönlund _________________ “The best music is essentially there to provide you something to face the world with.” - Bruce Springsteen |
|
| Back to top » |
|
 |
Lottanders
|
Posted: Sun Sep 18, 2011 9:56 am Post subject: |
|
|
Hallå! Alldeles ny på forumet så det ska bli kul! Fick tipset av Karin. Instämmer om torsdagens Blidösundskonsert. Verkligen tät och en urhärlig atmosfär. _________________ Lottanders i Täby |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Wed Oct 19, 2011 9:22 pm Post subject: |
|
|
Välkommen till forumet Lottanders!  _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
Lottanders
|
Posted: Sat Oct 22, 2011 10:05 am Post subject: |
|
|
Tack Arnie! Har just bokat Skottvång 16 dec. Ska du dit? _________________ Lottanders i Täby |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Sun Oct 23, 2011 8:01 pm Post subject: |
|
|
Tyvärr inte - men gör ett försök med Gävle på onsdag! Klassiska CC-puben och AFR, en svårslagen kombination. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
|