|
|
 |
 |
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Arnie
|
Posted: Tue Oct 25, 2011 10:59 pm Post subject: CC-puben Gefle 26 okt |
|
|
Hej alla! Någon som ska till CC-puben i Gävle onsdag kväll? Jag och en uppsalavän/kollega åker dit, hoppas se fler F-heads där! Kombinationen AFR Band och denna klassiska pub blir en upplevelse.  _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
krikkola
|
Posted: Wed Oct 26, 2011 11:49 pm Post subject: |
|
|
| Ja, jisses. AFR lyckas masa sig upp till norrland och jag lyckas vara alldeles billös... siktar på att lånat ett fordon till 28,29 om jag har tur. Inget Gävle eller Ljusdal för min del dock, ty det är helt kört... |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Thu Oct 27, 2011 12:47 am Post subject: |
|
|
Setlista CC-Puben, Gävle, 26 oktober!
Support act Mårten Lärka körde först 5-6 låtar.
Set 1
* Osårbar
* Ömhetsdesperado
* Jag kysste henne våldsamt
* Billys väntan på Isabell
* Skratta tills tåget går
* Hon sköt en yuppie idag
* Jazz
Set 2
* Din barndom skall aldrig dö (akustisk)
* Ramlösa kvarn (dito)
* Mamma hjälp mig (med kort inslag av Knockin on heaven's door)
* Europa brinner
* Mer än Amerika
* Kungarike
* Tolv tiggare
* Komedia
Extra
* Det är inte snön som faller
Kommentarer:
* CC-puben är ett mysigt ställe och det var kul att se AFR Band här. Ny stad och nytt ställe för mig i min "F-gig-lista".
* Scenen är ganska minimalistisk och spelningen var också ganska "avskalad" med fyra musiker och inte många instrumentbyten.
* Spellistan påminner om hur spelningarna såg ut runt 2003-05. Inga låtar från de senare skivorna och 6 sånger från Bravado/Våld-perioden. Ganska säkra kort, inte så fullt av överraskningar som på Blidösund.
* Kul att höra den nya versionen av Kungarike, som jag bara läst om här förut. Härligt synkoperade rytmer, eller vad det heter
* Flera eleganta övergångar mellan olika låtar, Yuppie övergick direkt i Jazz, Kungarike fortsatte i 12 tiggare osv.
* Peter R sade sig känna sig ringrostig, men det var inget som märktes mycket från publikens synvinkel.
* Agges "blues-skägg" allt mer genuint - Billy Gibbons & Dusty Hill får passa sig
* Antecknade ett par sällan hörda trumvarianter från mr Rothstein men inte i vilken låt det var...
* Snön som extranummer på begäran, inte så ofta den hörs, men juldekorationerna var upphängda i baren så det passade in. AFR reciterade sista versens alla rader i en farlig fart.
Tack AFR & bandet för en tajt och fin spelning. Lycka till på resten av sydnorrlandsturnén! Man skulle vara med i Nordingrå och höra vad som spelas där... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Thu Oct 27, 2011 2:00 pm Post subject: |
|
|
| Arnie wrote: |
Setlista CC-Puben, Gävle, 26 oktober!
Support act Mårten Lärka körde först 5-6 låtar.
Set 1
* Osårbar
* Ömhetsdesperado
* Jag kysste henne våldsamt
* Billys väntan på Isabell
* Skratta tills tåget går
* Hon sköt en yuppie idag
* Jazz
Set 2
* Din barndom skall aldrig dö (akustisk)
* Ramlösa kvarn (dito)
* Mamma hjälp mig (med kort inslag av Knockin on heaven's door)
* Europa brinner
* Mer än Amerika
* Kungarike
* Tolv tiggare
* Komedia
Extra
* Det är inte snön som faller
Kommentarer:
* CC-puben är ett mysigt ställe och det var kul att se AFR Band här. Ny stad och nytt ställe för mig i min "F-gig-lista".
* Scenen är ganska minimalistisk och spelningen var också ganska "avskalad" med fyra musiker och inte många instrumentbyten.
* Spellistan påminner om hur spelningarna såg ut runt 2003-05. Inga låtar från de senare skivorna och 6 sånger från Bravado/Våld-perioden. Ganska säkra kort, inte så fullt av överraskningar som på Blidösund.
* Kul att höra den nya versionen av Kungarike, som jag bara läst om här förut. Härligt synkoperade rytmer, eller vad det heter
* Flera eleganta övergångar mellan olika låtar, Yuppie övergick direkt i Jazz, Kungarike fortsatte i 12 tiggare osv.
* Peter R sade sig känna sig ringrostig, men det var inget som märktes mycket från publikens synvinkel.
* Agges "blues-skägg" allt mer genuint - Billy Gibbons & Dusty Hill får passa sig
* Antecknade ett par sällan hörda trumvarianter från mr Rothstein men inte i vilken låt det var...
* Snön som extranummer på begäran, inte så ofta den hörs, men juldekorationerna var upphängda i baren så det passade in. AFR reciterade sista versens alla rader i en farlig fart.
Tack AFR & bandet för en tajt och fin spelning. Lycka till på resten av sydnorrlandsturnén! Man skulle vara med i Nordingrå och höra vad som spelas där... |
Vad det är roligt allt läsa dessa rapporter... man kan verkligen känna in spelningen.. helt underbart!!!
Önskar som alltid att man hade kunnat närvara på denna spelning och även resterande spelningar på denna mellansverigeturnéen...
Kram Karin |
|
| Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Fri Oct 28, 2011 8:35 am Post subject: |
|
|
Håller med, Karin! Härlig rapport från Arnie.
Och turen går vidare. Söderhamn idag. O'Learys pub en fredag låter som röjarkväll. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Fri Oct 28, 2011 10:08 pm Post subject: |
|
|
Ja just nu pågår säkert spelningen i Söderhamn, ser fram emot vad det kan bli för rapport från den. Sitter och lyssnar på Mer än amerika från LFDMZ och minns alla konserter man hört just den låten. En tidlös klassiker.
En sak jag glömde från CC-puben är att det var första gången jag såg AFR band på storbildskärm! De har en sån en bit in i baren där man sitter längre från scenen. Småcoolt - som arenarock i pubformat .
I morgon Nordingrå, och som sagt, där skulle man varit - apropå "F-giglistan" så skulle det väl vara en riktigt hardcore lista att försöka bevista F-spelningar på just platser som Nordingrå, Ulla Hau, Kornhamnstorg, Skanör, Helsingborg, Oskarshamn, Säter och inte minst Borås !
Eller vid norrländska vatten, långt ute på prärien eller längs norrlandskusten!  _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
 |
|
|
 |
|