| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Sun Mar 18, 2012 12:29 pm Post subject: SETLISTA, Nynäshamn 17 mars |
|
|
NOSTALGIKVÄLL.
Problem: När spelade undertecknad i Nynäshamn senast?
Snacket i publiken gick om 1979. Folk som var med då presenterade sig nu...
Men tittar vi i kalendarierna ser vi att AFR & MADDEPOLAM spelade på Nicksta Sandplan den 24 maj 1980. Och sedan AFR & SESKATON på Folkets Hus den 11 december 1981. Mitt minne säger mig att vi spelade i Nynäshamn samma kväll som MINK DEVILLE spelade på RITZ i Stockholm. Och enligt journalisten Jens Petterssons blogg var det en bra Mink Deville-spelning i på Ritz i december 1981. Är problemet sålunda löst?
Nåväl här är gårdagskvällens lista:
Set 1:
1. GÖR VAD NI VILL
2. DET SKA INTE BLI NÅGOT MERA TRAMS I DIN TRÄDGÅRD
3. INGA GRÄNSER
4. STYGG STYGG WHISKY
5. FEM ÅR PÅ TORKEN
6. JAG BEHÖVER DITT STÖD
7. JAG SER EN ELD SOM BRINNER
8. RAMLÖSA KVARN
9. DRÖMDE
10. POEM
11. CAMILLAS SÅNG
12. TA VÄL HAND OM LOUIS
13 DÅ FLYR VI TILLSAMMANS
Set 2:
14. MÅSARNA LÄMNAR GOTLAND...
15. JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
16. DIMMAN LIGGER TÄT
17. CAVIAR PIZZA
18. KOMEDIA
Xtra 1:
19. DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ
20. HAR DU SETT MIN BRODER JOSEF
21. OSÅRBAR
See ya'
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 7:07 pm Post subject: |
|
|
Tack för en kanonkväll o körningen hem gick lätt - synd att ljudet på sången var så nedmixat i första set bara.
.... flyr vi tillsammans refrängen... no 1 för mig - nästan så nostalgitåren kröp fram ur ögonvrån _________________ FBOX
923 |
|
| Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Sun Mar 18, 2012 11:26 pm Post subject: |
|
|
Tack för en riktigt känsloframkallande spelning i en lokal som verkligen andades folkrörelse-sverige. Finns ju kanske mysigare lokaler med bättre akustik osv men det var ändå en upplevelse att bara få vara där. (Dessutom hade de fem sorters Nynäs-öl.) Ännu större upplevelse var naturligtvis att få höra hela Ramlösa kvarn live. Tror jag kryssade sju nya livelåtar för egen del. Höjdpunkten för mig utan konkurrens "Jag ser en eld som brinner" - hela mitt väsen stod i brand av att få höra och se denna låt live efter 32 år som F-head. Men annat ska också nämnas, som versionerna av Jag behöver ditt stöd, Poem och Camillas sång, bandets formidabla ös i Stygg whisky och Ta väl hand om Louis, den tidlösa poesin i Inga gränser och bara att få vara med om den klassiska inledningen "Nu ska vi ta er med på en resa...". Gott sällskap av gamla F-headsvänner i vars sällskap man kan låtsas vända på skivan efter sjunde låten, och även nyfunna bekantskaper i F-sfären. Som grädde på moset har jag för första gången dansat foxtrot (förmodligen lagom lycklig) till Komedia (var kanske ute och seglade långt från land). Trivsam hemresa, inte varje gång man får tillbringa en timme på pendeln med sina F-vänner efter en spelning. Stort tack AFR för Ramlösa kvarn i 40 år, AFR Band för spelningen igår och F-vännerna för det goda sällskapet. Och slutligen den stora överraskningen för alla, Snön-filmjulkalendrarna som plötsligt bara fanns där och kunde införskaffas av oss nördar mot 100 spänn till Unicef. Ett lätt val! // See you F-heads! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
| Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Mon Mar 19, 2012 4:23 pm Post subject: |
|
|
Arnie you said it all.
Ja Nynäshamn var ett äventyr! Speciellt.
Finfin Caviar Pizza i andra.
Poem och Gör vad ni vill utmärkte sig speciellt i första set. Men det var helheten som gjorde kvällen till kalas. Laddat och unikt att få höra hela sviten sånger. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
| Back to top » |
|
 |
|