| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Thu Apr 05, 2012 10:48 pm Post subject: Recension av RAMLÖSA-konserten i Nynäshamn |
|
|
Under rubriken "1972 ÅRS MUSIK I RÅARE TAPPNING" skriver Solveig Sigridsdotter Thörnblom i Nynäsposten:
"Anders F Rönnblom framför sina 40 år gamla låtar utan det minsta stänk av nostalgi.
Det som slår mig med kraft och glädje, är att när Rönnblom tillsammans med sitt helt enastående band framför låtar från LP:n Ramlösa Kvarn, så är de om möjligt ännu bättre än förr. Många av sångerna har blivit rockigare, kanske litet råare, i 2012 års tappning vilket gör att musiken och bandet känns dagsfärska.”
Nu laddar vi för Josef’s House of Blues i Eskilstuna den 13 april. Nästa fredag.
GLAD PÅSK från Greendale!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Fri Apr 06, 2012 7:48 pm Post subject: |
|
|
En mycket rättvisande tidningskommentar- kanske blir det en andra raka bortresa på fredag
Hälsningar från soliga Spanien- snart åter i Greendale _________________ FBOX
923 |
|
| Back to top » |
|
 |
bosjo

|
Posted: Sat Apr 07, 2012 5:59 am Post subject: |
|
|
| arnbert wrote: |
| kanske blir det en andra raka bortresa på fredag |
För min siktar jag på en första konsert på hemmaplan (nåja, samma kommun i alla fall) om några veckor... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
| Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Sat Apr 07, 2012 7:42 am Post subject: |
|
|
| bosjo wrote: |
| arnbert wrote: |
| kanske blir det en andra raka bortresa på fredag |
För min siktar jag på en första konsert på hemmaplan (nåja, samma kommun i alla fall) om några veckor... |
Yeah, right, exactly... SIGTUNA, Spejaren. 26 april.
Vi ses.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
|