FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
SETLISTA JOSEFS HOUSE OF BLUES, ESKILSTUNA 13/4 2012
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » SETLISTA JOSEFS HOUSE OF BLUES, ESKILSTUNA 13/4 2012
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Sat Apr 14, 2012 12:55 am    Post subject: SETLISTA JOSEFS HOUSE OF BLUES, ESKILSTUNA 13/4 2012
Reply with quote

1. Lång tid
2. Gör vad ni vill
3. Det ska inte bli något mera trams i din trädgård
4. Inga gränser
5. Stygg, stygg whisky
6. Fem år på torken
7. Jag behöver ditt stöd
8. Jag ser en eld som brinner
9. Ramlösa Kvarn
10. Drömde
11. Poem
12. Camillas sång
13. Ta väl hand om Louis
14. Då flyr vi tillsammans
15. Jag kysste henne våldsamt
16. Skratta tills tåget går
17. Tolv tiggare
18. Osårbar

EXTRANUMMER:
19. Din barndom skall aldrig dö (Akustisk)
20. Europa brinner
21. Komedia

Längd: 115 min

BANDET:
Anders F Rönnblom
Peter R Ericson
Jesper Lindberg
Björn Aggemyr
Björn Rothstein
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Sat Apr 14, 2012 10:27 am    Post subject:
Reply with quote

Att få höra dessa 40 år gamla låtar i så magnifika ja helt unika arrangemang är något alldeles extra, det måste bara upplevas. Och man blir glad Very Happy i flera dar efter en konsert med AFR-Band.
Vi tackar, bockar och rockar
Hälsningar
Peter

Ps "Ja jag vil dela din livslust om du vill dela mitt bröd"
 Back to top »
View user's profile Send private message
Micke L



Joined: 28 Aug 2005
Posts: 471
Location: Örebro

 Post Posted: Wed Apr 18, 2012 2:52 pm    Post subject:
Reply with quote

RÖNNBLOM TOLKAR SIG SJÄLV

Det är en strålande idé och det är lika förträffligt iscensatt.
Anders F Rönnblom spelar de sånger han sällan ger sig i kast med.
I sällskap med Jesper Lindberg, Peter R Ericson och björnarna Rothstein och Aggemyr, spelar Anders F Rönnblom sångerna från ”Ramlösa brunn”, som släpptes 1972 – ett år efter debuten ”Din barndom skall aldrig dö” – och som på allvar öppnade ögonen på publik och kritiker att denne Anders F Rönnblom hade definitivt något att yttra.
Plötsligt stod det blixtrande klart att allt inte var enbart Pugh Rogefeldt när det gällde pop och rock på modersmålet. Bara en sådan sak som att sjunga en sång om lesbisk kärlek. Så som Anders gjorde och gör, i ”Camillas sång” redan 1972, det var relativt oprövat. Hela framträdandet på Josefs House of Blues i Eskilstuna sent i fredags kväll inleds annars lite trevande trots att ”Gör vad ni vill” normalt måste beskrivas som en briljant öppning.
Men Anders och bandet är snart hemma och strax efter sången med kvällens längsta titel, ”Det ska inte bli något mera trams i din trädgård” och efter ”Stygg stygg whisky” är alla varma i kläderna.
Peter R Ericson levererar ett av sina kongeniala gitarrsolon i ”Jag ser en eld som brinner” och ovanpå den sången kommer titelspåret, och det sista spåret av invändningar försvinner. Egentligen är ju konserten slut efter det att sista ackordet från ”Ramlösa kvarn” tonar ut.
Men Anders F och bandet är, som nästan alltid, på ett fantastiskt generöst humör och bjuder på en lång rad extranummer. Och innan bland många andra ”Osårbar” och ”Komedia” klingat ut är vi uppe i två timmars speltid. Igen.
Och det roliga är att nästa år är det 40-års jubileum för ”Måsarna lämnar Gotland och hela Sverige tittar på”, året därpå är det samma jubileum för ”Alternativ rock n´ roll cirkus”, och sedan står det inte på innan vi är framme vid ”Det hysteriska draget” och ”Komedia” Framtiden ter sig så ljus, så ljus.

Torsten Braf

Eskilstuna-Kuriren Måndagen den 16 april
_________________
"Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."

Frank Zappa
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Hibbitt



Joined: 20 Sep 2005
Posts: 770
Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.

 Post Posted: Wed Apr 18, 2012 6:42 pm    Post subject:
Reply with quote

Härlig artikel.
Herr Braf verkar ha god koll på Rönnblom, musikerna och albumen så det var väl bara Povel Ramel på Sorglösa Brunn som swischade förbi och byggde om kvarnen till vatten.
_________________
...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera...
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
arnbert



Joined: 08 Feb 2007
Posts: 795
Location: Stockholm

 Post Posted: Thu Apr 19, 2012 7:06 am    Post subject:
Reply with quote

Bättre drag än i Nynäshamn kanske delvis pga trevligare eller iaf intimare lokal och i mitt fall att jag inte körde själv denna gång .....och mycket bättre ljud isynnerhet i första set som snarare var första halvan av ett två timmar långt jättearbete - lysande sådant o vilken energi - kanske var det också att lyssna på ramlösadelen för andra gången i rad som lyfte men jag tyckte Eskilstunakonserten var ännu bättre o energin på slutet sådan att ett extra extranummer helt naturligt hade blivit T T T och Arbetarbarn i rasande tempo men nu fick vi en maffig o som sagt i riktigt kokande spelning iaf - om Nynäs var foxtrot var detta luftigare! Förlåt luftgitarr!

Ps såg Manfred Man EB igår bra med skickliga musiker - men här ser man skillnaden - bara förutsägbarhet hitparad o trots härlig allsång på fullsatt Debaser inget man kommer minnas - helt utan överraskningar o varenda synt o gitarrsolo nästan precis som på skivorna o nästan identisk konsert låtmässigt som 79 - AFR band är alltid en unik upplevelse och konserterna i Nynäs/Etuna var bägge bra men med lite olika förtecken
_________________
FBOX
923
 Back to top »
View user's profile Send private message
peter



Joined: 17 Dec 2005
Posts: 264

 Post Posted: Sun Apr 22, 2012 4:47 pm    Post subject:
Reply with quote

Finns det nån mer artist eller svenskt band som gjort nåt liknande,alltså framfört alla låtar rakt upp och ner från en platta (klassiker)? Eller är Anders F först? Micke du trodde att Tomas Ledin gjort samma grej? Jag tycker i alla fall att det är Cool t.
//
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
Grönlund



Joined: 26 Jun 2011
Posts: 42
Location: Boden men bor i Södertälje

 Post Posted: Tue Apr 24, 2012 8:42 pm    Post subject:
Reply with quote

peter wrote:
Finns det nån mer artist eller svenskt band som gjort nåt liknande,alltså framfört alla låtar rakt upp och ner från en platta (klassiker)? Eller är Anders F först? Micke du trodde att Tomas Ledin gjort samma grej? Jag tycker i alla fall att det är Cool t.
//
Peter




Jag vet att Orup framförde hela sin debut platta på debaser medborgarplatsen i maj 2010. Om någon mer har gjort det vet jag inte.


Grönlund
_________________
“The best music is essentially there to provide you something to face the world with.” - Bruce Springsteen
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
andersf.com Forum Index » Live! » SETLISTA JOSEFS HOUSE OF BLUES, ESKILSTUNA 13/4 2012
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group