FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
SETLISTA BLIDÖSUND 10 juli 2012 - Det 32:ā årsmötet
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » SETLISTA BLIDÖSUND 10 juli 2012 - Det 32:ā årsmötet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster

Post Posted: Tue Jul 10, 2012 11:54 pm    Post subject: SETLISTA BLIDÖSUND 10 juli 2012 - Det 32:ā årsmötet
Reply with quote

SET 1:

RAMLÖSA KVARN
DRÖMDE
JAG SER EN ELD SOM BRINNER
FEM ÅR PÅ TORKEN
ULLA HAU
BLÅ MOLN ÖVER STOCKHOLM Gäst Toni Holgersson
DOM SMUTSIGA BARNEN duett med Toni Holgersson
TECKEN I TIDEN duett med Frontman
MODERN WORK SONGS NO 9 duett med Frontman
JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT

SET 2:

ANNABEENOX
CAVIAR PIZZA
BILLYS VÄNTAN PÅ ISABELL
VISST ÄLSKAR JAG DIG OCH DINA ARBETARBARN
MER ÄN AMERIKA
JESUS MARX OCH BILLY THE KID
ÖMHETSDESERADO
TOLV TIGGARE
OSÅRBAR

EXTRA:

KOMEDIA
DIMMAN LIGGER TÄT
arnbert

Post Posted: Wed Jul 11, 2012 7:09 am    Post subject:
Reply with quote

Fantastisk spelning där första set stack ut och enda randanmärkningen är att jag inte tycker Dimman ligger tät håller som sista extranumret .

Jesper var fantastiskt taggad igår och hans samspel eller snarare gitarrduell med en brilliant Peter R på Kysste henne är minnesvärd. Men första lyftes också av jättefin insats av Frontman i duetterna med Anders - dessa sitter som en smäck nu!Kändes också som rytmsektionen lyfte ett snäpp extra och fick till den där känslan av att bandet kokade periodvis särskilt mot slutet av första set - denna känslan finns inte på varje spelning man ser men det har hänt ett antal gånger med just Anders F Rönnblom Band.

Men ett stort extratack till Anders och Toni för framförandet av Dom smutsiga barnen - kvällens höjdpunkt för mig då det är min favoritlåt från T&L.

Kanske syns vi på Torö, men tror ju att mitt glada sjungande på Singing in the rain omväxlande med När Regnet Är Över passerandes surmulna regnocksmänniskor på Liljeholmsbron vid halvettiden inatt, inte bara beror på AFRs livgivande musik utan också trevligt sällskap på Wirströms med gamla bekanta, på båten med alla möjliga och med nya F Headsbekanta på Blå Dörren efteråt som lärde mig att det finns fler som fördjupar sig i både Stray och i Groundhogs parallellt ... Och som varit på Sweden Rock och upplevt Groundhogs gitarristens mirakulösa partiella tillfrisknande

Annars fick man sig naturligtvis doserna av Geatful Dead, Zappa och Jethro Tull prat kringvävt av trevliga anektdoter från Roskilde, analyser av nyttan av mikrofoner i kepsars effekt på jetlag och korrekta behövliga påminnelser om vad många timmars dagliga promenader med Spotify i öronen gör med en mans sociala varseblivningsförmåga- toppenkväll med andra ord!

Så tack alla och trevlig sommar - regnar det i sommar så skit i paraply eller regnrock - lyssna på AFR så känns det bra
View user's profile Send private message
mats

Post Posted: Thu Jul 12, 2012 11:25 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja visst blev det en underbar kväll på båten..Men innan hade jag för första gången tillfället att träffa några av dom riktiga headfansen på puben i Gamla Stan. Trevligt värre. Fick tom tid till att bygga broar över pubbordet till en man som verkligen förstod musikens själ nämligen Greatful Dead. Personligen har jag alltid tyckt att om man lyssnar på en hel Grateful Dead konsert så kan man jämföra det med att stå och analysera ett känt konstverk i tre timmar .Antingen förstår man det eller så gör man det inte...Vi ses på puben/båten i September....Kan någon fråga Anders om han kan köra en Dead Cover av valfri valör till nästa kryss....PS vilken KNÄCKANDE version vi fick av "jag kysste henne våldsamt" på båten....
 Back to top »
Arnie

Post Posted: Fri Jul 13, 2012 6:49 am    Post subject:
Reply with quote

Håller helt med arnbert och mats - en höjdarkväll var det, och det är det ju alltid på båten, men oxå alltid på lite olika sätt! Nån gång är det överraskningar från Änglar i bur, en annan är det 10-minutersversioner av Jazz och Grand Hotel, och en tredje är det som denna kväll minnesvärda duetter och sexåtars ös-pass som nu i andra set (från Visst älskar jag... till Osårbar). Den "knäckande" versionen av JKHV med gitarrdueller, trumsolo med mera är även för mig något av det jag minns bäst från kvällen. Och så duetterna med Toni och Frontman - mycket fint att få se och höra Dom smutsiga barnen live, och Tonis Blå moln passade perfekt just när vi gled ut från stan. Valet av Tecken i tiden och Modern work song sedan med F&F satt som en smäck, nånstans har Anders sagt att "jag ville skriva en ny allsångslåt" om TiT och det har den ju verkligen blivit. Fast jag har hört bättre allsång på båten till låtar som Billy&Isabell och Skördevisa mm - ikväll var vi i publikum inte i samma form just i det avseendet (eller så saknades några allsångsledare typ Karin!).

För min personliga del var dock höjdpunkten självklart att för andra gången få höra "Jag ser en eld som brinner" från livescenen - en av Anders allra vackraste sånger enligt mitt förmenande.

Det är speciellt med dessa årsmöten och de leder som Mats skriver till att man träffar nya F-heads - både före, under och efter spelningen. Jag tackar alla glada F-vänner för trivsam förladdning på Wirströms, lycklig samvaro på båten och skön eftersits på Grand Hotel (tolv tiggare och en smed, och även kungen checkade in, och samtidigt var det marknadsdag i Kungsträdgården).

Apropå Caviar Pizza-skivan, en verklig stockholmsfavorit, så saknar jag Stockholmsdröm i liverepertoaren!

Och Hibbitt och jag enades oxå om att det är dags för 2012 års version av Nya temperaturer - det kan bli en verklig livehöjdare med dagens band!

Tack AFR med band och alla F-heads - vi ses om inte förr så till "Årsmöte 2" i september!

Sommarnattsregnmoln på er! Cool
View user's profile Send private message Send e-mail
peter

Post Posted: Fri Jul 13, 2012 11:21 am    Post subject:
Reply with quote

Tack för en härlig kväll på båten,finfina låtar. Jag tycker att Frontmans sthlms dialekt slår igenom tufft i låten Tecken I Tiden Cool .Ja det rockade verkligen (F)ett denna kväll,och efter en sån här konsert kan man med lugn och ro lägga sig i daggvått gräs Very Happy
//
Peter
 Back to top »
Hibbitt

Post Posted: Tue Jul 17, 2012 11:06 am    Post subject:
Reply with quote

Tillbaka från Visby. 13 år sen jag var där senast - hade nästan glömt hur vackert det faktiskt är.
Ja det var en Jesperkväll denna gången. Mycket snyggt på steelen, speciellt när rootsystabiliteten kryddas med smått anarkistiskt vassa inpass.
Och Aggekväll också får man säga. Så stabilt när han direkt noterar att Rothe tappar några BPM (på vilken det nu var av låtarna mot slutet), ställer sig i centrum och med läckra melodivariationer och lite extrakraft i strängplocket driver på, sätter tempot.
Skriver under på alla goda kommentarer ovan - alltid trevligt dessa kvällar. Very Happy
andersf.com Forum Index » Live! » SETLISTA BLIDÖSUND 10 juli 2012 - Det 32:ā årsmötet
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003