|
|
 |
 |
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Wed Dec 19, 2012 8:52 am Post subject: Lustig pressbevakning, eller... |
|
|
Fick en förfrågan av Aftonbladet igår: "VART TOG DU VÄGEN?”
(underförstått: som om jag hade varit borta sedan "storhetstiden" på 80-talet).
Mitt spontana svar blev: JAG HAR FUNNITS HÄR HELA TIDEN."
Och tänkte på att det är märkligt att "pressen" inte noterat att jag de senaste tio åren har varit mer aktiv än någonsin, mer aktiv än under "storhetstiden".
Otaliga pressreleaser och nyhetsblad sedan 2004, till bl a Aftonbladet har informerat om:
en 18-CD box + en DVD (F-BOX)
en 2-CD livebox (LFDMZ)
en DVD-box (LFV)
4 st fullängds-CD (DAUTÄF, UG 1, UG 2, T&L)
2 st återutgivningar på CD (DBSAD, RK)
en 4-CD samlingsbox (F-SAMLINGEN)
... och så F-BIOGRAFIN
Summa (utgivet sedan 2004): 30 st CD-skivor, 2 st DVD-skivor, 1 st bok.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
| Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Wed Dec 19, 2012 1:32 pm Post subject: |
|
|
e-mail konversation mellan mig och klas lindberg på AFtonbladet, en gång i tiden....
Den 12/27/05 6:57 PM, skrev "Karin Börjesson" <karin_borjesson1@hotmail.com>:
Dax att ge Anders F Rönnblom lite spaltmeter nu!
Hej Klas!
Är det inte dax att ge den mannen lite uppmärksamhet nu när stormen börjar lägga sig lite vad det gälller Persbrandt?
Anders F är ju för fan en levande rocklegend med över 40 -år bakom sig som artist o låtskrivare plus mycket annat... Han är en veteran inom Svensk rockmusik... 30 skivor!!!
Förra året var han ute på en bejublad vandring i det svenska landskapet.
2004 gav han ut den unika F-Boxen med över 250 låtar, ett stort antal bonuslåtar, en dvd och en bok på ca:200 sidor.
Boxen var han för övrigt grammisnominerad med!
I Mars 2006 kommer han ut med en liveskiva, som förövrigt vi F-Heads fick vara med att rösta fram låtar till -bara en sån sak...2 månader senare fyller han 60 - år!!!
Han hade en tvådagars Julfest på Big Ben, kunde man läsa en rad om detta i Aftonbladet? Nej!!!
Ser fram emot en stor artikel i Aftonbladet... Läs mer på www.andersf.com <http://www.andersf.com> ni kommer att häpna!
Hälsningar Karin Börjesson F-Head nr:225
p.s ett litet svar skulle inte göra ont
och han svarar:
Hej. Tack för ditt mejl.
Tyvärr tror jag att detta är lite för smalt för oss. Vi skriver bara om redan välkända artister.
Men tack för att du hörde av dig.
Mvh
Klas Lindberg
och jag svarar:
NÄ nu blir det diskussion, klarar du det Klas ?
För smalt,nu var du väl inte riktigt påläst när du skrev det!
Redan välkända artister... Nu ska vi se... Darin var han välkänd?? Agnes - välkänd?
Vem fan var välkänd innan ngn skrivit om dom???
Antingen så var det ett standardsvar jag fick, eller... så skrev du utan att ha tagit reda på fakta.
Du kan väl inte vid dina sinnes fulla bruk påstå att Anders som har gjort 30 st skivor och varit artist i 40 år är ett för smalt ämne, nej bättre kan du i så fall!!! Han var oxå en av grundarna till den digitala konstutställningen Hall of fame han har ställt ut och föreläst om digital konst oc design och har oxå föreläst i USA, Japan och ett flertal länder i Europa... Han är oxå medförfattare till två böcker och har de senaste 14 åren varit verksam som förläggare av den internationella tidningen
EFX art &design... fortfarande för smalt, Klas???
Kan du med handen på hjärtat verkligen säga att du har kollat upp ämnet Anders F,
kan du det Klas?? Har du verkligen läst på Anders hemsida dina kollegors recensioner,har du det?
Jag kan nästan svära på att så icke är fallet för då hade du inte kunnat ge mig de här svaren...
Gör mig och dig en tjänst ta nu en halvtimma eller en timma och forska i ämnet,så mycket kan du väl ge en man med 30 skivor och 40 - år i musikbranschen...
Hade nu Anders F ställt till med en saftig skandal alternativt tappat en förstärkare på tån, då jävlar hade det blivit rubriker...
Jag trodde att Aftonbladet var folkets tidning och inte bara skrev om självklara saker som redan skandalomsusade artister utan oxå tog på allavar att även ge folk lite upplysning och kunskap om de ödmjuka artister som i åratal har jobbat lite mer i skymundan, okey ibland kanske det har varit självvalt men ändå... Nä kolla nu upp lite om Anders F och du kommer att bli förvånad över hur mycket en man kan prestera under 40 -år...
Vill oxå passa på att tacka för att du svarade, om än inte så genomtänkt!!!
Det kommer att kännas ännu bättre när du i morgon ger mig ett nytt och klokare svar
Ringde faktiskt och sökte dig i dag men du hade tur för du hade gått för dagen...
Ser med spänning fram emot en fortsättning
Karin Börjesson F-Head nr:225!!!
och då svarar han:
Hej.
Darin och Agnes blev kända för en miljonpublik då de medverkade i ett tv-program som heter “Idol” i TV4. Denna miljonpublik fick ett förhållande till dessa två och det uppstod ett “sug” att veta mer om dom. I sådana lägen, när det finns ett “sug”, så kliver vi i stort sätt alltid in och skriver om detta.
Eftersom jag aldrig hört talas om Anders F förbehåller jag mig rätten att tycka att han är lite väl okänd för våra läsare. Digital konst är heller inte något vi skriver om på nöjessidorna.
Men - återigen - tack för att du hörde av dig.
Vänligen,
Klas Lindberg
--
KLAS LINDBERG
Redaktionssekreterare
Aftonbladet Nöje
Ja detta är bara en av alla jävla diskussioner som jag haft med olika redaktioner av skilda slag...det är inte bra för hjärtat och man häpnar!
Men jag är väldigt glad att de vaknat upp ur den 30-åriga dvalan... kanske är det Klas Lindberg som behövde lite tid på sig att läsa på .... som sagt denna mailkonverstion pågick även 2006...
Over and Out
Kram Karin |
|
| Back to top » |
|
 |
Bobby K
|
Posted: Wed Dec 19, 2012 9:20 pm Post subject: |
|
|
FÖRSTÄRKARE PÅ TÅN! Detta torde ha hänt på samma folkhögskola i Kungälv där Kurbits äntligen träffade sitt (sin) Rötjut... Mmm, good times...
I övrigt anser jag att Mikael Strömberg (AB) är bedrövligt koketterande i sin (snabb)analys av Mr. F. "Vykort från födelsen" (sic!) har jag till exempel helt missat.
Go jul, go jul! Och allt det där.
Ps. Puss, Karin! Ds. |
|
| Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Thu Dec 20, 2012 3:55 pm Post subject: |
|
|
| Bobby K wrote: |
I övrigt anser jag att Mikael Strömberg (AB) är bedrövligt koketterande i sin (snabb)analys av Mr. F. "Vykort från födelsen" (sic!) har jag till exempel helt missat.
Go jul, go jul! Och allt det där.
Ps. Puss, Karin! Ds. |
Oj, det märkte inte jag när jag läste
vilken fadäs han gjorde där... "vykort från födelsen" vafan, den har jag oxå missat...
märkligt att jag inte såg det... Jag som brukar ha ett öga för detaljer... kan ju vara åldern... eller synen...
Pussen emottages tacksamt, sänder Er varma tankar och kram o köss tillbaka
Over and Out
Kram Karin |
|
| Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Sat Dec 22, 2012 10:57 am Post subject: |
|
|
fast en liten artikel på kultursidan är också en artikel som Lundell kanske skulle sagt - lägger en kort kommentar på den som ny tråd
http://www.aftonbladet.se/kultur/article15935370.ab _________________ FBOX
923 |
|
| Back to top » |
|
 |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
 |
|
|
 |
|